Odlomak iz knjige "Žitije Stefana Nemanje" Stefana Prvovenčanog (Glava VI): tu se spominju kumiri jeretika. Pošto imaju kumire (idole), a Nemanja ih smatra jereticima, jasno je da su se radi o krštenim ljudima sa kumirima svoje prehrišćanske vjere. Neki u svojoj laži tvrde da su to bili rimokatolici, ali ih u laži hvata Domentijan u svom "Žitiju Svetog Simeona", jer kaže da je Nemanja tada porušio jeretička kapišća, a rimoka...tolici nisu gradili kapišća, već crkve, dok su kapišća srbska prehrišćanska i dvovjeračka svetilišta.
Starigrad u bivšoj srbskoj Pomeraniji (danas grad Oldenburg u Njemačkoj).
Korice (kanija) noža (artefakt iz Starigrada): u dnu je kumir Svarožića (rupica na grudima je tačka zimskog solsticija kad se rađa Mali Božić Svarožić). Na sredini su dva kumira u horizontalnom položaju, jer tako pokazuju liniju nebeskog ekvatora u pravcu istok-zapad. Jedan od njih je simbol proljetnog, a drugi jesenjeg ekvinocija (rupica između njih predstavlja oba ekvinocija).
U vrhu je glava Svetovida, a dvije konjske glave sa strana su u znaku Božijeg žezla (to je vrh Sunčevog drveta života proljeća i ljeta). Rupica ispod brade je tačka ljetnog solsticija i prvog dana ljeta (Vidovdan). Četiri konja (jedan je odlomljen i nedostaje, ali se jasno vidi da je tu bio) simboli su četiri godišnja doba: dva ispod i dva iznad nebeskog ekvatora.
U vrhu je glava Svetovida, a dvije konjske glave sa strana su u znaku Božijeg žezla (to je vrh Sunčevog drveta života proljeća i ljeta). Rupica ispod brade je tačka ljetnog solsticija i prvog dana ljeta (Vidovdan). Četiri konja (jedan je odlomljen i nedostaje, ali se jasno vidi da je tu bio) simboli su četiri godišnja doba: dva ispod i dva iznad nebeskog ekvatora.
Kumiri na kaniji iz Starigrada.
Kumiri iz Starigrada i likovi kumira na stećcima.
Dokazi jasno govore o dvovjerju Srba prednemanjićkog, nemanjićkog i savremenog doba i svaki pokušaj pokrštenja srbskog dvovjerja u tkz. svetosavlje postaje sve očiglednija laž
No comments:
Post a Comment