Tuesday, October 20, 2015

ARHITEKTURA CRKVE SVETE SOFIJE

Crkva Svete Sofije
 
Prečnik  kupole (d)
 
        Kupola Crkve Svete Sofije u Carigradu ima prečnik (d) dužine 32,7 – 33,5 metara. Ima li u ovim mjerama neke simbolike? Naravno! Simboliku nalazimo pomoću mjera Velike piramide, svetog etalona arhitekture.
 
        Kraljeva odaja u Piramidi duga je 412,1316378 inči, odnosno 1046,81436 cm, tj. 10,4681436 metara. Deset ovih dužina je 104,681436 metara:

104,681436 : 3,14155 = 33,32116412 metara: prečnik kupole Crkve Svete Sofije je 32,7 – 33,5 metara.
 
Geometrija kupole
 
         Pogledajmo šta kaže geometrija: ako je prečnik kruga T (kupole) 33,32116412 metara, površina kruga je 872,0268272 m². Sa tolikom površinom kvadrat ABCDA ima strane duge po 29,53010036 m i to je 1/5 visine Velike piramide.
 
        Visina Piramide je 147,6505019 m i ovo je 43200-ti dio Zemljinog ekvatorskog poluprečnika od 6378,501682 km, a broj 29,53010036 m je 216 000-ti dio ovog poluprečnika.
 
Visina od poda do plafona (H)
 
        Od poda do plafona kupole visina Crkve Svete Sofije je 180 stopa, tj. 2160 inči, odnosno 54,864 metara (linija H). 

        Ekvatorski poluprečnik Zemlje je 6378,50168 km ili 251 122 113,4 inci:
 
         251 122 113,4 : 2160 = 116 260,2377 inči = 295 301,0038 cm = 2,953010038 km = 20 visina Velike piramide (originalna visina Velike piramide je 147,6505019 m).
 
..................................
 O simbolici broja 412,1316378 ima ovdje:

Monday, October 19, 2015

ĐURĐEVDANSKI KRST I SIMBOLIKA NJEGOVIH MJERA

"Đurđevdanski krst" u Kragujevcu.
 
         Tkz. „Đurđevdanski krst“ postavljen na kružnom toku na ulazu u Kragujevac iz pravca Batočine:
 
        „Đurđevdanski krst, autora Zorana Ilića je visine 18 metara, raspona 11 metara, a na prednjoj strani se nalazi "Raspeće" visine šest metara, dok je na drugoj strani ikona svetog Đorđa, zaštitnika grada, prečnika 2,6 metara.“ (Radio-televizija Srbije, sreda, 21. jul 2010, online izdanje)
 
         Ovdje ćemo kroz geometriju brojeva pokazati šta je simbolika mjera ovog krsta i prvo počinjemo od visine.
 
 
         Zvanična visina krsta je 18 metara. Pogledajmo sliku iznad: ako su strane kvadrata ABCDA duge su po 18 metara, površina kvadrata je 324 m², a toliku površinu ima i krug T. Krug površine 324 m² ima prečnik od 20,31083359 m, a obim tog kruga iznosi 63,80831168 metara. To je po zvaničnim (javnim) mjerama.
 
        Međutim, kad se projektuju spomenici (a spomenici su simboli nečega) u mjere spomenika upisuju se simbolična značenja koja znaju samo projektant i nadzorna komisija koja je naručilac i koja usvaja projekat prije nego počne gradnja. Tako je i sa mjeramao ovog krsta i simbolikom njegovih mjera: ako je visina krsta za samo 6,57611 milimetara manja od zvaničnih 18 metara, tad je projektovana visina 17,99342389 m (17 m, 99 cm, 3,42389 mm) i tad će krug T imati obim 127,57 m ili 12 757 cm. I pogledajmo:
 
         12 757 x 3,14159 = 40,077,26362 m = u kilometrima ekvatorski obim Zemlje. To je simbolično značenje visine krsta: simbolika Zemlje.
 
