"SAMO ŠTO NIJE JURJEVO
Jake tragove staroslavenske tradicije pronalazimo u narodnim vjerovanjima i sujevjerjima; mnogo sta-roslavenskih običaja vezano je za ključne faze čov-jekovog života: rođenje, ženidbu i smrt; a među mu-slimanima u našoj zemlji malo je poznato da godi-šnji običaji vezani za Jurjev i Aliđun imaju staro-slavensko porijeklo. Neki animalni i biljni kultovi, po-put poštivanja kućne zmije također su ostatak od starih Slavena. Jedna od tih ključnih čovjekovih faza rođenje vezana je i za moj život. Šestog maja rano ujutro – na Jurjevo, prije 70 godina došao sam na svijet.
To je dan kojim se obilježava dolazak proljeća i praznik kojim se odvaja novi, ljetni period od zim-skog: to je, ustvari, praznik oživljene prirode, kada se bezbrojnim običajnim radnjama nastoji prenijeti snaga oživljene prirode, u prvom redu nove vege-tacije, na ljude i stoku, živinu i pčele. Sjećam se dobro, ljudi su godinu dijelili na dva dijela – zimski, koji počinje sa Kasumom ili Mitrovdanom (8. no-vembar po gregorijanskom kalendaru) i ljetni, koji je počinjao sa Jurjevom.
U okviru zimskog perioda, izdvajalo se više kraćih ili duljih perioda kao što su zehmerija, Hamsin, Babine huke, Goveđa zima, te prvo, drugo i treće džemre. Znalo se da proljeće nastupa sa Bla-govješču (7. April). Prekretnicu ljetnog perioda predstavljao je Aliđun ili Ilindan (2. avgust). Ljudi bi obično govorili da se nešto desilo o Aliđunu ili o Ilindanu. Početak jeseni vezan je za period Mi-holjskog ljeta, oko Miholjdana (12. oktobar).
Mora se voditi računa da je narod ovdje do nazad 50-tak godina živio od zemlje i stoke i sa prirodom. Stoga je, htio ne htio, bio upućen na ovaj solarni kalendar. Od pravoslavnog Božića su se brojale hevte. Slušao sam od svojih starijih komšija da u petoj hevti nestaje prtine, u sedmoj dolaze brljci (tj. ptice selice), a od pola devete pa do pola desete traju huke. Više ne možemo reći da u devetoj hevti plug hajekne u najdubljem potoku, niti da si lani sijao o Bajramu ili da ti je krava vodila 12. ševala, jer to ovih godina ništa ne znači u našim okolnostima. Po hevtama se određivalo kada će se obrezivati voćke i grožđe, a i kada se kalemi. Naj-bolje je bilo te poslove raditi oko sedme hevte tj. kada prvo džemre udari u havu (zrak). Helem, ni to više sa džemretima nije sigurno, ni kad udaraju u zemlju, kad u havu, a kad u insane.
Svi oni koji su odrasli na selu znaju da se mnogo toga veže za Jurjevdan. Određeni zemljoradnički poslovi morali su se obaviti prije Jurjeva, a drugi samo poslije, odnosno ‘dojurjeva’ i ‘pojurjevu’ - npr. grah (mahune) se nikada ne siju prije Jurjeva. Običaji vezani za Jurjevdan prakticirani su i na ši-rem području Tešnja i okoline. Naročito se i po-sebno obilježavao u našim selima gdje su sva po-menuta vjerovanja bila duboko ukorijenjena u ljudska vjerovanja u ispunjenje želja i nada.
Običaj je bio da se jutrom, na samo Jurjevo, obavezno rano ustaje, jer ‘ko porani rano, raniće i biće zdrav čitavu godinu’. Umivalo se ili čak kupalo omahom, pa i majskom rosom. Išlo se na vodu ‘Mravić’ u Raduši koja se nalazi između gaja rahmetli Mesuda Halepa i Deljkić Muhameda (Ha-me), na kojoj su se, većinom, djevojke umivale. Išlo se do drijena i hvatalo za njegovo stablo – da se bude zdrav kao drijen. Proljuljalo bi se i na ljuljašci, provaljalo po međi – da ne bole leđa. I kose su se kvasile omahom i češljale – da budu guste i da dobro rastu. Djevojke su naveče otkidale po stručak žare i stavljale negdje u procjep na ogradi, a jutrom žurile da vide gdje se žara okrenula – jer se vjerovalo da im je na tu stranu valja putovati gdje se žara okrene. Posebno mjesto u kultu Jurjeva imala je vrba jer je bila uvijek vezana uz slavljenje Jurjevdana. Naime, nezaobilazan, običaj je bio da se vrbove grane beru uveče uoči Jurjevdana pa se njima okite kuće i ostali objekti u dvorištu.
