Friday, March 7, 2025

HOMEROVI DANAJCI I SRBSKI DAN

Pod imenom DANIA prvi istorijski pomen DANA-JACA je vavilonskim klinastim pismom zapis Pisma iz Amarne iz 1400. god. st. ere. U tom zapisu pomi-nje se smrt kralja DANAJACA. Oko dva vijeka kas-nije, pod imenom DANNUNA ili DENIEN (DEN-YEN), pominju ih Egipćani kao jedan od "četiri na-roda s mora" koji oko 1200. god. st. ere zajedno na-padaju Egipat.

Već u prviim stihovima Ilijade Homer pominje DA-NAJCE (Δαναῶν) [1], i poistovjećuje ih sa Ahejcima iz Mikene i Argejcima.

Za imenicu DAN Petar Skok kaže da je ne samo sveslavenska i praslavenska, nego i baltoslavenska i indoevropska sa značenjem DANJA SVJETLOST sa istom indoevropskom osnovom kao u riječi DI-VAN [2], a DIVAN je od DIV i to je jedna od prastarih srbskih riječi za BOG. Pored oblika DAN postoji i oblik DEN.


Ko su DANAJCI i šta znači njihovo ime?

U irskoj mitologiji govori se da su Irci narod DANA (Tuatha Dé DANANN). Irci su Kelti, Gaelik narod. Gaelik DÀN znači PJESMA; BOGATSTVO; RAD; SUDBA; ZAKON; HRABAR, ODVAŽAN, GORD [3]. Gaelik DANAR je SOKO [4].

Osnova u DAN je DA. I Velšani su Kelti, Vlasi i vel-ško DA znači DOBRO, VRLO DOBRO [5]. I Srbi su Kelti te srbsko DA znači ISTINA, TAČNOST. Velško DAN je RAD, PROIZVODNJA [6], velško DÂN, DA-NAD je ŽARA (kopriva) [7]. Velško DAN postanjem je od TAN [8] sa značenjem UZROK ŠIRENJA; VATRA [9].

Zašto je riječ DAN značila RAD? Dan je za rad, noć za odmor.

Galski DAN znači VATRA, ŽAR [10]. Galsko DAN znači isto što i TAN, DEN, DIN, DON, DUN sa zna-čenjem SUNCE [11].


I Korniši su Kelti i korniško DA znači DOBRO [12]. I korniško DAN, postanjem od TAN sa značenjem VATRA [13], DANS je ZUB [14], a zub je ovakav: Δ.

Irci, Velšani, Gali i Korniši su Kelti, Kelti su Kimbri, Kimbri su Kimeri, Kimeri su Tračani, Tračani su Iliri, Rasi, Raseni, Rašani, Serdi, Serbi, tj. Srbi.

Da vidimo šta grčki jezik kazuje o imenu DANAJCI?

U starogrčkom DANAJCI su Δαναοί (DANAOI). Ko-rijenska osnova u grčkom Δαναοί je δᾶ (DÂ) od kojeg je izvedeno δᾶν (DAN), u stvari δᾶν znači isto što i δᾶ [15]. Grčko DÂ ( δᾶ, Δᾶ ) je od dorskog Δάν = Zάν [16] u Teokrita Δᾶν [17], tj. Zήν, Zεύς = Zῆν (tj. Zῆνα) [18].

U grčkom DAN je gromovnik ZEVS, a grčka imena ZEVSA su Διός, Ζηνός, Zηvi, Ζῆνα, Ζάν, Ζανός, Ζῆ-να, Δήν [19]. I pogledajmo oblik grčkih riječi i istog ili srodnog oblika i značenja srbske riječi:

a) Δάν = DAN,
b) Zήν = ZEV > ZEVATI,
c) Ζάν, Ζανός j= ZAN > ZANOS,
d) Δήν = DEVA, DEVICA;
e) Zηvi = ZENA > ZENICA (oka).

I dijete bi shvatilo da to nije slučajnost, ali zvanični lingvisti ćute kao zaliveni, jer tako moraju, tako im je naređeno iz vrha državnih ezoterista jezuita, cio-nista, iluminata i ostalih masona, čuvara tajne. I još nešto: sva ispred nabrojana imena Zevsa na kret-skim kovanicama napisana su TAN [20] i ovo TAN je keltsko TAN sa značenjem VATRA, SUNCE:

- TAN > DAN,
- TAN > TANKO > DANKO,
- TAN > TANA > DANA,
- TAN > TANJIR, TANJUR,
- TAN > TANASIJA, TANASKO, TANKOSA;
- TAN > TANDRK > TANDRČAK,
- TAN > TAN + GAR > TANGARA > TANDŽARA.

Grčko δᾶνός, (DANOS) značI SPALJEN, IZGORIO, SUV [21] i jasno kao dan da je to od keltskog TAN, odnosno DAN. Tako i grčko δάνος (DANOS) znači POKLON, DAN, DANO, DANA:

"Jovan odgovori i reče: ne može čovjek ništa primati ako mu ne bude DANO s neba." (Jovan 3,27)

I kao što su od DIN i DEN nazivi DINAR i DENAR, tako je kod Perzijanaca od DAN kovanica δανάκη (DANAKE) [22].

I da bi se sve izokrenulo i tajnu, osnivači Grka iz-mišljaju svoju mitologiju u kojoj ime Δανάη (DANAE) znači SUVA ZEMLJA [23], iako u Δανάη uopšte nema riječi ZEMLJA. Po izmiljšenoj mitologiji Δανάη (DANAE) je ćerka kralja Libije koja sa Zevsom do-bija sina DANAOSA (Δάναoς), kralja ARGOSA i pretka svih DANAJACA (Δᾶναoi).

Grci ne znaju šta znači ime DANAOI (Δᾶναoi) i ofrlje pretpostavljaju da znači ZEMLJOROĐENI [24], a Englezi to prevode kao DANAĀNS [25].

DAN je VATRA, SUNCE, a ime DANAI, tj. DA-NAJCI, sinonim je imenu PELASTI, RASENI i TRA-ČANI sa značenjem TRAČNI, SJAJNI. Zato se zem-lja DANAJACA naziva ARGOS, jer AR je SUNCE, ARGOS (ἀργός) je SUNČAN [26].

Tako vidimo da su DAN i ARG istog značenja i to je SUNCE. Od AR je izvedeno ARG, od ARG je izve-deno keltsko ARGHANS sa značenjem SREBRO [27], a grčki ARGAINO (ἀργαίνω) znači BIJEL [28]. Pošto u grčkom nema punoznačne riječi AR, dok u galskom AR znači VATREN, PLAMTEĆI; SUNCE [29], dakle su grčko ARGOS i ARGAINO postanjem od galskog AR i ARG.

Od DAN su DANAK i DANCE. Po narodnoj poslovici "Ne ispijaj svakoj čaši dance," Vuk zaključuje da DANCE znači DNO, ali DANCE je i poklop na čabru i na krošnji: "Pčelar ozgor digav dance gleda." [31]. DANGA je ŽIG, PEČAT, BILJEG [32] i kad sviće, tada DANI.

DANCE je OKRUGLO, DAN je SUNCE, DANICA je zvijezda. Slovo Δ (D) Δ je kao ZUB i ono je iz vin-čanskog preko pisama tra
čanskih naroda prene-seno u feničansko pismo, a oblik slova Δ je po zu-bastim zrakama Sunca: ΔΔΔΔΔΔ: Δ = SJAJ = DAN = SUNCE.

Sanskritsko DAN znači VIDJETI [33], englesko DANCE je PLES, francuski DANSE i to je OK-RETANJE u ritmu, KOLO, makedonski TANEC, bu-garski TANC, ruski TANEC, poljski TANIEC, nje-mački TANZ, itd.

DANAJCI su PELASTI, tra
čanski narod kao i Tro-janci. Zašto su Danajci ratovali protiv Trojanaca? Vojska je ratovala iz moranja pred silom kraljeva, a kraljevi radi pljačke, roblja, vlasti i, u slučaju Troje, radi osvete zbog otete Jelene, supruge brata da-najskog kralja. Tu je još jedan razlog: religijsko sektašenje i promjena vjere kao uzrok rata između ezoterijskih vođa misterija nove religije protiv vođa misterija stare religije. Tako se kroz novu religiju stvara novi narod. Kroz grčke misterije i novu mitologiju od tračanskih naroda stvoreni su Grci, od tračanskih dijalekata stvoren je grčki jezik i evo primjer danajskog imena AHILEJ:

AHILEJ (grčki Ἀχιλλεύς), sin PELEIDASA (Πηληϊά-δεω), je DANAJAC iz AHEJE (Ἀχαιῶν). Pogledajmo njegovo ime: AKHI + LEUS ( Ἀχιλ + λεύς) i upore-dimo sa galskim: AGHI + LEU > AGHILEU > AG-HILEUS. Galsko AGHI znači BORBA [34], LEU je LAV[35].

