Friday, December 19, 2025

LAŽNE LJUDSKE ISTINE IZAZIVAJU RAZDOR, MRŽNJU I SMRT

Oko Božje istine nema razdora, nema podjela, ne-ma mržnje i ratova. Svi se pameću slažu da Sunce grije i da toplinom svoga sjaja stvara, hrani i odr-žava život na Zemlji i zbog toga su drevni narodi poistovjećivali Sunce sa Bogom.

Kad ljudi po svojoj pameti počnu da stvaraju sliku i suštinu Boga, onda zbog različtih i suprotnih "mu-drovanja" nastaju neslaganja, svađe, razdori i po-djele među "mudracima" koji zapravo i nisu mud-raci, nego bogati i moćni ludaci. Nazivam i ludacima jer niko od ljudi nije u stanju svojim umom i svojim znanjem samome sebi samoga sebe da objasn. Ni-ko od ljudi suštinu svoje prirode ne zna, pa kako iko od ljudi može tvrditi da svojim umom i svojim zna-njem moze tačno da opiše istinsku prirodu nekog drugog, bilo prirodu Isusa čovjeka ili još nespo-znajnije: suštinu prirode Isusa Boga, kroz kojeg čak tvrde da su spoznali suštinu prirode prevječnog Gospoda Boga Stvoritelja. To su ludaci, svi tkz. "crk-veni sveti oci" i "jeretici" su ludaci.

Tako su u ranom hršćanstvu među bogatim i moć-nim vođama crkve vladale neprekidne nesloge, jer jedni su Isusa smatrali ovako, drugi onako, treći opet po svojom pametovanju. Te nesloge i prepirke trajale sve dok jedna od grupa pomenutihludaka nije dobila zaštitu vojske rimskog cara Konstantina Ve-likog. Tada je ta grupa počela sazivati "Vaseljeske" sabore, tada su počeli izricati prokletstva i kazne neistomišljenicima i carskom voskom da ig progone, zatvaraju, muče i ubijaju u najgorim mukama.

Zna se iz Pisma da je Isusovo ljudsko tijelo bilo iste prirode kao i tijela ostaljih ljudi te je Isus žednio, gladnio, umarao se,spavao, osjećao bolove, brinuo se, strahovao i po potrebi išao je u WC kao i ostali ljudi. Svakom normalnom je jasno da je to tijelo čo-vjeka, a ne tijelo Boga, jer Bog je Duh.

Hajde da vidimo pod kojim je izgovorom "jeresi" Stefan Nemanja optužo srpske krstjane, zašto ih je napao i u genocidu trećini ondašnje srpske popu-lacije u Raškoj pobio, popalio i protjerao. Svi ispod navedeni citati su iz "Žtija Svetog Simeona" napi-sanog rukom Nemanjinog sina i nasljednika kralja Stefana Prvovenčanoga (najstariji rukopis se čuva u riznici Hilandara). Priča počinje dolaskom jednog vojnika pred Nemanju:

"Dođe jedan od pravovernih vojnika njegovih, pa, pav na kolena, s uzbuđenjem i uniženjem mnogim govoraše mu:

"Gospodine, ja sam među najhuđim slugama tvojim najmanji, i, videv usrdnost tvoju prema vladici tvome gospodu Isusu Hristu, i prečistoj vladičci Bogorodici, i ovim svetim ugodnicima njihovim, zaštitnicima tvo-jim, koji krepkim dlanom podržavaju tvoju vlast ne-povređenu, usudih se javiti tvojoj moći da se mrska ti i trikleta jeres već ukorenjuje u državi tvojoj."

Bez provjere vojnikovog optube da su krstjani ari-janski "trikleti jeretici" Nemanja odmah zove episko-pa Grka Jeftimija, svog duhovnog oca i savjetnika:

"A ovaj prečasni sveti moj gospodin, ni malo ne za-docnev, odmah prizva svog arhijereja, po imenu Jef-timija, i črnce s igumanima svojima, i časne jereje, i starce velmože svoje, od maloga do velikoga, pa govoraše svetitelju, i črncima, i svima sabranim:

'Dođite i vidite, oci i braćo, ako sam i najhuđi među bracom svojom, ali Gospod Bog i prečista vladičica Bogorodica mati njegova, ne gleda na lice čovječje, nego udostoji mene nahuđega, koji verujem u jed-nobitnu nerazdeljivu Trojicu, da čuvam ovo predano mi stado, koje vidite sada, da se ne poseje kukolj lu-kavoga i odvratnoga đavola'."

Po Nemanjinoj vjeri Gospoda Boga je rodila Marija Bogorodica, a pod imenom Gospoda Boga Nema-nja smatra Svetu Trojicu te biva da je Marija rodivši Isusa rodila ujedno rodila i Svetu Trojicu jer su Otac, Sin i Sveti Duh jednobitni i nerazdjeljivi. Ako su osim jedne suštine i nerazdjeljivi, znači da su u Isusovom tijelu prisutni i Bog Otac i Sveti Duh i skupa su se otjelotvorili sa Isusom. na osnovu čega su "crkveni sveti oci" ovo zaključili i državnim zakonom ozako-nili kao Božju istinu? Na osnovu sile gordosti svog ludila i sile careve vojske, ni na čemu drugom.