Jurjev je smatran danom proljeća i ljeta, danom kada se slavi život i priroda, pa stoga nije ni čudo da je ovaj dan igrao tako veliku ulogu u životu mladih, a naročito djevojaka. Još je jedan običaj vezan za njih i ovaj dan. One bi, naime, dan uoči Jurjeva brale miloduh, kojeg bi navečer stavile u prikupljenu ‘omahu’, a na Jurjevo, u zoru, tom vodom bi prale tijelo i lice. Kod mladića je, međutim, postojao običaj da kradu miloduh od djevojaka, pa su one otuda znale organizovati i posebne straže da bi ga sačuvale za jurjevsko jutro i ritual umivanja.
Živo se sjećam da su ,uoči Jurjeva, kod djevojaka postojale i druge gatke, koje su se, uglavnom, odnosile na sudbinu vezanu za njihovu udaju. Tako bi se, na primjer, koncem podvezivala stabljika žare ili pero od mladog luka u baščama, pa bi se ujutro, na Jurjev, gledalo na koju se stranu podvezani i sasušeni dio biljke savio - sa te će strane doći budući mladoženja. Isto tako, djevojke su u tepsijama i drugim posudama palile barut, pa bi po kretanju dima gatale s koje će strane doći njihov budući muž. Također, slično se činilo i sa bacanjem stare izgažene cipele ili opanka preko kućnog krova - ujutro bi se gledalo na koju stranu je okrenut vrh cipele i s te bi strane, kao, trebao doći budući đuvegija. Osim pravca iz kojeg će njihov budući muž doći, djevojke su gatale i njihova imena. Uvečer, uoči Jurjeva, razapele bi tamni konac preko ulice ili sokaka, pa ako prva osoba koja naiđe bude, recimo, Huso... - onda se gatalo da će i djevojčin budući mladoženja biti neki Huso, itd.
Na sam dan Jurjeva išlo se, većinom porodično, na izlete uglavnom pored izvora ili rijeka, na kojima se posebno zabavljala omladina na jurjevskim lju-ljaškama. Postojao je i običaj, naročito u našim selima, da se rano ujutro, prije nego će se krenuti na izlet djeca ‘žare’ žarom po nogama, zapravo da se žarom istjeraju iz postelja.
Uz jurjevske običaje spomenut ću i još jedan, koji i danas živi, a odnosi se na stavljanje tisovine stoci među rogove. Naime, drvo tisovina je među naro-dom počašćeno i nazivom ‘sretno drvo’ zbog vjerovanja da štiti od svakog zla i donosi sreću te se u današnje vrijeme može pronaći kod svakog drugog Bošnjaka ili Bošnjakinje. Adet je da se djeci, posebno onoj maloj, stavlja ispod jastuka da ih štite od urokljivih očiju dok je odrasli nose u novčaniku ili u vidu privjeska. Komadić tisovine se stavlja zajedno sa sedefom u hamajliju kako bi se njena moć udvostručila. Još je prije jednog vijeka dr. Sielski pisao: ‘U Bosni i Hercegovini su se kao hamajlije nosile mnoge druge stvari: platnene, mineralne, biljne i koštane. Tako se, na primjer, u crveno platno ušije komad tisovine, objesi na crvenu uzicu pa njome opaše plačljivo dijete’. Može se splesti i uzica u četiri boje (crna, žuta, narančasta i crvena), a onda se njome opasati urečeno dijete. Nadalje, kombinacija tisovine i dvije košpice od hurme sašiveno u komad crvene tkanine, pred-stavljalo je moćno sredstvo protiv uroka.
Iako je danas vrlo malo tisovog drveća može se konstatovati da je kult ovog drveta nekada bio vrlo raširen po cijeloj BiH, ako ne i najvažniji, o čemu svjedoči preko stotinu topografskih naziva na geografskim kartama.
U narodu je ostalo sačuvano dosta vjerovanja o zaštitnoj, hamajlijskoj moći tisovine te moći tise da odbrani neki kraj od nevremena i leda. Upravo zato, smatra se velikim grijehom posjeći njeno stablo. Uvijek se gledalo da nešto od oraćeg pribora bude od tisovine te da se stoci, posebno volovima, utisne za rog mali komadić drveta kao utuk svakom zlu. U istu svrhu, na cijeni je posebno bio stap napravljen od tisova drveta zbog vjerovanja kako ni jedna vračara neće moći oduzeti mlijeko kravi niti je ko ureći.
