Wednesday, March 10, 2021

KRSNI HLJEB (SLAVSKI KOLAČ)

 

Šare su solarni simboli (klikni na sliku radi uvećanja).

Ovu lekciju počinjemo od srpskog izraza “nebeski šar”. Šta je “nebeski šar”? To su sva SVJETILA koja se vide na nebu, dakle je ovdje riječ ŠAR zna-čenjem jednaka značenju riječi SJAJ, SVJETLA, SVJETILA.

     Sumersko ŠAR znači SJAJ (1), a isto to znači i sumersko SAR (2), dakle je ŠAR = SAR = SJAJ, SVJETLOST.

     Dok gledamo u svjetila nebeskog šara, vidimo da mnoga od njih trepere, trećpu, bljeskaju. To is-kričasto izbijanje zraka iz nebeskih svjetila u su-merskom je dalo ime travi: jedno od značenja su-merskog SAR je TRAVA (3), jer trava izbija iz zemlje i raste zrakasto, kao ZRAKA iz nebeskih svjetila.

     Rekli smo da je sumersko ŠAR istog značenja kao i SAR, a postanjem su od korijena SIR koje znači SJATI (4): SIR > ŠAR = SAR.

     Osim što znači SJAJ, SVJETLO, summersko ŠAR takođe znači NAJVIŠI, NAJUZVIŠENIJI, NAJMOĆNI-JI, SVEVLADAR (5).

     U srpskom postoji riječ ŠARET: “Pokazao mu šaretom”. Od ŠAR je ŠARET, bilo pokazan mimi-kom ili slikom u vidu ŠARE. Tu je ŠAR nosilac zna-čenja ZNAK, SIGNAL. Skoro svaka ŠARA je ZNAK NEČEGA, SIGNAL, SIMBOL koje neupućenI ško-larci nazivaju “naučnim” terminom “ornamenti”. Tako su vremenom mnoge ŠARE postale SLOVNI ZNA-KOVI, SLOVA. Tako od nebeskog ŠARA nastaju lju-dske ŠARE i ŠARETI, prvo u vidu SIMBOLA i ka-snije u vidu SLOVA. Dijete uzme flomaster i ŠARA po zidu. I gle: sumersko ŠAR znači PISATI.

     Svojim najširim značenjem SVE, sumersko ŠAR obuhvata sve nebesko i sve zemaljsko (6): ŠAR je SVE, i nebeski i zemaljski ŠAR su JEDNO.

     I pošto SAR znači SVE I SVJA, vladar nad narodom uze sebi titulu SAR. Hetitsko SAR znači CAR (7), egipatsko SAR je ČAST, SLAVA (8); he-titsko i akađansko SAR takođe znači ŽUTO, SJAJNO (9).

     Hebrejsko SARAPH (grčki: Σαράф) znači VATRE-NI, PLAMTEĆI, (10), a isto to znači i heb-rejsko SERAFIM (11). Dakle su SAR i SER istog značenja. SARGON je bio sumerski SAR, tj. su-merski CAR, a ime SARGON značilo je SJAJNI, SUNČEV, PRINC SUNCA. (12)

     SAR je CAR i on je DRŽAČ:

a) SAR = ŠAR = SJAJ, SVJETLOST;
b) ŠAR > ŠARKA = DRŽAČ, OSOVINA;
c) SAR > SARAPH = SERAPHIM = SERAFIM = DRŽAČI SLAVE;
d) SAR > SARAPH > ŠARAF = DRŽAČ, NOSAČ SLAVE.

     Otključajmo sad vrata svoga uma: orijentalno ZAR, SAR, SER, SOR znače GLAVA u smislu POGLAVAR (13). Persijsko SAR ili ZAR ili FAR znači GLAVA, POGLAVAR, UPRAVITELJ, VRH (14) (persijsko SARDAR je srpsko SERDAR). Persijsko ZER znači ZLATO, a ZERFAN znači ZLATAN (15). Hebrejsko SARAH je PRINC, persijsko SÂR ili SER je STARJEŠINA, PRINC (16), a to znači i afgani-stansko ZAR, kurdsko SSÂR i SER, osetsko ZER i SSER (17).

     Hebrejsko ZERAH je IZVORNI; IZLAZEĆI, RASTUĆI (18), a ZARAH (Zαρά, Zara) znači PO-DIZANJE SVJETLA, ŽARNA ZORA (19). Hebrejsko ZER (Τύρος: SER) je KREMEN. (20)

     Ime asirskog cara BELTAZAR znači BELI CAR, jer je ZAR = SAR = ZER = SER = SIR (21) = ZIR = SUR = SURA = SŪRYĀ = SUNCE.

     Eto je SVE kazano o značenje svih varijanti imena Srba.

..............................
    (1) Stephen Langdon, Sumerian Grammar And Chrestomathy, Paris: Librairie Paul Geuthner, 1911, pg. 236.
    (2) Ibid.
    (3) Ibid.
    (4) Ibid.
    (5) Ibid.
    (6) Ibid.
    (7) C. R. Conder (Claudie Reignier), The Hittites and their Language; New York: Dodd, Mead, and Co.; Edinburgh and London: William Blacwood and Sons, 1898, pg. 51, 301.
    (8) E. A. Wallis Budge, An Egyptian Hieroglyphic Dictionary, Vol. II, London, John Murray, 1920, pg. 637.
    (9) C. R. Conder (Claudie Reignier), Ibid. p. 226, 230.
    (10) William Smith, Dictionary of the Bible, Vol. IV; Boston: Houghton, Mifflin and Co., 1883, pg. 2842.
    (11) Augustin Calmet, Dictionnaire historique, critique, chronologique, géographique et littéral, pg. 215.
    (12) William Smith, Ibid. pg. 2844.
    (13) Charles de Pougens, Trésor des origines et dictionnaire grammatical raisonné de la Langue Françiase, Paris: De L’imprimerie Royale, 1819, p. 279.
    (14) John Richardson, A Dissertation on the Languages, Literature, and Manners of Eastern Nations; Proofs and Illustrations, Oxford: The Clarendon Press, 1777.
    (15)  Ibid.
    (16) Ibid.
    (17) Ibid.
    (18) William Smith, Ibid. pg. 3618.
    (19) Ibid.  pg. 3593.
    (20) Ibid. pg. 3618.
    (21)
Charles de Pougens, Ibid. pg. 278 – 279.

No comments: