Tuesday, February 9, 2016

BASTATI I OBASTATI NA BAŠTINI


        Mi Srbi znamo  šta je BAŠTA: komad plodne zemlje uz kuću ili vrlo blizu kuće. Od otaca i predaka naslijeđena zemlja je BAŠTINA. Evo kako Skok izvodi porijeklo drevne srbske riječi BAŠTINA:
 
        “baština f (Vuk, Mikalja, dubrovački pisci) = bašćina (Bernardin, Baraković) = baščina (14. v., kajkavci) = bočina (Jambrešić i slovenski) ‘Г očevina, djedovina, hereditas, praedium; 2° njiva (Crmnica)s, poimeničen ženski rod pridjeva ЪаЫпъпъ (14, 15. i 16. v.). Od Daničića moderniziran bez potrebe za današnji jezik baštinan m, baština L, kad se ne govori više (upor. istina f < istimna). Taj je izveden s pomoću općeg pridjevskog sufiksa -ьпъ od stcslav. bašta ‘otac’ (v. gore baca) Od hrvatskih leksikografa bilježe tu riječ samo Stulić i Daničić u poslovicama. Baština je pravni termin koji se iz crkvenog slavenskog jezika raširio i na zapad.” (1)
 
        I tako crni i  čemerni Skok kaže da je BAŠTINA nastalo od riječi BAŠTA što, kaže, znači OTAC  i poziva se na francusko BACA. Bože mili i istiniti, koliko je po srbskim knjigama neznanja i laži,  čudo jedno!
 
        Ima li ovdje Srba? Ima li ovdje iko ko razumije stare srbske riječi BASTATI i OBASTATI?
 
        Znate li, Srbi,  šta znači vaša riječ   IZBASATI? To, Srbi, znači   IZAĆI  IZ NEKOG NEPOZNATOG MJESTA I UBASATI U NOVO MJESTO: IZ BASATI (iz je prijedlog mjesta, BASATI je IĆI ODNEKLE, DOĆI IZ NEKOG MJESTA.
 
        Znate li , Srbi,  šta znači NABAS? Sanskritsko NABASHA ( नाभस ) znači NEBESKO,  te srbsko NABAS (koje se sastoji od NA BAS) znači DOBRO, SAVRŠENO, NEBESKO, BOŽANSKO, jer je sanskritsko BHAS ( भास् ) SVJETLOST, UŽIVANJE, SLAVA.
 
        Na jeziku Kanarisa (Kannada/Canarese) BASANTA je PROLJEĆE , a ono je godišnje MJESTO  života, rađanja i rasta i to se naročito primijeti u zelenom vrtu u BAŠTI. Kanarisko BASARI je DOBRO MJESTO. (2)
 
        Kanarisko BASI je CENTAR TEŽE, a BASURU (BASIRU) je RODNICA, MATERICA, TRUDNOĆA, a sve to je MJESTO ŽIVOTA. (3)
 
Kanarisko BASE je SUŠTINA, SRŽ, CENTAR. (4)
 
Kanarisko BASTA je MJESTO DOBRA, dok BASTI znači BORAVIŠTE, SELO, STANOVNIŠTVO, NAROD. (5)
 
Tako vidimo da BASTATI  znači BITI, POSTOJATI U DOBROM ŽIVOTNOM MJESTU.
BAŠTINA je MJESTO BIVANJA, MJESTO POSTOJANJA, MJESTO DOBROTE, MJESTO SUNCA I ŽIVOTA.
 
        Da bi BASTALI i OBASTALI na jednom DOBROM MJESTU ŽIVOTA na svojoj BASTINI naši preci gradili su BASTIONE, tj. KULE, UTVRĐENJA, TVRĐAVE.
 
        BAŠTINA nije “pravni termini iz crkvenog slavenskog jezika” kako Skok tvrdi, već je praiskonska srbska riječ Srba domorodaca koji su BASTALI i OBASTAJALI na svojoj milenijumski staroj BAŠTINI. Srbska riječ  BAŠTINA je imenovala ono  što nam je kasnije natureno pojmovima OTADŽBINA i DOMOVINA.
 
