Keltski votivni reljef iz Šćitarjeva (Arheološki muzej u Zagrebu).
Čudni
su arheolozi, čudni kao vjerski fanatici, jer kao takvi od svojih dogmata
nikad, ili skoro nikad svoj um ne smiju odvojiti i svojim umom na osnovu dokaza
ne smiju govoriti. Ponekad je tome i nedostakak opšteg znanja arheologa,
nedostatak znanja iz nauka koje oni u svojim školama ne izučavaju, a to su
opšta lingvistika i simbologija.
Jedan
od primjera uskog i skučenog jednosmjernog znanja arheologa je tumačenje ovog reljefnog
prikaza božanstva panonsko-balkanskih Kelta rimskog perioda. Pretpostavljaju da
je ovdje prikazana grčka boginja Nemeza (Nemesis). I na osnovu čega arheolozi to pretpostavljaju?
Pretpostavljaju na osnovu samo tri slova jedne skraćeno napisane riječi:
NEM (Nemesis).
Tačno
je da je u grčkoj mitologiji bila
boginja Nemesis, tačno je da su i Rimljani imali bozanstvo Paks Nemesis (Pax Nemesis), ali ako vjerujemo onome što na ovom reljefu vidimo, očigledno je da ovdje nije
prikazana ženska osoba, jer nema ženske grudi (nema dojke), niti je obučena u žensku
haljinu. Znači da to nije žensko, nego muško božanstvo. To je bog ratnik sa ratničkim štitom i simbolima koji opisuju njegove božanske osobine: baklja, pero,
trozubac, kolo, zmija, grifon.
Štit
pokazuje da se radi o božanstvu rata. Na štitu je romboidni znak što je simbol
neba, simbol znanja, stvaranja i zivota. Dakle je bog (nebo) koji je davalac znanja i zaštitnik
(štit) znanja, stvaranja i života. To je sve ispričano štitom i simbolom na
štitu.
Ispod
štita je kolo vremena sa šest paoca: krug kola oko paoca je nebo, a šest paoca
je stvaralačka šema cvijeta drveta života, što znači da je ovim kolom označen bog koji u vremenu
stvara i održava život, a znamo da život
na zemlji ovisi od Sunca, dakle se radi o solarnom bogu, o bogu Sunca (Taranis, keltski bog groma, takođe je prikazivan je sa ovim kolom).
Iza
štita je baklja kao simbol svjetlosti i prosvjetljenja. Svjetlost je Sunce, a
prosvjetljenje je vid. Vid je znanje, jer svo znanje o spoljnom svijetu
dobijamo kroz svjetlost, te razlikujemo
bezbijedni pravac od pravca provalije. Dakle baklja je simbol boga svjetlosti, boga vida i
znanja (prosvjetljenja).
Pero je simbol umno-duhovnog uzdizanja u više sfere. Perom se piše znanje. Drevni ratnici su svoje kacige ukrašavali perima, pridajući time sebi božanske atribute ratnika Sunca. Druidi su svoje haljine ukrašavali perima, a to su činili i vračevi. Kao simbol Sunca i neba orao je i nebeska i zemaljska ptica, dakle je pero simbolična veza između zemaljskog i nebeskog.
Keltski bog Esus (Esho) sa trozupcem.
Trozubac
je božije trojstvo, što znači da je na ovom reljefu jedan od tri keltska boga
koji čine keltsko Sveto Trojstvo: Teutates (Lug), Esus i
Taranis. Na keltskom novcu je Esus prikazan sa trozupcem, dakle je i ovaj bog
na reljefu istog ranga kao i Esus: član je keltskog Trojstva.
Zmija
u lijevoj ruci je simbol vremena.
Ispod
zmije je grifon. Grčko “γρύφων, gryphon”, ili “γρύπων, grýpōn” (gryphus, lat.)
znači “savijen”. Akadsko je “karūbu” znači “krilato stvorenje”, a sličan oblik i
značenje ima i hebrejsko “בורכ, kerúv”, te neki značenje riječi “grifon” vide u
hebrejskoj riječi “cherub”, što je “heruvim”, "svjetlosni andjeo". Šta znači “grifon”
naći ćemo u sanskritu i u srbskom.
Sunce sa sjajnim plamtećim zracima kao sa svjetlosnom grivom, tj. ogrlicom.
Riječ "grifon" je od sanskritskog korijena "gri-" i nalazi se u irskom imenu Sunca "Grian" i u irskoj riječi "grianach" što znači "sunčan, topal", te u u srbskim riječima "griva, grijan, grivna".
Golub grivaš.
Među
mnogim kumirima u zatrpanim ruševinama slovenskog hrama u Retri nađen je i
kumir Svetovida:
“Надписи можно прочитать на обратной стороне, хотя основное
слово полностью не сохранилось. На плечах процарапано совершенно чётко:
НЕМИЗА.” (Андреас Готтлиб Маш. Сокровища Ретры// Пер. с немецкого А.А.
Бычкова. - М.: ИЦ, "СЛАВА!", 2006.)
Jedna od napisanih
riječ na pomenutom kumiru iz Retre je riječ "Nemiza". Sanskritsko
"naimisa" znači "trenutan, prolazan i prisutan svakog
trenutka". Ko je trenutan, prolazan i prisutan svakog trenutka? To je Bog,
Višnji Bog, Vidas kao Bog Srba Kelta, Svetovid kao Bog prehrišćanskih i
dvovjernih Srba krestjana, a sve je hristijanizacijom izjednačeno sa Isusom
Hristom, jer je po hrišćanskoj vjeri Hrist Sunce Pravde i svjetlost svijetu i kao takav član je
hrišćanskog Svetog Trojstva.
No comments:
Post a Comment