William Whiston, The Antiquities of the Jews, Printed at Springfield [Mass.]: For Thomas and Andrews, Boston, and Isaiah Thomas, Jun., Worcester, 1809. p. 339
Samo se u jednom pasusu jedne knjige Josifa Fla-vija (37-100. godine) pominje Isus. Flavije je pisao od 75. do 99. godine, a Isusa pominje u spisima pod nazivom "Jevrejske starine" i evo šta tu Flavije piše o Isusu:
"Otprilike u to vrijeme bio je Isus, mudar čovjek, ako je dopušteno zvati ga čovjekom; jer je bio tvoritelj čudesnih djela, učitelj onih ljudi koji sa zadovolj-stvom primaju istinu. Privukao je k sebi mnoge Je-vreje i mnoge pagane. On je bio (taj) Hristos. I kada ga je Pilat, na prijedlog glavnih ljudi među nama, osudio na krst, oni koji su ga voljeli od početka nisu ga napustili; jer im se treći dan opet pojavio živ; kao što su božanski proroci predskazali ove i deset hi-ljada drugih divnih stvari koje se tiču njega. I pleme hrišćana, tako nazvano po njemu, do danas nisu nestali." (Josip Flavije, Jevrejske starine, Knjiga 18, 3,3).
Neki tvrde da je pasus koji se pripisuje Josifu Flaviju arapskog porijekla iz 10. vijeka i da je nak-nadno dodan kao originalni Josifov spis. To i jeste razlog da u nekim prevodima nema nema ovog pasusa.
Po hronologiji Velike piramide Isus je raspet počet-kom aprila 31. godine, a 37. godine rođen je Flavi-je, dakle Flavije nije svjedok tog vremena.
Treba znati i to da je Flavije bio Jevrej i rabin, dakle i ondašnji sveštenik i učitelj Jevreja i kako da on kao takav među Jevrejima napiše da je Isus bio Mesija? To je naivna tvrdnja, jer ako je Josip javno posvje-dočio da je Isus Mesija (Hristos), zašto nije prešao u hrišćanstvo i kako to da ga Jevreji nisu progonili zbog te tvrdnje? Logika?
"Otprilike u to vrijeme bio je Isus, mudar čovjek, ako je dopušteno zvati ga čovjekom; jer je bio tvoritelj čudesnih djela, učitelj onih ljudi koji sa zadovolj-stvom primaju istinu. Privukao je k sebi mnoge Je-vreje i mnoge pagane. On je bio (taj) Hristos. I kada ga je Pilat, na prijedlog glavnih ljudi među nama, osudio na krst, oni koji su ga voljeli od početka nisu ga napustili; jer im se treći dan opet pojavio živ; kao što su božanski proroci predskazali ove i deset hi-ljada drugih divnih stvari koje se tiču njega. I pleme hrišćana, tako nazvano po njemu, do danas nisu nestali." (Josip Flavije, Jevrejske starine, Knjiga 18, 3,3).
Neki tvrde da je pasus koji se pripisuje Josifu Flaviju arapskog porijekla iz 10. vijeka i da je nak-nadno dodan kao originalni Josifov spis. To i jeste razlog da u nekim prevodima nema nema ovog pasusa.
Po hronologiji Velike piramide Isus je raspet počet-kom aprila 31. godine, a 37. godine rođen je Flavi-je, dakle Flavije nije svjedok tog vremena.
Treba znati i to da je Flavije bio Jevrej i rabin, dakle i ondašnji sveštenik i učitelj Jevreja i kako da on kao takav među Jevrejima napiše da je Isus bio Mesija? To je naivna tvrdnja, jer ako je Josip javno posvje-dočio da je Isus Mesija (Hristos), zašto nije prešao u hrišćanstvo i kako to da ga Jevreji nisu progonili zbog te tvrdnje? Logika?
.......................
No comments:
Post a Comment