        Stara srbska narodna prezimena  BASARA, BASAREVIĆ, BASARIĆ, BASAREVAC znače BAŠTINAC, DOMORODAC, STAROSJEDILAC. Jedno istorijsko srbsko (keltsko) pleme iz 3-2 v. s. e. nosilo je ime BASTARANI (Bastarnae, Bastarni ili Basternae, lat., Βαστάρναι i Βαστέρναι, gr.).
 
        Dokle ćete, kukavni Srbi, slijepo vjerovati svojim crkveno-školskim lažovima i odbijati istinu o sebi i svojim očiglednim istorijskim korijenima? Dokle  ćete, crni Srbi, pokorno slijediti svoje najveće lažove, tirane i ubice vaše? Dokle  ćete se njima ropskim umom klanjati i  služeći im himne i tropare pjevati? Dokle  će vam, Srbi, laž  vjera biti?
…………………………
(1) Petar Skok, Etimologijski rječnik hrvatskoga ili srpskoga jezika, Jazu, Zagreb, 1971.
(2) Rev. W. Reeve, A Dictionary, Canarese and English, Revised, Corrected and Enlarged by Daniel Sanderson, Wesleyan Mission Press, Bangalore, 1858, pg. 707-708)
(3) Ib.
(4) Ib.
(5) Ib.

NAJSTARIJI EVROPLJANI I BALKANSKA BUŠA

 
Buša je predak svih okolnih vrsta goveda.
 
         Da su preci svih Evropljana prvo boravili na Balkanu i odatle se vremenom naseljavali  širom Evrope, svjedoči i genetski najstarija pasmina goveda: balkanska buša (Bos brachyeros europeus).
        Na litvijskom jeziku "būvis" znači "biće, život", a na latvijskom bûšana znaci "biće" (J. Pokorni,Indogermanisches Etymologisches Wörterbuch). Dakle je to isto i kod Srba značilo "buša", ali se zabravilo.

Sunday, February 7, 2016

LATINSKI KRST

Latinski krst (Cambridge Antiquarian Society, Volume V, 1880-1884, Cambridge, 1886. pg. 76,78).
 
       Šta je tkz. latinski krst? Latinski krst nije jednokraki solarni krst, već mu je vertikalni krak ispod prečke duži od ostalih krakova. Je li to originalni krst crkve? Ne, to je krst sa novca nekih nehrišćanskih rimskih careva, a zvanični krst crkve postao je mnogo kasnije (po crkvenom "predanju" od 4. vijeka i vremena cara Konstantina i majke mu Jelene).
 

Monday, February 1, 2016

SIMBOL GODINE

 
 
Cherna voda, Cernavodă, Romania, 4000-3200 god. st. ere.
 
         Na figurini ženskog božanstva iz Crne vode u danasnjoj Rumuniji (Cherna voda, Cernavodă, Romania 4000-3200 god. st. ere) prikazan je symbol Sunčeve godine sa četiri godišnja doba sa po tri mjeseca njihovog trajanja. Horizontalna linija je pravac nebeskog ekvatora E-W sa urezanim danima. Vertikalna linija povezuje zimski sa ljetnim solsticijem, tj. prvi dan zime (bijeli krug) i prvi dan ljeta (crveni krug).


Saturday, January 30, 2016

AMONOV MONOGRAM

 
Pričesni hljeb (prosfora).
 
         Na pričesnom hljebu (prosfori) nalazi se monogram za koji ortodoksni prvosveštenici tvrde da znači ime MARIJA, ali pošto se uz monogram nalazi još simbola koji nikakve veze za Marijom nemaju, slovo po slovo uz objašnjenje pomenutih simbola pokazaćemo šta taj monogram uistinu znači.
 
Amonov monogram.
 
         Monogram se sastoji od slova: A-M-O-N. Iznad monograma je solarni krst, jer je Amon bio bog Sunca. Slovo A je kao piramida, a znamo da vrh piramide pripada Suncu.
 
         Koplje sa desne strane trebalo bi da predstavlja ono koplje kojim je Hrist proboden na krstu. Koplje svojim strelastim vrhom pokazuje pravac podizanja Sunca od istoka. Sunce je vreli muški princip koji se podiže i snagom vreline oplođava.
 