I nastavlja Nemanja uvodno izlaganje na sjednici misleći na đavola:

"I nikako nisam mislio da je on u oblasti mojoj, a već sad čujem da se lukavi brzo ukorenio i da hulu na-nosi na svetoga Duha i da deli nedeljivo božanstvo, što govoraše bezumni Arije, presecajući nedeljivo božanstvo, što rekoše sveti i bogonosni oci: 'Ko ti, Spase, rizu razdra?', reče: 'Arije bezumni, koji Tro-jicu preseče.' Tako i ovi beuzumni idu za učenjem njegovim, i ne znajući, bednici, da će, pošto su tako verovali, sići s njim, trikletim, na dno skrovišta ado-vih."

Nemanj optužuje krstjane da su arijanci jer je Arije tvrdio da Isus nije Gospod Bog, već sin Božji kojeg je Gospod Bog stvorio. Za razliku od Arija, Nemanja ponavljajući tvrdi da su Bog Otac, Isus Hrist i Sveti Duh nedjeljivi i da su tako nedjeljivi jedan Gospod Bog, dakle je rođenjem Isusa u ljudskom tijelu Ma-rija Bogorodica ujedno rodila i Boga Oca i Svetoga Duha.

Tvrditi da je Gospod Bog, Stvoritelj sveg vidljivog i nevidljivog rođen od Marije Bogorodice u liku Isusa hodao zemljom meni krajnje ludilo bezbožnosti i hu-la na Gospoda Boga. A kome se Isus klečeći molio uoči Velikog petka? Je li se to Gospod Bog u liku Isusa molio samome sebi? Kog je u mukama ras-peti Isus zvao sa krsta? Je li ttada raspeti Gospod Bog zvao samoga sebe ili je Bog Otac izašao iz Isusa i udaljio se od njega? Ako je to Bog Otac ura-dio, kako piše u Pismu da jest (Matija 27,46), onda nije tačna tvrdnja da su Sveta Trojica nerazdjeljivi.

Ni arijanstvo nije dovoljno Nemanji kao optužba pro-tiv krstjana, treba proširiti optuž bu:

"I dok je govorio ovaj Sveti, i dok je bila velika pre-pirka, dođe kci jednoga od velmoža njegovih pra-vovernih, udata za muža od tih krivovernih, koja je bila u njih i saznala nečiste odvratnosti njihove, ali se nimalo ne kosnu vere njihove, i, pravci k nogama Svetoga, ispovedaše jasno, govoreći mu:

'Gospodine, gospodine moj, evo vidim kako tvoja vladavina o ovoj mrskoj i odvratnoj veri: uistinu, go-spodine moj, bih isprošena po bračnom zakonu, u oca mojega, sluge tvoga, koji je mislio da je jedno-verstvo u tvojoj državi. I bih u tih zakonoprestup-nika, i videh, gospodine, da zaista služe otpadniku od slave božje, samome sotoni. I ne mogući trpeti smrada gluhih kumira i mrske jeresi, istrgavši se iz ruke njihove i prebegavši, vapijem državi tvojoj: po-razi krstom one koji se bore s nama, da nauče ne-častivi neprijatelji kako je moćna vera tvoja, gos-podine."

Optužujući krstjane da su arijanci, optužba biva pro-širena da krstjani koriste kumire, da su idolopok-lonici. Arije nije bio optuživan za idole, otkud sad idoli kod njegovih sljedbenika skoro hiljadu godina nakon Arija? To je kod krstjana iz stare prehriš-ćanske vjere, jer primanjem hrišćanstva oni staru vjeru nisu potpuno odbacili, nisu odbacili oboža-vanje Sunca ni bogove i božanstva Sunca pa su i dalje održavali neke ritalne radnje kroz običaje stare vjere pjevajući u različitim sezonama i vremenskim neprilikama obredne koledarske, dodolske, kraljič-ke, lazarice, đurđevske i druge pjesme. Slavili su Slavu i to je Božja slava kroz slavu voljenog im Sunca. Ložili su badnjak uoči rođenja Božića Sva-rožića, ložili kresove i lile palili lile uoči velikih vre-menskih svetaca.

Ako su krstjani bili arjianci i koristili i kumire svoje stare vjere, to bi značilo da krstjani nisu vjerovali da je Isus Bog, već da je sin Božji i da ga je stvorio Bog, ali tvrdnja da su krstjani bili arijanci postoji sa-mo u pomenutom Žitiju Ste-fana Nemanje od Stefana Prvovenčanog.

Da li vi današnji Srbi vjerujete da je rođenjem Isusa Marija Bogorodica ujedno rodila i Gospoda Boga, Stvoritelja Vaseljene i sveg vidljivog i nevidljivog? Ja ne vjerujem i da sam ovo znao prije, nikad me crkva ne bi vidjela.

No comments: