Saturday, March 4, 2023

JE LI ISUS LUČONOŠA DANICA


"Ja sam pomazao kralja svojega na Sionu, svetoj gori svojoj. Objavljujem krepku riječ Gospodnju; on mi reče: Ti si sin moj, ja te rodih danas. Traži od mene i daću ti narode za baštinu i krajeve zemlje u posjed tvoj! Udarićeš ih gvozdenom palicom; raz-bićeš ih kao  sud lončarski." (Psal,2,6-8)
"Gdje je car Judejski što se rodio? Jer smo vidjeli njegovu zvijezdu na istoku i došli smo da mu se poklonimo." (Matej, 2,2)
"Kako si pao s neba, Svjetlonošo, sine Zorin! Kako si razmrskan na zemlji, ti koji oslabljuješ narode!" (Isaija,14,12)
"Ja sam korijen i rod Davidov, i sjajna zvijezda Danica." (Otkr.22,16)
"Drugi uzročni faktor, protivnik Božji – jeste satana sa njegovim mnogim otpalim duhovima. On je lični krivac i uzročnik svakoga zla. Otkako je kao Danica pao sa visoke slave 'pomazanog heruvima' u du-boku tamu pakla – on neprekidno seje zlo i greh u svaki Božji stvor, osobito među ljude." [1]
"Glavni, vrhovni duh zla naziva se u Svetom Pismu: satana (jevrejski: satan = protivnik, obmanjivač, đavo (διάβολος = klevetnik, opadač, Velzevul, kušač, Denica (ό ‘Εωσφόρος = Lucifer), Avadon, a ostali zli dusi nazivaju se: nečisti duhovi, duhovi zla, zli duhovi, besi, demoni, anđeli Satane." [2]
Eto vam je sve pred očima, prosudite!
..............................
[1] Vladika Nikolaj Velimirović, Pravoslavna Crkva i uzročnost u svetu – knjiga br. 3 (8. dio), Glas Crkve, Valjevo, 1996. (Internet izdanje Svetosavlje.org. Objavljeno: 26. oktobar 2006.
[1] Justin Popovic, Gogmatika Pravoslavne crkve, Tom I, Deo drugi, Odeljak prvi, Odnos Boga prema tvari - Bog kao Tvorac sveta, 32. O zlim dusima.

No comments: