Asa, starozavjetni judejski kralj, uništava idole (Bible
Historiale, 1372).
Jevreji ljube Zida plača u Jerusalimu; ako zid nije idol, a šta je?
Muhamed (sjedi na bijelom konju okružen svetom vatrom) uništava idole Kabe u Meki (persijska minijatura, 11. vijek, Bibliotheque Nationale, Paris).
Muslimani ljube crni kamen u Meki: ako ovaj kamen nije idol, a šta je?
Sveta Apolonija unistava nehrišćanske idole (Giovanni d'Alemagna, national Gallery of Art, Washington, DC, Samuel H. Kress Collection).
Rimokatolička Sv. Marija Bistrička: ako ovo nije idol, a šta je?
Rimokatolička prodavnica: ako ovi kipovi nisu idoli, a šta su?
Sveti Nikola uništava nehrišćanske idole (13th century fresco,
Church of Ss Nicholas & Panteleimon, Boyana Church, Sofia, Bulgaria).
Sveti Avram Rostovski uništava Velesov idol (Fresco of the monastery St. John the Evangelist, Rostov).
Ortodoksno cjelivanje krsta i ikone: ako krst i ikona nisu idoli, šta su?
Kip Bogorodice u porti manastira Dobrun kod Višegrada.
Čekićarenje se nastavlja: danas svi govore da je ovo varvarski čin, a u stvari je nastavak zajedničke im avramske tradicije uništavanja konkurencije u vjersko-političkom biznisu.
U Žičkoj
besedi o pravoj veri Sveti Sava kaže:
“Uz to,
mi se klanjamo i poštujemo i celivamo svečesnu ikonu čovečanskog ovaploćenja
Boga Logosa pomazanog Božanstvom i ostavšeg nepromenjeno, tako da onaj koji je
pomazan verom smatra da vidi samoga Boga Koji se javio u telu i s ljudima
poživeo. Klanjamo se i drvetu Časnoga krsta i svetim časnim sasudima i
božanskim crkvama i svetim mestima . Klanj...amo se i čast odajemo ikoni
Presvete Bogorodice i ikonama svečesnih Božjih ugodnika, uzdižući oči duše
(naše) ka prvoobraznom liku i um uznoseći na ono što je neshvatljivo.”
Nikolaj
Velimirović kaže:
“U
Bibliji je jasno izrečeno, da je idolopoklonstvo svako obogotvorenje ma koje
tvari Božje, bilo to sunca ili meseca, ili zvezda, ili kamena, ili drveta, ili
životinje, ili gaja, ili visine, - ma koje tvari Božje ili rukotvorine
čovečje.”
U
slovenskom hramu u Arkoni bio je veliki drveni idol posvećen Svetovidu. Da li
je taj drveni kip za Slovene bio Bog? Da li su Sloveni ono drvo smatrali svojim
Bogom? Da li su Sloveni zaista smatrali da ovaj drveni kip noću jaše bijelog
hramovnog ždrijepca?
Ne, Sloveni
su vjerovali da bijeloga konja nije jahao drveni kip, nego stvarni Svetovid.
Kip nije bio Svetovid, niti je Svetovid bio u kipu, nego su Sloveni kroz kip
doživljavali duhovnu vezu sa Svetovidom i kroz ovaj kip klanjali se Svetovidu
isto kao što se pravoslavci kroz ikone klanjaju Bogu i svecima.
Nehrišćani vjeruju u ispravnost svoje vjere isto kao što pravoslavci
vjeruju u jedinu ispravnost svoje vjere, ili kao što muslimani vjeruju u jedinu
ispravnost svoje vjere, ili kao što judeji vjeruju u jedinu ispravnost svoje
vjere. I sve te vjere: i nepravoslavci i pravoslavci i muslimani i judeji imali
su i imaju svoje idole koji preko kojih su doživljavali i doživljavaju vezu sa
svojim Bogom.
Međutim,
vjerovanje da je samo jedna njihova vjera prava vjera u Boga, vjerska
isključivost čekićima razbija idole druge vjere, a isto tako čekićima je
razbijala i razbija i glave ljudima koji nisu htjeli ili neće da se poklone toj
“jedinoj ispravnoj vjeri” čekićara.
Dok
pročitaju ovaj članak, čekićari pravoslavlja
reći će da autor članka "Religijska konkurencija i religijsko
čekićarenje" piše protiv njihovog pravoslavlja. Iz istog ugla posmatranja
mogu da se jave i judeji i muslimani i da kažu da autor pomenutog članka piše
protiv judaizma i protiv islama. Čekićari nastavljaju svoje čekićarenje u
svakoj im mogućoj prilici i zato mira na svijetu nema i nikad ga sa ćekićarima
i među čekićarima nije bilo i nikad ga neće biti.