Zlobnici će reći to su paganski običaji. Pa šta ako su? Jaki tradicijski običaji i sujevjerja veoma su žilavi kada se uzme u obzir da su opstali do da-našnjih dana. Dokle će se oni održati zavisi od vremena i standarda života. Nisu se održale ni svadbe sa fijakerima i kićenim konjima, obilježa-vanje Prvog maja... Starijim generacijma su to bile tradicije kao i Jurjev.... Nema ih više, a promjena je bezbroj. Novim generacijama će biti tradicija vatromet za novu godinu i ko zna šta još?” (Tešanj, 24. april 2011. godine, Subašić S. Hasan, bloger)
Monday, May 5, 2025
KAD SU MUSLIMANI BOSNE BOJILI JURJEVSKA JAJA
Friday, May 2, 2025
PRVI MAJ
“PRVI DAN MJESECA MAIA
U Dubrovniku za vremena republike izlazio je BEMBELJ prvoga Maija kao čoroje, vila i turica, na sretenije. On je imao haljinu svu iskićenu zelenim lišćem i svakojakim cvijećem; oko njega su se vili blavori i jednoga je u ruci nosio i s njima se igrao. Išao je u onaj dan i k manastiru sv. Jakova (oko po sahata od grada).” (Vuk Stef. Karadžić, Život i običaji naroda srpskoga, Beč, 1867, str. 30)
Bembelj je ilirski Silanus, Sileno, Veles, kasniji Vlaho, bog proljeća. Dubrovčani su se izjašnjavali kao Srbi sve do početka Prvog svj. rata, a Dubro-vačka Republika je ukinuta tek 1808. godine. I neka crkvena propaganda protiv 1. maja prestane, jer je samo još jedna od mnoštva crkvenih laži. Iluminati? Pa šta? I Rimljani i svi nehrišćani slavili su Sa-turnalije (srbski prehrišćanski Božić) pa nije crkvi smetalo da 25. decembar, glavni dan Saturnalija ozvaniči i slavi kao dan Isusovog rođenja!
Prvi dani maja bili su obilježavani kod Srba i prije radničkog Prvog maja. Sveti Đurđe je prehrišćanski Juro, Juraj, Jarilo. U ciklus tih svečanih dana spada i galski, tj. brigijski, odnosno tračanski praznik BEL-TANE što znači BELOVA VATRA (BEL + TAN). Od osnove BEL je BELO, Od TAN su imena kao TA-NASKO, TANA, TANASIJA, TANKOSA i naziv TAN-DŽARA. Na slici je boeotijski idol BELA, boga sun-ca, 7-8 v. st. ere.
Internacionalni radnički Prvi maj ustanovljen je 1889. godine, a ispod je dokaz da su Srbi Dub-rovnika i okoline slavili Prvi maj mnogo prije te 1889. godine i ovo je isječak iz knjige štampane 1867. godine.
Thursday, May 1, 2025
O LICEMJERNOM KARAKTERU DANAŠNJIH SRBA
Wednesday, April 30, 2025
PASJI DANI I SVETI HRISTOFOR
Pasja zvijezda je Sirijus, najsjajnija zvijezda saz-viježđa Veliki pas (Canis Major). Drevni narodi znali su da pred ljeto Sirijus nestaje na zapadnom dijelu večernjeg neba i nakon kraćeg perioda pojavljuje na istoku pred izlazak Sunca. Dani između nestanka Sirijusa na zapadnom večernjem nebu do njegove pojave na jutarnjem istočnom nebu nazvani su “pas-ji dani” (latinski: Canicular).
Po crkvenom "predanju" Hristofor je bio divovskog rasta, orijaš. To je sazviježđe Orion, odmah iznad Sirijusa. Sirijus je glavna i najsjajnija zvijezda saz-viježđa Veliki pas (Canis Major) i po njemu sveti Hristofor ima pasju glavu. Da, upravo je to ale-gorijska priča ovog sveca: Hristofor je Orion sa Sirijusom!
U kalendaru Ortodoksne crkve dan Svetog Hristifora je 2. maja gregorijanskog kalendara (19. aprila julijanskog). U naše vrijeme “pasji dani” počinju početkom maja nestankom Oriona i Sirijusa na zapadanom nebu i traju sve do polovine avgusta kad se Sirijus i Orion pojavljuju pred izlazak Sunca na istočnom nebu (vidi priloženu mapu neba). Isus je Sunce, divovski orijaš Hristofor je Orion, pseća glava Hristoforova je znak Sirijusa u sazviježđe Veliki pas.
A šta je velika voda preko koje Hristofor prenosi Isusa (Sunce)? Pogledamo li mapu ljetnog neba, vidimo da Sunce od maja do avgusta prelazi preko Mliječnog puta i galaktičkog meridijana. Mliječni put je velika voda preko koje orijaš, Hristofor (Orion) prenosi Isusa (Sunce) na drugu stranu rijeke. Na priloženoj ikoni desni kolovrat je Sunce maja, lijeva kolovrat je Sunce avgusta, a između je desna ruka sa mačem i to je pravac galaktičkog meridijana sa snagom ljetnog Sunca. Dakle: Isus je Sunce, Orion sa Sirijusom je Hristofor, a Mliječni put je velika voda (plava zona na mapi neba).
Reljefna slika na stećku dvovjernog krstjanina u Barevištu kod Lištice u Hercegovini je slikovno is-pričana prehrišćanska i hrišćanska simbolika Sun-čevog tog ljetnog prelaska preko kraka Mliječnog puta. Konjanik je Sunce (Svetovid), pas je zvijezda Sirijus u sazviježđu Veliki pas (Canis Major), jelen je sazviježđe Orion. "Kad lovac uhvati jelena, počinje ljeto", tj. kad Sunce dođe do Oriona, počinje ljeto i to se zbiva u večernjim satima krajem aprila i nema Oriona na nebu sve do prvih svitanja početkom avgusta.
"I pristupivši učenici rekoše mu: zašto im govoriš u pričama? A on odgovarajući reče im: vama je dano da znate tajne carstva nebeskoga, a njima nije dano. Zato im govorim u pričama, jer gledajući ne vide, i čujući ne čuju niti razumiju. Jer ko ima, daće mu se, i preteći će mu; a koji nema, uzeće mu se i ono što ima. Zato im govorim u pričama, jer gle-dajući ne vide, i čujući ne čuju niti razumiju." (Matej 13,10-13)
Ko još razuma ima, eto mu je objašnjena priča o di-vovskom orijašu Hristoforu koji je prenio malog Isu-sa preko velike vode, ali malo je danas, vrlo je malo danas ljudi sa razumom.
Tuesday, April 29, 2025
NA STEĆKU SUNCE ISPLAŽENOG JEZIKA
Prikazi isplaženog jezika na skoro svim antropo-morfnim likovima stećaka ruše sve laži o suštini vje-re srbskih dvovjernih krstjana, tj. pravoslavnih Srba srednjeg vijeka i savremenog doba. Dušanov zakonik krstjane dvovjerce naziva poluvercima:
"9. O poluvercima: I ako se nađe poluverac koji je uzeo hrišćanku, ako ushte, da se krsti u hri-šćanstvo, a ako se ne krsti, da mu se uzme žena i deca i da im se dade deo kuće, a on da se izgna." (Dušanov zakonik, Član 9)
"U Srbiji opet zvali su ih Babunima jer ih je najviše bilo oko planine Babune nad Prilepom u Maćedoniji, ili Po luvercima, jer su se dosta držali i Pravoslavlja. - Međutim, oni sami u Bosni i Hercegovini nazivahu se uvek samo Hriš ćanima ili Krstjanima.” [1]
Nisu ih zvali samo bogumilima i babunima, nego i vajunina (ВѢУΝI) i to svjedoči jedna studenička fre-ska strašnog suda:
“Broj Bogomola bio je u to doba već prilično velik, pa su i neka ugledna vlastela srpska pripadala toj jeresi, koja 16 je bila mnogo bliža starom srpskom Mnogoboštvu nego Pravoslavlje.” [2]
“Balkanske gravure, s prikazom para jahača okrenu tih jedan prema drugome, upućuju da su ta božan-stava mitra istička, a ne grčka. Međutim, uključe-njem ljiljana i svastika na njihovim gravurama ste-ćaka, pretpostavljam da je Daleki istok porijeklo kulta, original magova, kroz magovski surbanizam snažno prisutan u Bugarskoj, te u paganskoj Rusiji, također. Možda su ove ikone slikane ili gravirane od surbanita/hrišćansko 'dvovjerje’.” [3]