AHILEJEV otac je PELEIADAO (Πηληϊάδεω), u pre-vodima skraćeno PELEJ: PELEIA + DEO > PELE-IADEO. Galsko PELEI je od osnove PEL, PELE sa značenjem GLAVA, KUGLA, SFERA; SUNCE [36] = BAL = BEL. Galsko DEO znači BOG [37] te PE-LEIADEO znači BOG SUNCA ili pelaški PELEI DASA = SJAJNI DASA, SJAJNI HEROJ.

Iz morfologije i etimologije Ahilejevog imena i imena njegovog oca otkriva se pelaško porijeklo Danajaca i vrijeme transformacije Pelasta u Grke i pelaške u grčko religiju:

"Pelastii su se služili barbarskim jezikom. Ako je doista sve to bilo pelaško, i atički narod, budući da je i on bio pelaški kad se pretvarao u grčki, naučio je i nov jezik." [38]

Nikakvog novog jezika nije bilo, jer skoro svi korijeni i sve osnove riječi grčkog jezika jesu u jezicima tračanskih potomaka. Tako i Herodot ne tvrdi sa sigurnošću da je ikada postojao posebni grčki jezik, nego kaže: "... kako mi se čini ...":

"Grčki je narod od svojeg nastanka, kako mi se čini, upotrebljavao uvijek isti jezik. Dok je bio odvojen od Pelasta, bio je neznatan, no od maloga proširio je svoju vlast na mnoštvo naroda, a pridružili su mu se prije svega Pelasti, a zatim i brojna druga barbarska plemena." [39]

Ovi "barbarski narodi" stvorili su sve ono prehe-lenističko i helenističko koje danas pripisuju Grcima, jer lukavi prevaranti kroz svoju biblijsku ideologiju preko svojih masonskih loža već par vijekova pot-puno vladaju svim arjanskim narodima, a od 2020. pokušavaju svijetom da zavladaju.

I grčki lažovi skupa sa judejskim lažovima osmislili su Bibliju, knjigu tajnih kodova i prevara koju oko dvije i po milijarde ljudi naziva "Riječ Božija" i "Sveto pismo". Tragi
čno stanje opšte propasti...
..............................
[1] Homer, Ilijada, Knjiga I, stih 258.
[2] Petar Skok, Etimologijski rječnik hrvatskoga ili srpskoga jezika, Knjiga I; JAZU, Zagreb, 1971, str. 380.
[3] p. 310.
[5] William Owen Pughe, A Dictionary of the Welsh Language, The Second Edition, Vol. I, Denbigh: Pu-blished by Thomas Gee, 1832, p. 362.
[6] Ib. p. 386.
[7] Ib.
[8] Ib.
[9] Ib. Vol. II, p. 525.
[10] Jean-Baptiste Bullet, Mémoires Sur La Langue Celtique, Tome II; Besançon: Claudi-Joseph Daclin, 1759, p. 435.
[11] Ib.
[12] Robert Williams, Lexicon Cornu-Britannicum; Llandovery: Roderic; London: Trubner & Co., 1865, p. 84.
[13] Ib. p. 86.
[14] Ib.
[15] Henry George Liddell and Robert Scott, A Greek English Lexicon; New York: Harper & Bro-thers, 1883, p. 324.
[16] Ib. p. 321.
[17] Ib.
[18] Ib.
[19] Ib. p. 634.
[20] Ib.
[21] Ib. p. 325.
[22] Ib. 324.
[23] Ib.
[24] Ib.
[25] Ib.
[26] Ib. p. 213.
[27] Frederick W. P. Jago, An English-Cornish Dic-tionary; London: Simpkin, Marshall & Co.; Plymouth: W. H. Luke, 1887. p. 144.
[28] Henry George Liddell and Robert Scott, Ib, p. 212.
[29] Jean-Baptiste Bullet, Ib. Tome I, p. 74.
[30] Vuk Stef. Karadžić, Srpski rječnik istumačen njemačkijem i latinskijem riječima, Beč, Štamparija jermenskoga namastira, 1818, st. 219.
[31] Djura Danicic, Rjecnik hrvatskoga ili srpskoga jezika, Dio II; Jugoslavenska akademija znanosti i umjetnosti; Zagreb, 1884-1886, str. 259.
[32] Ib. str. 264.
[33] Monier Monier-Williams, A Sanskrit-English Dictionary, Oxford, The Clarendon Press, 1960, p. 468.
[34] Jean-Baptiste Bullet, Ib. Tome II, p. 23.
[35] Ib, Tome III, p. 81.
[36] Ib. p. 242.
[37] Ib. p. 449.
[38] Herodot, I, 57,3.
[39] Ib. 58,1.

No comments: