Friday, September 2, 2016

UNIŠTAVANJE STEĆAKA

    
  
Tek pocupani nadgrobnici.
 
Polovina pocupanih spomenika nedostaje
 

Samo je trecina pocupanih spomenika ostala.
 
Preostali nadgrobnici ssu nasminkani radi utiska na turiste.
 
     Crkve brvnare pretvaraju se u turističke destinacije (vjerski turizam unosni je bizniz svetosavske SPC). Stare spomenike čupaju sa grobova, groblja se poravnavaju i stvaraju se travnjaci za setnju lijepe fotografije crkvica. Ovdje su počupani spomenici kod crkve brvnare u selu Seča Reka kod Kosjerica.Pratite kako je fotografijama zabilježeno smanjenje broja spomenika, a ono što je odabrano da ostane, ofarbano je radi utiska na turiste i radi šarenijih fotografija.Svetosavci kao i Šiptari!

Thursday, September 1, 2016

ISTI LIK, ISTA KAPA

 Iznad lijevo je bronzani idol iz 10-11. vijeka, naselje Burgwall Schwedt, Njemačka, Neues Museum Berlin (Gabriel I. Tashengott von Schwedt // Bernward von Hildesheim und das Zeitalter der Ottonen. Katalog der Ausstellung. Hildesheim. 1993. P. 332–333). Gore desno je glava idola na štapu vrača iz 12. vijeka, Novgorod Veliki u Rusiji (Новгород Великий, Россия). U dnu slike su je kameni idol iz sela Stavčani u Ukrajini (Ставчаны, Львовская область, Украинa).
 

 

Wednesday, August 31, 2016

CUDGEL I ČUGELJ

 
         Vrijeme donosi promjene, duh naroda se mijenja, jezik naroda se mijenja. Riječ živi sa narodom i kako odumire duh naroda, tako odumiru i riječi njegovog jezika.

        Mnogim riječima podignu se spomenici u vidu knjiga rječnika, ali mnoge ostanu bez spomena, jer se ne zapiše njihovo postojanje. Jedna od tih skoro umrlih riječi je i riječ ČUGELJ. To su štap i seoska alatka za čupanje sijena iz zbijenog stoga (Hrvati to zovu “ključ za sijeno”). O riječi ČUGELJ postoji zapisano samo ovo:

         "ČUG, m. neka igra, upravo kratko drvo kao kakav poveći vran. postanem po Daničiću kor. 40 od korijena kug, udarati, kovati. Vuk ziv. 287. M. Đ. Milićević, sel. 3, 31, 32, vidi i popik”. (1)
Od cijele riječi ČUGELJ tu je samo njena korijenska riječ ČUG. Nema ni jedne riječi odakle potiče riječ ČUG. Je li moguće da naši najučeniji lingvisti 19 - 20. vijeka nisu mogli naći etimološko porijeklo riječi ČUG? Da li nisu mogli, nisu htjeli ili im državni cenzori nisu dali, to nije ni važno: važno da oni to nisu uradili i zato mi idemo za tragom riječi ČUG.

Keltsko (gaelik) CUIGEAL (2) = KUDELJA, PRESLICA.
Keltsko (gaelik) COG (-aidh) = RAT, BORBA. (3) Keltsko (gaelik) COGADH = RAT, BORBA. (4)

Keltsko (velško) COG (5) = KVRGA, GRBA.

Keltsko (velško) COGEL = KUDELJA = KVRGASTO, GUTAVO.

Zar KUDELJA nije KVRGA, GUTA vune? A od keltskog COG (KOG) do savemenog srbskog KUD išlo je ovako:

COG = KOG > KOG DELA > KOGDELA. Zbog teškoće izgovora suglasničke skupine GD guturalni (grleni) glas G se gubi i ostaje samo zubno D: KODELA. Onda u izgovoru glas O prelazi u glas U, isto kao što je VOLK dalo VUK, te imamo: KODELA > KUDELA > KUDELJA = KVRGA vune na PRESLICI (gaelik CUIGEAL znači i KUDELJA i PRESLICA). Da kažemo i to da srbsko DELA znači (P)OSTAVLJENA na određeno mjesto: “Tekla voda tekelija, kad je tekla, kud se dela?”

Keltsko (velško) COG (KOG) = KVRGA: KOG-LA > KUGLA (a sve je izvedeno od još starijeg srbskog oblika KROG, što danas znači KRUG).

Keltsko (velško) COGL (6) = BATINA, ŠTAP.
Keltsko (velško) COGEILYN (4) = KOGEILYN > KUGEILYN > KUDEILIN > KUDELIN, KUDELJA, BATINA (ŠTAP SA KVRGOM, GUTOM NA VRHU).

Evo i ovaj primjer: COG = KOG > KUG: KUGATI > ČUGATI > ČUKATI = KUCATI, LUPATI, UDARATI (štap sa KUGLOM na vrhu je oružje u samoodbrani, napadu, odbrani vlasti i ratu).

I da se vratimo ČUGELJU: englesko CUDGEL znači DEBEO ŠTAP. Evo odakle potiče ova engleska riječ: potiče od velškog COGYL, COGAIL i od gaelika CUIGEAL (7).