         Krst je podignut u krugu prečnika oko 50 metara. U mjere ovog kruga ugrađena je simbolika broja Pi (3,14159...):
 
         - Pi = 3,14159
         - Pi² = 9,869587728
         - visina krsta = 17,99342389 m
 
 
a) 17,99342389 x 9,869587728 = 177,5876756 m = obim kvadrata ABCDA (slika iznad),
b) površina kvadrata ABCDA = 1971,086408 m² = površina kruga T,
c) prečnik (d) kruga T = 50,09657953 m
 
         Raspon krsta zvanično je 11 metara. Da li je tako u projektantovom nacrtu i ima li tu simbolike? Ima, jer je ovdje upotrijebljen broj 1,618033988 (broj Fi, zlatni presjek, božanska proporcija):
17,99342389 : 1,618033988 = 11,12054754 m = raspon krsta (od zvanične mjere po 6 cm duže sa obje strane prečke krsta).

Raspeće
 
         "Raspeće" je visine 6 m, odnosno 600 cm. Projektant je ovdje ugradio simboliku brojeva visine vašingtonskog obeliska i geometrije broja jedan (1). Evo kako: vašingtonski obelisk je visok 169,294175 m, a krug prečnika 1 (jedan) ima površinu 0,7853975 kvadratnih jedinica, a obim kvadrata tolike površine je 3,544906205 mjernih jedinica. I pogledajmo:
 
         169,294175 x 3,544906205 = 600,1319714 m
 
         Visina "raspeća" na krstu je stoti dio od 600,1319714 metara: 6, 001319714 m = 600 cm, 1,319714 mm.

Sv. Đorđe (metalna ikona).
 
         Krug ikone svetog Đorđa ima prečnik 2,6 m. Tu je upisana simbolična veza mjera ove ikone sa mjerama Velike piramide i mjerama vremena. Ako se prečnik kruga ove ikone projektantski umanji za samo 0,7866989 mikrona, prečnik je 2,59978669 m i to pomnoženo sa brojem ugla uspona strana Velike piramide (51,85399754 stepeni) daje vrijeme između zimskog solsticija 22. decembra na prvi dan zime i 6. maja na koji pada Đurđevdan:
 
         2,59978669 x 51,85399754 = 134,8093326 = broj dana od prvog dana zime 22. decembra do Đurđevdana 6. maja. Ova mjera poenta su podizanja ovog krsta i zato je krst „kršten“ imenom „Đurđevdanski krst“.

        Krug prečnika 2,59978669 ima površinu 5,308415963 m². Kvadrat površine 5,308415963 m² ima strane duge 2,304 m (dužina baze Velike piramide vanjskom linijom pločnika je 230,4 m).
 
        Skidam kapu projektantu Đurđevdanskog krsta, jer je zaista upućen u simboliku brojeva i mjera i majstorski je odradio ovaj posao.

Saturday, October 17, 2015

NADMORSKA VISINA RTNJA I SVETA GEOMETRIJA

Piramida Rtnja
 
Na novijim topografskim kartama nalazimo da je Rtanj visok 1570 metara.
 
         Jedna od mnogih srbskih gluposti modernog vremena je nečija idiotska zamisao da se na vrhu Rtnja postavi krst, onaj hrišćanski mrtvački krst. Rtanj je prirodna Božija piramida sa tačno određenom nadmorskom visinom od 1570 metara (neki tvrde da je to 1565 m).

         Visina od 1570 m je 500Pi. Da li je to slučajno? Ne, u Boga ništa nema slučajno, već je sve sa dobrom namjerom urađeno. To znači da je bilo kakvo postavljanje nekog ljudskog biljega na vrhu Rtnja skrnavljenje Božijeg djela, te i ruševinu one crkve treba odatle ukloniti i sve svesti na prirodnu visinu.
 
         Bilo kakav objekat na vrhu Rtnja remeti harmoniju prirodne frekvencije kojom ova planina zrači na bližu i dalju okolinu i crkva nije tu postavljena radi dobra Srbima, nego radi zla Srbima.
Rtanj je prirodni kameni oltar Božiji, a za oltar je zapovijeđeno da bude od prirodnog kamena:
 
        "I načini ondje oltar Gospodu Bogu svojemu, oltar od kamenja, ali ga nemoj gvožđem tesati." (5. Moj. 27, 5)
 
Visina Rtnja u geometriji Velike piramide.
 
         Sa visinom od 1570 metara i uglom β (beta) od 51,85399754° (ugao uspona strana Velike piramide), dužina baze AB iznosi 2466,148148 metara.
 
         Četiri strane piramidine baze po 2466,148148 metara daju obim baze od 9864,592594 metara, što je 3140Pi (broj Pi = 3,14...).
        Rtanj je četverostrana piramida (tri strane i baza). Pošto je dužina jedne bazne strane 2466,148148 metara, obim baze ovakve piramide je 7398,444444 metara. Da vidimo odnos veličina ovih baza:
 
                  9864,592594 : 7398,444444 = 1,333333333
 
        Uzmimo sad vrijeme jedne godine od 365,242 dana i pogledajmo šta je 1,333333333 od jedne godine:
 
       365,242 : 1,333333333 = 273,939315001 dana = 9 mjeseci = tri godišnja doba po 91,3105 dana.
        Broj 1,333333333 kao konstanta postoji u tkz. Bojl-Mariotovom zakonu (Bojlov zakon) gdje pokazuje odnos pritiska i zapremine gasova, međutim evo te konstante i u geometriji gdje uvijek pokazuje 3/4 neke pune vrijednosti: 4 : 1,333333333 = 3

Geometrija piramide Rtnja.
 
a = 2466,148148 m
r = 1423,831297 m
 
1423,831297² x 3,14159 =  6 368 931,466 m = 6368,931466 km = srednji poluprečnik Zemlje, jer je na oko 30 stepeni geografske širine stvarna dužina polarnog ekvatora*, što znači da je na 15 stepeni srednja dužina ekvatora, odnosno srednja dužina prečnika i poluprečnika.
 
Uglovi rtanjske piramide i mjere Zemlje.
 
        Po Velikoj piramidi ekvatorski poluprečnik Zemlje (r) dug je 6378,50168 km, a po mnogim zvaničnim mjerama je 6378,5 km**.
 
Krakovi rtanjske piramide grade uglove od 105 + 105 + 150 stepeni:
 
        90° + 15° = 105°
 
Ovih dodatih 15 stepeni je 15 stepeni ispod ekvatora, jer to pripada južnoj strani rtanjske piramide. Preneseno na krug Zemlje dužina r1 pokazuje dužinu iz centra Zemlje do tačke -15° na krugu Zemljine južne geografske širine i ta dužina iz centra Zemlje iznosi  6368,931466 km. To je srednji poluprečnik Zemlje, a srednja veličina Zemljinog kruga je 40 017,14281 km.
 
.......................................
*Richard A. Proctor, The Religion of the Great Pyramid, Fraser's Magazine, Vol. XV, Januar to June 1877, London, 1878, pg. 334
 
 
 **Dužina Zemljinog prečnika je 12 757 km, a poluprečnika 6378,5 km (izvori na linku:  https://www.google.ca/?gws_rd=ssl#q=Earth+mean+diameter+12757+km&tbm=bks

 


Thursday, October 15, 2015

STOKA NA ČETIRI I STOKA NA DVIJE NOGE

        Nad afričkom savanom prolila se obilna kiša. Sve je živnulo. Zazelenila trava, izbijaju mladi pupoljci po rijetkom štrkljastom drveću, a okolo mirno pase neprebrojno stado bivola. Mladi telci, siti i osnaženi, roškaju se i jurcaju oko svojih brižnih majki i rođaka.
         Njiču crno-bijele prugaste zebra. Ugojene i snagom nabrekle džilataju se i ujedaju za vratove, a tamo malo dalje pasu vitke, lahoraste antilope. S vremena na vrijeme podignu glave pregledajući okolinu i tresući glavama brane se od gladnih muva krvopija.
         Dugovrate žirafe istežu se propinju prema mladim granama visokog drveća, a na drugoj strani krdo slonova gasi zeđu hladeći se u zaostaloj vodi iza kiše preostale velike lokve.
Nad savanom vlada mir.
         I dok nebom kruži jato lešinara, okoli se krevelje nemirni čopori smrdljivih hijena, šunjaju se gipki brzi leopardi, pridolaze i grupišu snažni zadrigli lavovi, kraljevi savane. I niko od njih neće ostati gladan, već će svoju glad utoliti mesom onog stada što savanom mirno travu pase.
 