"Nemanja je prvi otpočeo da i ovo zlo tamani u srpskom narodu. Ali je u ovome malo uspeo, i ako je mnoge i za to izbio i proterao iz zemlje; pa čak i vampire palio. Ta nesre ćna mana i bolest, koja beše prenesena u narod još iz neznaboštva, beše se tako duboko ukorenila, da ju je bilo čisto ne moguće uništiti. Ona je u narodu vazda trajala, pa čak i danas u XIX prosvećenom veku još u veliko traje.” [4]
“Ali i ako su se Srbi pokrstili i pak su zadržali i na dalje mnoge svoje običaje iz neznaboškog doba. Tako su o prazniku Božiću, vršili sve one običaje koje su vršili o nez naboškom prazniku Koledu: ložili Badnjak, mesili česnicu; imali polažajnika i t. d. što i danas traje. Isto tako zadržato je, i do današnjeg dana održano je, neznaboško verovanje u: vile, veš-tice, zmajeve snove, vradžbine i t. d. što treba iskorenjivati, jer je to neistinitio i štetno.“ [5]
"Po povratku iz Carigrada Nemanja ustane protivu bogumila i ostataka mnogoboštva. Dva glavna uz-roka pokre nula su ga na takvu radnju. Bogumili su štitili plemenski 18 sklop i bili protivnici crkvene jerarhije. Kako je bilo preve deno jevanđelje na slovenski jezik, oni u njemu nađu oslonac za “КРЬCTIANCKO” bratstvo. Nemanja je ništio ple-menski život i zavodio državnu centralizaciju, crk-venu jerarhiju, pa se sukobi s bogumilima. Zato ih Nemanja oglasi svojim pro tivnicima, a jerarhija je-reticima i protivnicima Božijim.” [6]
Istoriografi pišu i stećci svjedoče, ali današnji Srbi pravo-slavci, Bošnjaci muslimani i Hrvati rimokatolici iako sve svojim očima gledaju, neće da priznaju istinu. To su dušom pokvareni i djelima zli ljudi i nije čudo što se tolika ljudska krv po Balkanu od njih proljeva. Bez stida i sramote, bez trunke grižnje savjesti i bez straha od grijeha oni uporno javno lažu i sebi i drugima, Bogu u oči lažu. Zaista su posljednja generacija pred Sudnji dan!
..............................[1] Radoslav M. Grujić, Pravoslavna Srpska Crkva, Izdavačka knjižarnica Gece Kona, Beograd, 1921; II izdanje (reprint) Svetlost – Kalenić, Kragujevac, 1989, str. 38.[2] Ibid, str. 14.[3] John Smith, Christianiti’s Greatest Controversy – Prelude to Genocide, Archangel Publishing, Victo-ria, Aus tralia, 2004. p. 176-177.[4] Nikanor Ružičić, Istorija Srpske Crkve, Knjiga druga, Kraljevska srpska državna štamparija, Beo-grad, 1895, str. 29.[5] Milan S. Ubavkić, Istorija Srba po domaćim i stranim izvorima i piscima, Knjiga I, Drugo prera-đeno i do punjeno izdanje, Štampano u Kr. sr. drž-avnoj štampariji u Beogradu, 1886, str. 82.[6] Pantelija Slavkov Srećković, Istorija srpskoga na roda, Knjiga II, Kraljevsko-srpska državna štampa-rija, Beo grad, 1888, str. 25.
NA STEĆKU SUNCE ISPLAŽENOG JEZIKA
Srbi, Bošnjaci i Hrvati sve vide, ali ćuteći kriju istinu. Ovo je bezbožnih lažova zajednička zavjera protiv Istine! Da nije ovog Sunca sa stećaka ne bih znao koliki su to neljudi i teško pravedniku koji među njima živi.
Monday, April 28, 2025
STEĆCI I ISPLAŽENI JEZICI
Sunday, April 27, 2025
VRIJEME, PROSTOR, BRZINA I PIRAMIDA
Tako i Velika piramida svojim dimenzijama dužine, širine i visine sa vremenom, tj. brzinom, pokazuje dimenzije Zemlje. Sam naziv PIRAMIDA potiče od galske riječi BIR sa značenjem TOK, PROTOK; STRIJELA [1]; TRASA, LINIJA, PRAVAC [2]. Ovo BIR sinonim je galskom BAR, BER, BOR, BUR sa značenjem SUNCE [3]. Takođe je isto galskom FIR, PIR [4], PER, PUR sa značenjem VIS; GOSPO-DAR, GOSPOD, BOG, SUNCE [5], sanskritski PE-RU [6].