         Na suprotnoj strani od koplja je štap sa mokrom spužvom na vrhu i to je simbolično prikazan Mjesec na zapadnoj strani neba. Mjesec je mokri ženski princip koji treba da bude oplođen.
 
         Po dvije crtice uz simbole Sunca i Mjeseca jesu četiri godišnja doba: dva uz Sunce su zima i proljeće, jer u se njima Sunce, kao vreli muški oplođavajući princip, podiže od juga ka sjeveru i podignuto Sunce začinje godišnji rod prirode.
 
         Dvije crtice uz simbol Mjeseca su ljeto i zima kad Sunce pada ka jugu (nakon oplodnje muški princip izgubio snagu i pada), a Mjesec se penje ka sjeveru (ženski princip jača, donosi rod godine i počinje da stvara novu mokrinu za sljedeći ciklus oplodnje i rađanja).
 
         I zato, ne samo zbog ovoga, često se pitam da li su prvosveštenici hrišcanske crkve iste vjere sa običnim hrišćanskim sveštenstvom i vjernicima.

Thursday, January 28, 2016

BABA JAGA I JAGORČEVINA

        Ni jedno srbsko (slovensko) prehrišćansko božanstvo nije od crkve i crkvenih ljudi toliko izvrgnuto ruglu i podsmijehu kao boginja BABA JAGA. Toliko je grdnih laži smisljeno o BABA-JAGI, da je to i sramota i grehota. 
 
         Petar Skok kaže:
 
        “baba f ‘stara žena, djedova žena; u prenesenom značenju prema bavljenju s djecom: dadilja’. Pokazuje udvostručenje (reduplikaciju) istog sloga kao ‘mama’, ‘tata’, internacionalne djetinje riječi. Riječ je prastara. Ide u baltoslavensku zajednicu kako dokazuju litavski ‘boba’, lotiški ‘baba’).” [1]
 
Riječ BABA je prastara riječ iz baltoslovenske jezičke grupe, nije dakle turcizam. U srednjoj Bosni i dan-danas neki muslimani BABU zovu MAJKA, neki Srbi BABU zovu STARAMAJKA, jer je PRAPREDAK, PRABABA.
 
         Pogledajmo i ovaj zapis o BABI:
 
        “Baba straca zvala uz vrbopuc, a starac joj se odazvao uz vinober. Baba deda u proleće na megdan zove, a ded babu opet zove čak o jeseni.” [2]
 
Ovdje vidimo da BABA predstavlja ženski oplodni princip proljeća, a zašto pokazaćemo na primjerima koji slijede.
 
         U baskijskom jeziku BABA je AMONA (sjetimo se da je vrhovni bog Sunca kod drevnih Egipćana bio AMON): AMON je bog Sunca (muški oplodni princip), a AMONA samo može biti žena AMONOVA (ženski oplodni princip). U katalonskom BABA je AVIA (àvia), a znamo da AVA (ABA) u mnogim jezicima znači OTAC. 

        Ilirsko BABO [3] znači OTAC. I Srbi, kao potomci Ilira, oca su zvali BABO, naročito snahe i ni to nije turcizam, već internacionalna riječ koja je u obliku ABI [4] zabilježena i čak i kod plemena Olamentke u Kaliforniji. BABO je OTAC, BABA je MAJKA.
 
Baba Jaga
 
         Ko je BABA JAGA? U sanskritu JAGAT je BILJE i neka nam ta riječ bude vodilja!
 
         I evo riječi i iz jezika Kanarisa (Kannada,/Canarese/Kanarese language), dravidskog narod južne Indije i čiji su preci nekad bili savremenici Arijaca koji u Indiju donesoše i ostaviše sanskritske Vedeska spise [5]:
 
JAGALI, JAGILI, JAGULI = NAPREDAK, RAST;
JAGISU = SJAJ, BLJEŠTAVOST, ISKRIČAVOST;
JAGAJJISU = SJAJ, SUNCE;
JAGUNE = SUNCE;
JAGACH-CHAKSHU = OKO VASIONE (SUNCE);
JAGAJ-JANA = NAROD VASIONE (ČOVJEČANSTVO);
JAGAN-MAYA, JAGAN-MURTI = BOG, DUŠA SVIJETA;
JAGAJ-JYUTI (JAGAN-JYOTI) = SVJETLO VASIONE, SUNCE, MJESEC;
JAGAT-KARTA (JAGAT-PATI) = BOG VASIONE, BOG;
YAGAN-MAJA = BTAHMA, STVORITELJ;
JAGATI = ZEMLJA
 
Kanarisko JAGAN-MATE = MAJKA SVIJETA (PARVATI).
 
Sve iznad nabrojane riječi u svom korijenu sadrže korijen JAG- i sva njihova značenja odnose se na SVJETLOST, SUNCE, VATRU, DUŠU i BOGA. Korijen JAG zadržao se u našim narodnim imenima: JAGO, JAGICA, a tu je i svima omiljena JAGODA. Jasno je dakle da je BABA JAGA MAJKA ZEMLJA, VELIKA MATER ZEMLJA, koju su drevni Arjani postovali i svetili. Kod Friga poznata je i pod imenom BABA, VELIKA BOGINJA MAJKA [6].
 
Jagorcevina je jagor Kevina.
 
         I na kraju zapečatimo ovu priču istinom pomoću srbske riječi JAGORČEVINA. To je složenica od riječi JAGOR + KEVINA. U ovoj riječi u nekom vremenu desila se palatalizacija (K > Č ), a prvobitni oblik bio je JAGOR KEVINA i od JAGOR KEVINA danas imamo ime biljke JAGORČEVINA.
 
JAGOR KEVINA je SVJETLOST KEVINA, VATRA KEVINA, SJAJ KEVIN. KEVA je brigijska VELIKA MATER KEVA, poznata pod raznim zapisanim oblicima imena KIBELA, BABA.
…………………………..
[1] P. Skok, Etimologijski rječnik hrvatskoga ili srpskoga jezika, JAZU, Zagreb, 1971, pg. 198
[2] Djura Daničić, Rječnik hrvatskoga ili srpskoga jezika, Dio I, JAZU, Zagreb, 1880-1882, str.128.
[3] Proceedings of the Philological Society for 1852 and 1853, Volume 6, London, 1854, pg. 198.
[4] Ib.
[5] Rev. W. Reeve, A Dictionary, Canarese and English, Revised, Corrected and Enlarged by Daniel Sanderson, Wesleyan Mission Press, Bangalore, 1858, p. 443.
[6] John Robert Steuart, A Description of some ancient monuments, with inscriptions, still existing in Lydia and Phrygia; London: James Bohn, 1842, Plate of Inscriptions, Νº 3.

RIJEČ "AMBAR" (ETIMOLOGIJA)

Ambar
 
         Riječ AMBAR je složenica od dvije proste riječi: AM + BAR. Već smo objasnili da riječ AM znači ZAŠTITNIK, ČUVAR. Sada ćemo pokazati šta znači riječ BAR.
        U gaelik jeziku, jeziku Skota, riječ BAR znači HLJEB*. U velškom jeziku BAR** takođe znači HLJEB, te bi po ovim primjerima AMBAR značilo ZAŠTITNIK HLJEBA, ČUVAR HLJEBA.
 
         Prisustvo riječi BAR u srbskom jeziku zabilježili su i Vuk (vidi: Vuk Steph. Karadschitsch, Lexicon, Serbico – Germanico – Latinum, Belgradi, in Thipographia Regni Jugoslaviae, 1935, str. 16) i Daničić u svojim Rječniku:
 
 
         "1. BAR, m. milii genus, neko žito kao proso. - dolazi kod XVII vijeka između rječnika u Mikaljinu, Belinu, Bjelostijenčevu, Stuličevu (u sva četiri 'panicum'), u Vukovu (,milii genus, 'nekakvo vrlo sitno i žuto žito kao proso; kažu da bi se čovjek mogao u ovo žito udaviti kao u vodu'; tomu se dodaje da se govori po jugozapadnijem krajevima). - a je umetnuto mjesto staroga Ѣ. - Od kor. 'bhar', dizati, nositi, čuvati, hraniti, od koga je i 'brati' i 'brašno'. - Bar, 'setaria Beau'. Šloser-Vukot. flora 1211. 'setaria glauca' i 'setaria italika'. Čas. čes. muz. 1852. 2, 46. B. Šulek, im. 10. Sijala je baba bar, da je babi zauvar. Nar. pos. vuk. 284. Sije se ... proso, pirevina i bar. Zemj. bos. 5. ima ga i u Hercegovini. N. Dučić. Bar bijeli, crljeni. B. Šulek, im. 481. " ***
 
