U knjizi proroka Miheja spominju se ZAMBRI ili ZAMBREI:
"Sijaćeš, ali nećeš žeti; cijedićeš maslinu, ali se nećeš mazati uljem; i pravićete vino, ali nećete piti vina; i uredbe moga naroda biće posve ukinute. Jer ti si držao zakone Zambrijeve i vršio sva djela kuće Ahabove; a vi ste hodili njihovim putovima da vas predam potpunom uništenju, a one koji žive u gradu podsmijehu i nosićete sramotu naroda." (Mihej, 6,15-16) [1]
U istom stihu Mazore umjesto Septuagintinog ZAMBRI i ZUMBRI piše ZIMRI. Takođe u Mazori ZIMRI se pominju u kod proroka Jeremije:
“Svi kraljevi od Zimrija, svi kraljevi od Elama, svi kraljevi od Medije;…” (Jeremija, 25,25)
Jeremijin stih iz Mazore ne možemo uporediti sa stihom u Septuaginti, jer u Septuaginti, iz nekog razloga, nedostaju svi stihovi od 13. do 35 stiha.
U Jeremijinom stihu Mazore pominju se kraljevi nekoliko zemalja i prvi su kraljevi Zimrija, kraljevi zemlje u kojoj zive Zimri, jer u zemlji Elamu su Elamiti, u Mediji su Medi.
Bibliolozi tvrde da se peti kralj Izraela zvao ZMBRI, ZIMRI ili ZAMBRI. Iako zvanično tvrde da je Sep-tuaginta najstarija Biblija, i pored toga tvrde da je ime ZAMBRI iskrivljeni grčki oblik od OMRI. Kako može biti iskrivljeno ono što je starije od onog što je mlađe, jer Septuaginta je vijekovima starija od svih kasnijih varijanti prevoda Biblije? hebrejska Biblija? Gdje je kompletirana hebrejska Biblija iz stare ere? Nema! Gdje je hebrejska Biblija iz prvih vijekova hrišćanske ere, gdje je uošpte hebrejski jezik u prvom vijeku hrišćanske ere? Nema, svi u Jeru-salimu i okolini govorili su aramejskim! Mazora Biblija kompletirana je tek do sredine 10. vijeka.
U početku pomenuti "zakoni Zambrijevi" (Septu-aginta: Ζαμβρὶ ili Ζαμβρεὶ, engleski: Zambri, Vul-gata: Omri ili Amri) nisu bili zakoni nekog kralja, nego zakoni naroda sa imenom ZAMBRI, ZAM-BREJI ili ZIMRI i sve što je u Bibliji jnapisano o tom kralju Izraela za imenom Zimri je umjetnička bib-lijska književnost, a ne istorija, ne nauka! Evo ko su ZAMBRI, ZAMBREJI ili ZIMRI:
“Asarhadon uze dvadeset i jedan njihov grad noseći svoj plijen i stavi teški jaram svog carstva na njih. Negdje u istoj regiji susretne Tijuspu, nasilnog ratnika Kimerijana ili Zimra, čija je udaljena zemlja u provinciji Kubusna, i njega i svu njegovu armiju uništi mačem.” [2]
“Zimri… problematično ime naroda u Božijem sudu (Jer.25:25) često uzimano kao od Hebreja drugo ime za Kimerijane.” [3]
“U najranijoj istoriji svijeta jedna stara rasa poznata je kao Gomir, Kumr, Kimmeri, Cumbri i Kumbri. Khorsabad zapis, koji ima skitske elemente, pored ostalih starih naroda izvještava i o Kumrima ili Zimirima, ime, prepostavlja se, koje je označavalo nomadska plemena bez identifikovane rase ili nacionalnosti, koji po njihovim lutajućim navikama su Kumri ili Zrimiri, koji su izdvojeni od naseljenih seljaka u zemlji. Nisu li Zimri, koje je Jeremija (xxv. 25) povezao s Elamitima i Medima, bili dijelovi ovog naroda?” [4]
“Glavno operativno područje korišteno od Kimerijana i njihov glavni dom u vrijeme Sargona II i Esarhadona očigledno je bio Zagros, uključjući Mediju.” [5]
“Kir je stvorio Persijsko carstvo, arijsko po ka-rakteru, ali u kojem nema ni jedne arijske provincije. To ime izvedeno je od Peresiti. Parsi, ili Parisi, grana Kelta Zimra ili Kimra." [6]
"Dalje reči: Srb, Srbin, Sirb, Sirbin, Sarb i Surb itd. nije ništa drugo osim brat, rod, narod od jednog i istog roda i plemena: slobodan, nezavisan čovek, gospodin ili čovek zanimajući se u sobstvenom svom rođenom narodu Serba, Sjabra, Semberija, Serbadija, Sarba, Sersa, itd. državnim poslovima."" [7]
“U ovom postupku analize važan deo predstavlja i utvrđivanje odnosa Aristofanovih Kimberoi prema slovenskom simb(e)ru u kome se skriva potonji sebar. U obliku Kimmerioi ovaj etinom je poznat autoru Odiseje.” [8]
Zambri, Zumbri ili Zimri su Kimri, tj. Tračani, od-nosno Serbi za koje Herodot kaže da su nakon Indusa najbrojniji narod na šaru zemaljskom.
..............................
[1] Brenton Lancelot charles Lee, The Septuagint version of the Old Testament: London: Samuel Bagsters and Sons, 1879, pg. 1101.
[2] John Campbel, The Hittites, Their Inscriptions and Their History, Vol. II; London, 1891, pg. 248-249.
[3] Holman QuickSource Bible Dictionary, by the International Bible Society, 1984, (ISBN 978-0-8054-9446-4)
[4] William Beal, Britain and the Gael: or Notice of old and successive races, Second edition, London, 1860, pg. 26.
[5] Anne Katrine Gade Kristensen, Who were the Cimmerians, and where did they come from? Sargon II, the Cimmerians, and Rusa I; Historisk-filosofiske Meddelelser 57, Det Kongelige Danske Videnskabernes Selskab, The Royal Danish Academy of Sciences and Letter, Commissioner: Munksgaard - Copenhagen, 1988, pg. 103.
[6] John Campbel, Ib. pg. 304.
[7] Miloš S. Milojević, Odlomci istorije Srba i srpskih-jugoslavenskih-zemalja u Turskoj i Austriji, Sveska I; Beograd, Drzavna stamparija, 1872, str. 18.
[8] Ljubomir Kljakić, Protokulturni arealizam, Milan Budimir i problem protoslovenskih protoindoevropljana, Catena Mundi, Knjiga II, Beograd, 2014, str, 841.
No comments:
Post a Comment