 
         Tako je, čovječe, i među ljudima u ljudskoj savani zvanoj svijet, kontinenti i države, samo za razliku od žitelja stada afričke savane, ljudsko stado veliča, sveti i slavi svoje hijene; ljudsko stado veliča, sveti i slavi svoje leoparde i svoje lavove kraljeve; ljudsko stado veliča i sveti svoje lešinare. Tako vidimo da i nad prostom stokom što na četiri noge hoda, postoji još veća stoka koja na dvije noge hoda i to je stoka ljudska!
         Kako to? Zar čovjek nije svjesno Božije stvorenje sa umom i razumom? Zar to može biti sa ljudima? Može biti, prijatelju, i tako to biva iz jednog prostog razloga: ljudsko stado pase i hrani se prvenstveno umnim i duhovnim magijskim travama koje svom stadu siju svete hijene ljudske, koje svom stadu siju sveti leopardi i lavovi ljudski; ljudsko stado hrani se magijskim travama koje svom stadu siju njihovi sveti lešinari ljudski. I zato zapamti: bolje ti je običnu travu pasti, nego li hraniti sebe magijskom umno-duhovnom travom ljudskih krvoloka.
        Čovjece, ako si čovjek, ako si svjesno Božije stvorenje i nisi stoka, lako ćeš prepoznati te ljudske krvoloke: eto ti njih na slikama po knjigama, eto ih zidnim slikama, eto ih na crkvenim slikama, eto ti njih na slikama po televiziji i novinama, eto ih u svešteničkim odorama, eto ih u političarima, eto ih u advokatskim kancelarijama, eto ih među trgovcima tijelima, organima i dušama ljudskim! Oni ništa svojim rukama ne rade, već svojim umom rade i sve jače i sve slađe i sve opojnije magijske trave smišljaju i tebi, i tvojoj djeci, i porodici tvojoj i rodu tvom i rodu ljudskom za hranu daju, da bi i tebe i djecu tvoju, i porodicu tvoju i rod tvoj, i sav rod ljudski što mirnije na zaklanje priveli.
         Prijatelju, ako si čovjek, ako si svjesno Božije stvorenje i nisi stoka, ne služi njima, ne sveti njih, ne veličaj i ne slavi njih, nego sveti, veličaj i samo sobom kroz svoja djela dobra Tvorca slavi; a svoj um i svoje sposobnosti odvoj od njih i vrati k sebi nek tebi na tvoju korist bude, na korist djeci tvojoj, porodici tvojoj, cijelom rodu tvom i rodu ljudskom na korist neka bude!

Sunday, October 11, 2015

SOKO (RAROG)


Neki slovenski narodi sokola zovu rarog. Rarog je bio božanstvo Sunca.

O
OG
OGO
OGOL
SOKOL


S = prijedlog mjesta
OG = OGANJ = SUNCE = BOG OG
OGO = OKO
OGOL = OKOL, OKOLO (sanskritsko "golo" sa korijenom "gol-" znači "kolo")
S-OGOL > SOKOL = SOKOO > SOKO

RA = SUNCE
RA-R = SUNČEV (skraćeno od RAROV)
RAR-OG > RAROG = SUNČEV OGANJ

PORIJEKLO RIJEČI "GROM" I "ROMOR"


O
OG
OGO
OGRO
OGROM
OGROMA
OGROMAN


GROM = SILA (BOŽJA)
OG = OGANJ (BOG)
RO(M) = GLAS "RO-RO" (onomatopeja)
Kiša ROMORI, ROMINJA
Čovjek ROMORI, ROMUNDŽA, ROMANDŽA (TORONDA)

LJEPOTA JE DOKAZ TVORČEVE KREACIJE, A NE EVOLUCIJE

Ljepota je dokaz Tvorčeve kreacije, a ne evolucije.
 
         Moćna vrhuška najbogatijih svjetskih psihopata stoji iza teorije evolucije, želeći da sve ljude uvjere da ljudi nisu bogolika bića, već zaista samo vrsta životinja, kako bi bez krivice mogli sa ljudima činiti sve što čine sa životinjama.

Saturday, October 10, 2015

BOG, REČ I STVARANJE SVIJETA


         Biblija kaže: “Bog je oganj koji spaljuje.” (5. Moj. 4, 24) Bog je Og (Oganj) i najstarije ime Boga je Og.  Vremenom je prevladalo vjerovanje da Bog, osim života i uslova za život, ljudima dodjeljuje i bogatstvo (bhaga, sanskrit) i to je druga priča. Poslije su to proširili na ljudske staleške  privilegije te su ozvaničili da Bog i carstva  carevima dodjeljuje. I pored svega toga iz crkve stalno pričaju da je sirotinja Bogu najdraža. Da li tu prepoznajemo licemjerenu podvali bogatih, jer po logici stvari najbogatiji su najdraži Bogu, pa im Bog  daje bogatstvo. Kad jednom naopaka misao izađe u svijet, laž kraja nema nema, već se grana i množi.
 