Jedna strana Piramidine baze duga je 231,92867 metara, dvije strane skupa imaju 463,85734 metara: ako se nešto kreće brzinom od 463,85734 m/s, za 24 sata, tj. za jedan dan, preći će 40.077,27418 km i to je dužina Zemljinog ekvatora. Tako nam Velika piramida kazuje da Ze-mljin ekvatorski prečnik ima 12.757,00336 km, a poluprečnik 6378,501678 km.
Arhitektonska visina Piramide je 147,6505019 me-tara: ako se nešto kreće brzinom od 463,85734 m/s, za 24 sata, tj. za jedan dan, preći će 12.757,00336 km i to je ekvatorski prečnik Zemlje.
Arhitekta Velike piramide koristi razne mjere dužine u istim dužinama: sveti lakat (sacred cubit, amah) obični ili kraljevski lakat, inče, centimetare i metre:
a) 1 sveti lakat = 25 inč i = 63,5 cm,
b) 1 kraljevski lakat = 20,60658189 inči = 52,340718 cm.
Uzmimo za primjer dužinu kraljevskog lakta = 20,60658189 inči = 52,340718 cm: ako se nešto kreće brzinom 52,340718 cm/s za 12 sati vidljivog dana preći će 22,61119018 km.
Iracionalni broj Pi je 3,14159... i znamo da je broj Pi beskonačan i da se njegova beskonačnost prven-stveno odnosi na beskonačnost obima kruga pa i kruga kosmosa. Pogledajmo:
a) √3,14159... = 1,772453102
b) 22,61119018 x 1,772453102 = 40,07727417 km = 1000-ti dio dužine Zemljinog ekvatora.
U širini Kraljeve odaje ima 10 kraljevskih lakata = 206,0658189 inči = 523,40718 cm: ako se nešto kreće brzinom 52,340718 cm/s, za 12 sati vidljivog dana preći će 226,1119018 km:
226,1119018 x 1,772453102 = 400,7727417 km = 100-ti dio dužine Zemljinog ekvatora.
Kraljeva odaja je duga 20 kraljevskih lakata = 412,1316378 inči = 1046,81436 cm: ako se nešto kreće brzinom 1046,81436 cm/s, za 12 sati vidlji-vog dana preći će 452,2238035 km:
452,2238035 x 1,772453102 = 801,5454833 km = 50-ti dio dužine Zemljinog ekvatora.
Evo i ovaj primjer koji svjedoči tačnost Piramidinih mjera na primjeru geometrije broga Pi i broja 1 (jedan):
- obim kruga T = 3,14159
- prečnik kruga T = 1
- površina kruga T = 0,7853975 = površina kvadrata KLMNK,
- KL = 0,886226551
40.077,27418 : 0,886226551 = 45.222,38037 km.
1 dan = 24 sata = 1440 minuta = 86.400 sekundi:
45.222,38037 : 86.400 = 0,52340718 km = 523,4071802 m = 20.606,5819 inči = 1000 kra-ljevskih lakata = 100 širina Kraljeve odaje = 50 du-žina Kraljeve odaje.
..............................
[1] Jean-Baptiste Bullet, Mémoires Sur La Langue Celtique, Tome II; Besançon: Claudi-Joseph Daclin, 1759, p. 170.
[2] Ib.
[3] Ib.
[4] Ib.
[5] Ib. Tome III, p. 260.
[6] Monier Monier-Williams, A Sanskrit-English Dictionary; Oxford, The Clarendon Press, 1960, p. 648.
Thursday, April 24, 2025
PULS ZEMLJINOG SRCA I GEOMETRIJA
a) prečnik kruga Z = 8,242632756 jedinica,
b) obim kruga Z = 25,89497264 jedinica,
c) površina kruga Z = 53,36068742 kvadratnih jedi-nica = površina kvadrata ABCDA.
Wednesday, April 23, 2025
VUKOZMAJI KOD SRBA KRSTJANA I KOD PREKATOLIČKIH PIKTA
Gnostici su imali sličan zmijoliki lik sa lavljom gla-vom pod egzoterijskim imenom Demijurg (gr. δημιουργός demiurgos - "običan radnik"; od de-mos - puk + ergos - rad), tvorac i graditelj svijeta.