         BAR je ŽITO, a u gaeliku i velškom riječ se odnosi na HLJEB, a to znači da je srbsko BAR u svom porijeklu i značenju starije, jer je u semantičkom smislu preciznije i od gaelika i velškog oblika.
Tako naziv AMBAR znači ZAŠTITNIK ŽITA, ČUVAR ŽITA.
..................................
         *R.A. Armstrong, A. M.Gaelic Dictionary in Two parts: I. Gaelic and English. II. English and Gaelic, London, Printed for James Duncan, 37, Paternoster Row; 1825, pg. 51.
 
         **Ellis Jones, A new pocket dictionary of the Welsh and English languages: Geiriadur llogell cymreig a seisonig; Cearnarfor, Cyhoeddwid Gan William Potter & Co, 1840, pg.
 
         ***Đura Daničić, Rječnik hrvatskoga ili srpskoga jezika, Dio I, JAZU, Zagreb, 1880-1882, str. 180.


Wednesday, January 27, 2016

AMON I AM

Amon
 
         Amon je vrhovni egipatski bog Sunca, a njegov kult traje negdje između 2000 - 1800. godine stare ere. Kao bog Sunca on je ZAŠTITNIK i ČUVAR Egipta.
 
         Ime AMON sastoji se od dvije riječi: AM-ON. Poznato je da je ON u Egiptu bilo ime Sunca, dakle ostaje da nađemo šta znači riječ AM, a ni to neće biti teško, jer je ta riječ sačuvana i gaelku (jeziku Škota) i u srbskom, a kao korijen riječi sačuvana je i u velškoj riječi AMBAIS*.
 
Am na konju.
 
AMA** (gaelik) = dio konjske opreme koji se koristi kad je konj upregnut.
AM (srbski) = AM sa značenjem kao i u gaeliku.
 
         Svrha AMA je da posluži kao sredstvo koje će konja ZAŠTITITI i SAČUVATI od ozljeda pri radu, jer da se koristi uže, ono bi se pod pritiskom vuče upilo u kožu konja i trenjem bi je ozlijedilo do krvarenja, a pošto je AM mnogo širi i mekši od užeta, pritisak se raspoređuje na veću površinu tijela i tako konj biva ZAŠTIĆEN i SAČUVAN od povreda. Dakle AM znači ZAŠTITA, ČUVANJE, te se tako riječ AM kao korijen nalazi i u velškoj riječi AMBAIS koja znači ZAŠTITNIK, ČUVAR.
 
Amber (ambar).
 
         Sa istim značenjem AM se nalazi i u riječi AMBAR, jer je u njemu žito ZAŠTIĆENO i tu se ČUVA; nalazi se i u riječi AMAJLIJA jer je i ona ZAŠTITNIK i ČUVAR onoga ko je nosi. AM je i u riječi AMBER (AMBAR), jer je u njemu SAČUVANO i od propadanja ZAŠTIĆENO sve što se u njemu nalazi.
 
         I tako ime AMON znači ZAŠTITNIK SUNCE, ČUVAR SUNCE.
...............................
*Ellis Jones, A new pocket dictionary of the Welsh and English languages: Geiriadur llogell cymreig a seisonig; Cearnarfor, Cyhoeddwid Gan William Potter & Co, 1840, pg. 11.
 
**Robert Archibald Armstrong, A. M.Gaelic Dictionary in Two parts: I. Gaelic and English. II. English and Gaelic, London, Printed for James Duncan, 37, Paternoster Row; 1825, pg. 20.

RIJEČI I "NAUČNI" RJEČNICI

Ambar
 
         Pošto su nekad u dalekoj starini svi ljudi na Zemlji bili jedan narod, govorili su jednim jezikom i da je to tačno dokaz su zajedničke stare riječi u jezicima mnogih naroda širom bijela svijeta.
 