        Da li riječ Bog ima veze sa bogatstvom? Zaista nema, a pokazaćemo i zašto nema i pokazaćemo da je ta tvrdnja velika demagogija bogatih ljudi crkve i vladara.
Srbskoj riječi Bog teološki više odgovara sanskritsko bhoga, što znači osjećanje jer su sva ljudska osjećanja ljubavi, milosti, dobrote, radost (pa i tuge) duhovne vrednote od Boga date čovjeku. Zlo i mržnja ne dolaze od oga. Mala djeca ne znaju ni za mržnju, ni za zlo, nego to uče odrastajući.
Ima li savjest veze sa bogatstvom? Nema, već što bogatiji, sve manje savjesti, sve manje ljubavi, sve manje milosti, manje dobrote, manje radosti (pa i tuge manje), jer bogatstvo ubija sva od Boga data osjećanja. I kako Boga možemo da poistovijeti sa bogatstvom? Nikako, jer je bogatstvo suprotnost Bogu.
 
 
       Og je oganj, oganj je vatra, vatra je svjetlost i toplota. Og je oganj, Sunce je oganj, Sunce daje svjetlost i toplotu stvarajući i održavajući život svjetlosću i toplotom. Sunce je vidljiva manifestacija nevidljivog Boga, a pošto je Sunce og (oganj) i Bog je og, tj. oganj i Biblija to jasno svjedoči.
Kako djeluje oganj obične vatre? Djeluje isijavanjem, zračenjem svjetlosti i toplote. Kako djeluje Sunčev oganj? Sunce takođe djeluje isijavanjem ili zračenjem (radijacijom) fizičke svjetlosti i toplote. Kako djeluje Božji oganj? I Božji oganj djeluje zračenjem svjetlosti i toplote, umne i duhovne svjetlosti i toplote.
 
 
        Zračenja su  talasi, frekvencije. Šta su frekvencije elektromagnetnih talasa? To su tokovi i struje  od izvora prema prijemnicima. I ljudski mozak radi na elektromagnetne talase i sav svijet, sve vidljivo i nevidljivo u svojoj suštini sastoji se samo od različitih vrsta elektromagnetnih talasa i sve je što postoji, postoji samo kao vrsta elektromagnetnih talasa.
 
        Pošto svaki elektromagnetni talas mora imati svoj izvor, tako i sav vasioni svijet ima svoj izvor i to je Bog. Svako zračenje od izvora ka prijemniku je tok zračenja, struja zračenja. Sanskritsko bogha znači tok, struja. Zato je Bog sveprisutan svugdje i svagda, jer sva kretanja, počev od elementarnih čestica, svi tokovi, sve struje u vascijelom kosmosu samo su djelotvorne  pokretačke Božije sile. Gdje god je tok, struja, tu je kretanje i tu je vrijeme i sve je to u Bogu Ognju, a kakva je suština Boga Ognja, to je metafizičko i nama nedokučivo razumijevanje.
 
        Tok, protok, struja vode je reka. Korijen riječi reka je rek i od rek nastalo je reč:
 
        "U početku beše Reč, i Reč beše u Boga, i Bog beše Reč. Ona beše u početku u Boga. Sve je kroz Nju postalo, i bez Nje ništa nije postalo što je postalo. U Njoj beše život, i život beše videlo ljudima. I Videlo se svetli u tami, i tama Ga ne obuze." (Jn. 1, 1-5)
 
        Šta je reč? Reč (logos, grčki) je osnovna jedinica jezika, glas ili skup glasova koji imaju puno značenje. Reč je tok, zvučni talas skup vazdušne struje i kretanja glasovnih organa sa tri amplitude: r-e-k (r-e-č).
 
        Reč je u početku bila u Boga i Bog bješe Reč. Kroz Reč je stvoren svijet:
 
        "I reče Bog: Neka bude svetlost. I bi svetlost." (Stvaranje, 1, 3)
 
        Pošto je reč tok, struja, talas, dakle je svijet stvoren talasima frekvencijom reči kroz govor Boga Reči. Jevanđelista Jovan kaže da je Bog Reč ujedno i Svjetlost, a Svjetlost je rođena zračenjem (radijacijom) od Oca Ognja (Boga). Svjetlost sine i svjetlost je Sin rođen (nije stvoren) od Boga Oca Ognja.
 