CUGEAL = KUGEAL > CUGEAL > CUGEL > ČUGELJ = ŠTAP SA ČVORUGOM NA VRHU. Takve štapove koristili su keltske poglavice, bardi i druidi, koristili su slovenski vrači, koristili su ga naši srednjevjekovni djedovi (patrijarsi krstjana), koriste ga stariji ljudi, koriste seljaci za čupanje sijena iz stoga, a pod imenom “steg, žezlo, skiptar” kao simbol vlasti koristili su faraoni, koristili su ga i koriste kraljevi i carevi.

…………………………..
         (1) Rječnik hrvatskoga ili srpskoga jezika, Dio II, JAZU, obradio Đ. Daničić, Zagreb, 1884-1886, str. 97.
         (2) Rev. Dr Norman Macleod, A Dictionary of The Gaelic Language in two parts, Glasgow and London, W. R. M’Phun & Son, 1866, pg. 212.
         (3) Ibid, pg. 160.
         (4) Ibid, pg. 160.
         (5) William Spurrell, A Gramar Of The Welsh Language, Charmarten - London, 1848, pg. 71.
         (6) Ibid
         (8) Walter William Skeat, An Etymological Dictionary of the English Language, The Clarendon Press, Oxford – New York, 1893. pg. 146.

Thursday, August 25, 2016

KAMENI OLTARI

        U "Životu Svetog Simeuna" Domentijan spominje Nemanjino istrebljenje jeretika. Domentijan ne spominje bogumile, već jeretike koji imaju kapišta (kapišća):
         "…I BLAGODAĆU DATOJ TI OD BOGA PRELESNI MRAK BEZBOŽNIH JERETIKA ODAGNA I JERES NJIHOVU ISTRIJEBI, I KAPIŠTA NJIHOVA RAZRUŠI I IDOLE NJIHOVE SKRŠI I ZLOSLOVNU PAMET NJIHOVU ZLU ISTRIJEBI I SLAVU NJIHOVU BEZ OSTATKA UGASI...” (Život Svetoga Simeuna, napisao Domentijan, na svijet izdao Đura Daničić, Državna štamparija u Beogradu, 1865, str. 64)
 
        Šta je kapište? Sanskritsko capati (cap ) znači zahvaljivanje, nosač, a sanskritsko kapi ( कपि ) znači sunce. Na kapištu su Bogu i bogovima prinoseni darovi zahvalnosti. Sanskritsko prinati i prinite takođe znače zahvaljivati. To su riječi potpuno istog značenja kao i srbske riječi prinositi (dar) i prinijeti (dar). Postoji i hebrejska riječ sličnog oblika:  kappāra što znači žrtva za pomirenje. Srbsko kapara je davanje novca ili nakita kao zalog.
 
Kameni oltar (žrtvenik ili časna trpeza) na staromm greblju na brdu Glavica u Deževskoj dolini kod Novog Pazara.
        I pored pominjanja kapišća javljaju se čuvari ugleda i lika Stefana Nemanje koji tvrde da je Nemanja istrijebio rimokatolike!? Ne da je ta tvrdnja laž, nego je to najveća drskost u pljuvanju istine i zdravog razuma. Naravno da se radi o dvovjernim krstjanima, poluvjercima Dušanovog zakonika.
 
Kameni oltar iz Malog Boraka (sada u selu Skobalj) kod Lajkovca (Foto: Nenad Milenković).
 
Na postolju oltara u Skobalju još je  vidljiv latinični natpis iz ko zna kojeg vremena (Foto: Nenad Milenković).
 
Kameni olltar kod nekadašnje crkve brvnare u Loznju kod G. Milanovca.
 
58. strana e-knjige "Božija slova" sa objašnjenjem šta znači "kapišće".

KONTINUITET VJEROVANJA

Slovensko svetilište (reconstruction of a slavic temple from the 9th century in Groß Raden, Mecklenburg-Western Pomerania, North East Germany), lijevo je stećak srednjeg vijeka (Zemaljski muzej u Sarajevu. Foto: Kemal Čolak) i stećak 19. vijeka (Skobalj, Lajkovac. Foto: Nenad Milenković).

         Simbolika glavne mustre je sačuvana. To je pojednostavljeni prikaz Boga Sunca (vidi: Shigir Idol, Njemačka, pozicija pod brojem 1.).
 
Slovenski drveni idol (Shigir Idol, Germany).

Stećak iz Malog Boraka.
 
        Zašto su na stećku 19. vijeka dvije predstave krsta? Donjim je prikazano vrijeme godine sa četiri godišnja doba (ona dva kružića iznad i dva krstića ispod), a gornjim dan ljetnje dugodnevnice, Vidovdan kao glava Sunca Svetovida koji je glava svim godišnjim dobima.
 

UNIŠTAVANJE STEĆAKA

Groblje kod crkve brvnare u Takovu oko 1900. godine.