        Na jednom primjeru pokazaćemo koliko je zvanična nauka o jeziku nepouzdana i vrlo, vrlo često netačna u nekim svojim tvrdnjama, ali joj neiskusni, neupuceni (i sa njima nuki i glupi) vjeruju kao u apsolutnu istinu.
 
         Evo riječi AMBAR. Nas su naučili i u svoje zvanične knjige napisali da je to turska riječ i to je postalo zakon, amin! Ko se usudi da kaže da to nije turska, već srbska riječ, biće podvrgnut ismijavanju i vrijeđanju. Evo pogledajmo šta o riječi AMBAR piše Skoku svom "Etimologijskom rječniku":
 
         "âmbar (Vuk) = âmbar (Kosmet) = hambar m, sinonim žitnica, potvrđeno od 16.v. Sa istoka prodire na zapad i potiskuje domaću riječ. Također toponim. Odatle su izvedenice: augmentativ ambarına, deminutiv ambar če (Kosmet) i oznaka mjesta, gdje je nekada bio ambar: ambarište (v. sufiks -ište). U igri se upotrebljavaju i glagoli ambàrati impf, i ambarnuti pf. Opći je balkanski turcizam perzijskog podrijetla (perz. änbm jamb- 'šupa', postverbal od glagola änbaštän 'nagomilati', = ambar u turskom izgovoru), potvrđen u bugarskom, rumunjskom, arbanaskom jeziku (K)ambar, novogrčkom αμπάρι (u istom značenju). Korsch ga izvodi od ar. anbãr, pi. oânibr 'spremnica, komora za hljeb'." (Petar Skok, Etimologijski rjecnik hrvatskoga ili srpskoga jezika, JAZU, Zagreb, 1971)
 
         Skok tvrdi da je rijec AMBAR balkanski turcizam porijeklom od persijskom "änbm jamb- šupa". I šta je uopšte sintagma "balkanski turcizam"? Ako je turcizam, onda je turski turcizam, ne može biti balkanski turcizam, nego se pod izrazom "balkanski turcizam" sve stare srbske riječi svjesno kradu od Srba i trpaju u turski ambar. Skok navodi kako neki Korsch izvodi tu riječ od arapskog "anbar" što je, kaže, "spremnica, komora za hljeb". Eto, to je zvanična, sveta "naučna" etimologija i etimolozi koji su djelimično i neznalice, ali su najčešće veliki lazovi, naročito kad o Srbina i srbskom jeziku govore (znamo i zašto to rade).
 
        I na kraju pogledajmo riječ AMBARA u jeziku Kanarisa (Kannada, Canarese/Kanarese), dravidskog naroda iz južne Indije: AMBARA* znači GOMILA ŽITA, MJESTO USKLADIŠTENOG ŽITA i to nije Skokov balkanski turcizam, već drevno srbsko AMBAR.
 
         Otkud riječ AMBARA u jeziku naroda južne Indije (po raširenosti njihov jezik je 32. u svijetu)? Da to nije, možda, "indijski turcizam"? Ne, to samo može biti ili riječ nekad zajedničkog ljudskog jezika, ili su tu riječ Dravidi primili od Arijaca koji su u starini vladali dravidskim narodima.
.......................................
*(Rev. W. Reeve, A Dictionary, Canarese and English, Revised, Corrected and Enlarged by Daniel Sanderson, Wesleyan Mission Press, Bangalore, 1858, p. 20)

Monday, January 25, 2016

RIJEČI SRBSKOG JEZIKA U BOŽIJEM STVARANJU SVIJETA

1-2. Značenje riječi “JEDAN” i "DVA"
 
 
        “U početku stvori Bog nebo i zemlju. A zemlja beše bez obličja i pusta, i beše tama nad bezdanom; i duh Božji dizaše se nad vodom. I reče Bog: Neka bude svetlost. I bi svetlost. I vide Bog svetlost da je dobra; i rastavi Bog svetlost od tame. I svetlost nazva Bog dan, a tamu nazva noć. I bi veče i bi jutro, dan PRVI."
                                                                                                                              (Stvaranje, 1, 1 - 5)
 
Dan PRVI = dan JEDAN
 
ED, EDAN, EDAR (u fizici ETAR) je nebeska voda, prazemlja = JEDAN = POČETNA TVAR, POČETAK.
 