        Sanskritsko bhoga znači tok, struja, talasanje, frekvencija. I Reč i Svjetlost su tok, struja, talasanje, frekvencija.

Životna ritmična frekvencija srca: srce "bije".
 
        Dakle, ime Bog nije od sanskritskog  bhaga, što znači bogatstvo, nego od sanskritskog bogha što znači tok, struja, isijavanje, zračenje (radijacija). Ono B ispred Og ima potvrdno značenje bit, bitak. Bit je bitakživotsuština, biće, a korijen svemu je srbska riječ og od koje je izvedena riječ oganj: "Bog je Oganj...!"

Friday, October 9, 2015

NARODNA IMENA MJESECI



         Teže je jednu laž suzbijati, nego deset novih istina otrkriti. Tako je i sa tkz. "srbskim narodnim nazivima mjeseci", koji se već nekoliko godina nameće narodu preko beogradskih lažova, budaletina i nikogovića.

         Srbi kao narod nikad nisu imali ujednačena imena mjeseci, jer geografska podneblja na kojima su Srbi živjeli nisu bila vremenski ujednačena, a nazivi mjeseci uglavnom su ovisili od vremenskih uslova i vrste sezonskih poslova (npr. vremenski usl...ovi u primorskoj Hercegovini i planinskoj Bosni nisu isti, bilo je područja gdje uopšte nije gajena vinova loza i kako će se u tom području neki mjesec zvati grozdober?
 
         Ako se već žele ustanoviti neki srbski narodni nazivi mjeseci, onda to moraju biti nazivi koji opisuju istovremene opstevažeće prirodne pojave u svim područjima u kojima Srbi žive.

Evo narodni nazivi mjeseci pa izaberite nazive iz svog sela i recite Srbima da su to "stari srbski nazivi mjeseci", kao što to rade neki beogradski lažovi:

Januar: prosinec, sečenj (sečanj, sečenj, sječanj, sječen, siječanj, sičan), koložeg, (koložek), golemi mesec,; bogojavljenski, svetojovanski, jovanjštak, “oko Jovana dne”, “oko svetog Save”.

Februar: sečen (sečan, sečko, sečka), veliki sečko, ljutij, veljača, (aveljača, oveljača, velijača, velje), unor; sretenjski.

Mart: brazen (bresen, brezanj), ožujak, suhi, sušac, mali sečko, letnik, lažak, derikoža; blagoveštenski.

April: cveten (cvetanj), travanj, mali travanj, brzosok, duben, biljar, lažitrava; đurđevski.

Maj: travanj (traven), veliki travanj, svibanj, cvetanj (cvijetanj, kvetel), crvenik, čerešnjar (črešnjar, čerešnjar); carski.

Jun: čerešnjar (crešnjar, trešnjar), izok, cerven, crvenik, žitvar, lipanj (ljepanj), lipstak; petrovski.

Jul: črven (crvenc), srpanj (srpan), zar, žarkij, lepec (lipec), biljar, žetvar; ilinjski, svetoilinski, ilijnštak (ilijštak, ilijinštak).

Avgust: ruin, srpen (srpanj, serpen), kolovov (kolovos), gumnik; makaven, gospođinski, velikogospođinski, gopodinštak, “oko Velike Gospe”; prabraždenski.

Septembar: rujan (rujen), vresen (bresenj), grozdober, gruden; miholjski, miholjitak, malogospođinski, “oko Male Gospe”, bugurojčin.

Oktobar: listopad, pazdernik, rzijen; lejčin mesec, mitrov, mitrovski, mitrovštak, “oko Mitrova dne”, lučinski, lučinštak.

Novembar: gruden, student (studeni), listopad, pazdernik; mratinji, mratinjski, mratinstak, svetoanrejski, aranđelovski, “oko Aranđelova dne”.

Decembar: student (studeni), prosinac, prosinec, gulemjut mesec; nikoljštak, “oko svetog Nikole”, bužukjov, božićnji, “oko Božića”, koledar.


........................................  
Literatura: Nenad Đ. Janković, Astronomija u predanjima, običajima i umotvorinama Srba, Srpska akademija nauka, Beograd, 1951, str. 163-164.