        Crkva brvnara u Takovu gde su se na Cvijeti, 23. aprila 1815. godine pričestili ustanici Drugog srbskog ustanka.  Nakon službe, stojeći na kamenu, ovdje je Miloš Obrenović razvio ustanički barjak i izgovorio istorijske riječi: "Evo mene, eto vas, rat Turcima!"
 
Takovski ustanak (P. Jovanović, 1898. g.).
 
         Godine 1898. Paja Jovanović je na svojoj slici "Takovski ustanak" naslikao originalni kamen u groblju kod pomenute crkve. Pogledajmo nadgrobnike oko crkve na razglednici iz 1900. godine i pogledajmo kako je danas: onom Miloševom kamenu traga nema, svetosavski Srbi su nadgrobnike počupali i negdje odnijeli. Groblja oko crkve nema, grobova nema, istorije nema, sve je park. I tako je srbski originalni istorijski sajt od strane Srba svetosavske SPC uništen.
 
 Danas oko crkvice u Takovu nena nadgrobnika, nema groblja, a zvonik je sveden na trećinu nekadašnjeg zvonika (strelicom je obilježena gomila počupanih nadgrobnika).




         Tako se radi širom Srbije: stare nadgrobnike srbski svetosavci čupaju i uništavaju, stara srbska groblja nestaju pretvarani u parkove ispred crkvava, jer sjutra će Bugari, Rumuni, Mađari, Bošnjaci, Šiptari, Hrvati i Cigani tvrditi da je to sve njihova vijekovna zemlja, a vi Srbi ste samo srbizirani Rumuni, srbizirani Mađari, srbizirani Bošnjaci, srbizirani Hrvati, srbizirani Šiptari i srbizirani Cigani. Biće tu i poarabljenih Srba iz Deretićeve Asrbije, jer i vi sami vjerujete da su Asirci bili Srbi, zar ne? Pa Srbi Vendi jevrejskog porijekla od izgubljenog 13. plemena Venjamita i za njih treba zemlju pripremiti.
 
        Velike svetosavske "zasluge" uskoro ce stići i Srbe u Srbiji, kao što je tragično već stiglo Srbe zapadno od Dunava i Drine. 
 
         "Sveti Sava srpska slava,
         Pojte mu, debili, pesme i utrojte!"

Sunday, August 21, 2016

RAZLOG UNIŠTAVANJA

Na slici lijevo je poluelipsasti simbol Zemlje kao motiv na stećku iz Donje Zgošće i na stećku isčupanog sa groba kod crkve brvnare u Takovu. Neko je jezuitskim arhijerejima SPC naredio uništavanje starih nadgrobnika po Srbiji prvenstveno zbog njihovih simbola koji se podudaraju sa simbolima srednjevijekovnih stećaka, jer se preko simbola svjedoči kontinuitet Srba krstjana.

KRST SA OLTAROM

Na jednom medju mnogim isčupanim nadgrobnicima na groblju kod stare crkve brvnare u Takovu nalazi se i ovaj stećak stup. U donjem dijelu stećka je motiv solarnog krsta kojem je postolje Zemlja. Oko krsta su četiri sunca kao četiri godišnja doba, a na vrhu krsta je oltar vatre Sunca.

STEĆAK SA PEŠTERE I STEĆAK IZ SELA DIĆI

 
         Stećak lijevo je sa Pešterski visoravni, a stećak desno je u selu Dići kod Ljiga. Ako pogledamo ova dva stećka, vidimo da su isti i iste simbolike: to je stilizovano antropomorfno Sunce ljetnog vremena sa isplaženim jezikom kao simbolom ljetne vrućine.
         Isti stećci pokazuju da su su to stećci Srba sa Pešterske visoravi i Srba centralne Srbije. Da imam podršku od Srba i srbskih medija iz posranog Beograda, ukupne Srbije i Rep. Srpske, sv...e teorije Bošnjaka o njihovim stećcima i njihovom nesrbskom etničkom porijeklu pred istinom stećaka postale bi smijurija i za Bošnjake.
         Današnjim Srbima je najvažnije očuvati laži o Nemanji i Svetom Savi čak i po cijenu uništenja sveukupnog Srbstva i Srbije. I to se radi punom parom i već se privodi kraju! Javno to tvrdim i javno postavljam dokaze za to i vi tamo svojim očima to vidite, ali ste zombirani svetosavci pa ćutite!
        U medijima i po društvenim mrežama današnja rasrbljena srbska stoka čak neće (ili ne smije) ove nadgrobnike da nazve onim imenom koje svi nadgrobnici takvih motiva nose: ne smiju ih nazvati stećcima!

STEĆCI I PETROGLIFI

 
 
 

       Nedavno pronađeni srednjevijekovni stećci u selu Dići kod Ljiga treba da se nađu na spisku Republičkog zavoda za zaštitu spomenika Republike Srbije. Trenutno su pljoštimice poredani po šljunku u porti crkve.  Pošto su od vrlo mekog kamena pješčanika i sedre, ovako direktno izloženi vremenskim nepogodama vrlo brzo će se raspasti. Treba barem nastrešicu u nekom okrajku pored crkve podići i tu ih vidljivo izložiti očima posjetilaca.