DVA = DUA = DUALIZAM (duhovno i materijalno koji su povezani: DUH i VODA, = NEBO I ZEMLJA = SVJETLOST I TAMA, DAN I NOĆ (arapsko “duʿāʾ znači “poziv na molitvu”).
 
Ovdje vidimo da se u JEDNOM nalaze DVA, tj. u JEDNOM je DUALIZAM. Riječ JEDAN ima metafizičko-filozofski smisao.
 
Riječ JEDAN = JE DAN = SVJETLOST = VID = ZNANJE.
Riječ DVA znači DVOJNOST, DUALIZAM JEDNOG.
 
3. Značenje riječi “TRI”
 
         “Opet reče Bog: Neka pusti zemlja iz sebe travu, bilje, što nosi seme, i drvo rodno, koje rađa rod po svojim vrstama, u kome će biti seme njegovo na zemlji. I bi tako. I pusti zemlja iz sebe travu, bilje, što nosi seme po svojim vrstama, i drvo, koje rađa rod, u kome je seme njegovo po njegovim vrstama. I vide Bog da je dobro. I bi veče i bi jutro, dan TREĆI.” (Stvaranje, 1, 11-13)
 
Dan TREĆI = dan TRI
 
 
Srbsko TRINA znači TRAVA, BILJE. Starobrigijsko TRE je DRVO, u srbskom TRISKA (ik.), TRESKA (ek.) ili TRIJESKA (ijek.); u engleskom TREE.
 
TRI > TRINA
Riječ TRI znači BILJE.
 
4. Značenje riječi “ČETIRI”
 
         “Potom reče Bog: Neka budu videla na svodu nebeskom, da dele dan i noć, da budu znaci vremenima i danima i godinama; I neka svetle na svodu nebeskom, da obasjavaju zemlju. I bi tako. I stvori Bog dva videla velika: videlo veće da upravlja danom, i videlo manje da upravlja noću, i zvezde. I postavi ih Bog na svodu nebeskom da obasjavaju zemlju. I da upravljaju danom i noću, i da dele svetlost od tam...e. I vide Bog da je dobro. I bi veče i bi jutro, dan ČETVRTI.” (Stvaranje, 1, 14-19)


Dan ČETVRTI = dan ČETIRI
 
Sanskritsko CHATVARA ( छत्त्वर ) znači KUĆA. U srbskom ČATRLJA je MALA KUĆA, KUĆERAK.
 
Stvaranjem Sunca stvoren je Sunčev sistem, koji je KUĆA svih planeta Sunčevog sistema, pa i planete Zemlje. Sve planete čine ČETU (družinu, porodicu, rod) planeta i sve borave u jednoj KUĆI.
Tako ČETIRI znači KUĆA (STAN).
 
5. Značenje riječi “PET”
 
         “Potom reče Bog: Neka vrve po vodi žive duše, i ptice neka lete iznad zemlje pod svod nebeski. I stvori Bog kitove velike i sve žive duše što se miču, što provrveše po vodi po vrstama svojim, i sve ptice krilate po vrstama njihovim. I vide Bog da je dobro; I blagoslovi ih Bog govoreći: Rađajte se i množite se, i napunite vodu po morima, i ptice neka se množe na zemlji. I bi veče i bi jutro, dan PETI.” (Stvaranje, 1, 20-23)

Dan PETI = dan PET


PET = PETLJA, ZAPETA = KOPČA, SPONA, SPOJ. Broj PET povezuje DVA JEDNAKO VAŽNA DIJELA u jednu cjelinu od DESET.

Sva bića su SPONA, SPOJ elemenata zemlje, vode, vazduha i vode. Kitovi žive u vodi i dišu na pluća i to je samo jedna od tih SPOJNIH PETLJI.

Riječ PET znači SPOJ, SPONA, PETLJA, VEZA.

