Studenica: Semargl u luku iznad ulaza u hram Presvete Bogorodice.
Za crkvene lažove ovo je "stvorenje isplaženog jezika uhvaćeno u zamku Mrakodršca", a to je krilati pas-ptica okružen vinovom,lozom kao simbolima nicanja, rasta i plodnosti.
Na glavi Semargla su spirale, svim simbolozima plameni simboli vatre i svjetlosti.
Semargl u Dečanima
Semargl kod Rusa na stupu Černigivskoga sabornog hrama iz 12. vijeka i sa tverske narukvice 12-13. vijeka (Борис Рыбаков, Язычество древних славян, Академический проект, 2021, стр. 458).
Semargl (Семарьглъ) je srpsko-iranski, tj. sarmat-ski (slovenski) prehrišćanski BOG SUNCA, zaštitnik zemlje, sjemena, rasta i roda. U sebi sadrži sim-boliku metafizičkog spoja četiri elemanta prirode: vatre, zemlje, vode i vazduha. Predstavljan je kao krilati pas-ptica iz koga bujaju životvornorodne loze.
SIM ERIL ili SEM ERIL kojeg spominje Nestor, sa-binski je SEMO SANCUS = SIM SVETI, SIM BILI, SEM BELI, SIM JAR, SIM JARIL, JARIL, SIM GER, SIM SIM ER, prozvani SIM RIGL, SIM REGL, SI-MARGL ili SEMARGL [1]
Ime Semargl nastalo je od dvije riječi:
a) SEM > seme (jed.) > semja (mn.) > zemja > zemlja;
b) ARGH (sanskrit) = vrijedan, skupocjen [2]:
SEMA-ARGH > SEMARGH > SEMARG > SEM-ARGL
SEMARGL je zaštitnik semena i zemlje: SUNCE VREDNO, SUNCE SKUPOCENO; SIJAČ VREDNI, SIJAČ SKUPOCENI.
Galski SAM, SEM, SOM, SUM; GIM, IM znači SUN-CE [3]. Asirci su Kimere, tj. Tračane, zvali GIMIRI:
a) GIM > GIMRI > GIMIRI > KIMIRI > KIMERI,
b) IM > IMBRI,
c) IM + BROS > IMBROS = pelaški BOG SUNCA.
b) IM > IMBRI,
c) IM + BROS > IMBROS = pelaški BOG SUNCA.
Pisci Biblije ova imena Sunca personificirali u imena Nojevog sinova SIMA ili SEMA i Jafetovog sina GO-MERA.
U manastiru Studenica (zvanično podignuta od kti-tora Stefana Nemanje) i u manastiru Dečani (na-vodno zadužbina sina Nemanjinog Stefana Prvo-venčanog) ostali su sačuvano prikazi Semargla iz prenemanjićkog srpskog starovjerstva i krstjanskog dvovjerstva.
U Studenici Semargl je u prikazan na tri mjesta u kamenoj plastici luka nad ulazom u hram Presvete Bogorodice. Za crkvenu laž to je "stvorenje uh-vaćeno u zamku Mrakodrsca", tj. Đavola. Izgled studeničkog i dečanskog Semargla isti je izgledu Semargla iz hramova ruskih dvovjeraca 12. vijeka.
U Dečanima Semargl je u bakrenim reljefima veli-kog kruga manastirskog bakranog svijećnjaka (poli-jeleja) sa nosačima sa srpskim ocilima sarmatsko-skitskog tipa.
Treći prikaz Semargla je na jednoj slici u Miro-slavljevom jevanđelju (Miroslav je bio dvovjerac, krstjanin), četvrti je na stećku bosanskog kneza Radoja na lokaciji Toplik u selu Zabrđe kod Tarčina u Bosni. Za ovog Semargla Š. Bešlagić tvrdi da je vuk, ali prećutkuje krila tog "vuka" [4].
U prilogu su i fotografije Semargla sa nakita ruskih jazičnika i iz crkava ruskih dvovjeraca 12-13. vijeka [5]. Uporedite izgled srpskog Semargla sa ruskim i sve će vam biti jasno, ali neki od vas će se napraviti mutavi kao i srpska naučna i medijska javnost, koji sve to podlo prećutkuju i lukavo kriju "Hrista radi".
..............................
[1] Александр Сергеевич Фаминцын, Божества древних славян; С.-Петербургъ, Типографія В. Арнгольда, Литейный 59, 1884, стр. 229-230.
[2] Monier Monier-Williams, A Sanskrit-English Dic-tionary; Oxford, The Clarendon Press, 1960, p. 89.
[3] M. Bullet (Jean-Baptiste Bullet), Mémoires Sur La Langue Celtique, Tome II; Besançon: Claudi-Joseph Daclin, 1759, p. 357
[4] Šefik Bešlagić, Stećci - Kataloško-topografski pregled, Sarajevo, 1971. str. 167.
[5] Борис Рыбаков, Язычество древних славян, Академический проект, 2021, стр. 458.
No comments:
Post a Comment