6. Značenje riječi “ŠEST”

         “Potom reče Bog: Neka zemlja pusti iz sebe duše žive po vrstama njihovim, stoku i sitne životinje i zveri zemaljske po vrstama njihovim. I bi tako. I stvori Bog zveri zemaljske po vrstama njihovim, i stoku po vrstama njenim, i sve sitne životinje na zemlji po vrstama njihovim. I vide Bog da je dobro. Potom reče Bog: Da načinimo čoveka po svom obličju, kao što smo mi, koji će biti gospodar od riba mors...kih i od ptica nebeskih i od stoke i od cele zemlje i od svih životinja što se miču po zemlji. I stvori Bog čoveka po obličju svom, po obličju Božjem stvori ga; muško i žensko stvori ih.” (Stvaranje, 1, 24-27)

         "Tada pogleda Bog sve što je stvorio, i gle, dobro bješe veoma. I bi veče i bi jutro, dan ŠESTI." (Stvaranje, 1,31)
 
 
Dan ŠESTI = dan ŠEST
 
Finalno zatvoreni i OŠESTARENI krug stvaranja svijeta u dan ŠESTI. Nakon stvaranja svijeta u dan ŠESTI sve bijaše DOBRO: u narodnom govoru Dalmacije i danas SKLADNO, UREDO I DOBRO nazivaju ŠESTNO!
 
ŠEST = PUNOĆA RADA = krug vaseljene kao potpuno zaokruženo (OŠESTARENO) djelo Božijeg stvaranja.

 
7. Značenje riječi “SEDAM”
 
         “I svrši Bog do sedmog dana dela svoja, koja učini; i počinu u sedmi dan od svih dela svojih, koja učini; I blagoslovi Bog sedmi dan, i posveti ga, jer u taj dan počinu od svih dela svojih, koja učini.” (Stvaranje, 2, 2-3)
 
        "Sećaj se dana od odmora da ga svetkuješ. Šest dana radi, i svršuj sve poslove svoje. A SEDMI je dan odmor Gospodu Bogu tvom; tada nemoj raditi nijedan posao, ni ti, ni sin tvoj, ni kći tvoja, ni sluga tvoj, ni sluškinja tvoja, ni živinče tvoje, ni stranac koji je među vratima tvojim. Jer je za šest dana stvorio Gospod nebo i zemlju, more i šta je god u njima; a u sedmi dan počinu; zato je blagoslovio Gospod dan od odmora i posvetio ga" (2.Mojs. 20 8-11).
 
 
Dan SEDMI = dan SEDAM
 
Sanskritsko SEDHA ( सेध ) znači ZABRANJENO.
 
SEDAM = SJEDAM = POČIVAM = ODMARAM = ODMOR (horizontalna crtica sa vertikalom broja SEDAM označava od iskona sveti KRST, te je tako broj SEDAM obilježen svetim danom na koji se ne radi).
 
8. Značenje riječi “OSAM”
 
        Sanskritsko OSA ( ओष ) znači SVJETLOSNI, SJAJNI, BLJESTEĆI, GOREĆI, PLAMTEĆI, OGNJEVITI, a sanskritsko OSAM ( ओषम् ) znači SA ŽAROM, SA ŽESTINOM, STRASNO, GOREĆE, BRZO.
 
OSAM = OS SAM = OSA SVIJETA JESAM = OSOVINA SVIJETA JESAM = DRZAČ SVIJETA JESAM = OGNJEVITI I BRZI DRZAČ SVIJETA JESAM.
 
Riječ OSAM znači: BESKONAČNOST, BESMRTNOST I VASKRSENJE.
 
9. Značenje riječi “DEVET”
 
 
Sanskritsko DEVA ( देव ) znači BOG.
 
Riječ  DEVET znači BOŽANSKI, BOŽIJI BROJ.

10. Značenje riječi “DESET”


Velško DES znači SISTEM, SKLAD, RED, POREDAK, VLAST*.
 
Od riječi DES, kao osnove, u srbskom jeziku izvedena su sljedeća lična imena: DESA (m.r.), DESANKA, DESA (z. r.), DESIMIR.
 
Ruka DESNA je ona kojom drzimo VLAST nad stvarima. Vladar je DESPOT i on se brine za SISTEM VLASTI, za SKLAD, RED I POREDAK.
 
Riječ DESET znači: SISTEM, SKLAD, RED, POREDAK, VLAST.

 ....................................
         *Ellis Jones, A new pocket dictionary of the Welsh and English languages: Geiriadur llogell cymreig a seisonig; Cearnarfor, Cyhoeddwid Gan William Potter & Co, 1840, pg. 107.