Saturday, May 23, 2015

PETROGLIFI I STEĆCI

Motiv ruke Sunca na petroglifu (Langar, Ishkashim district, Mongolia) i na stećku (Raška Gora, Mostar).
 
Svastika u Sunčevom kolovratu na indijanskom petroglifu (Moab, Utah, USA) i svastike na stećcima (Opravdići, Bratunac).
 
Iznad je motiv na indijanskom petroglifu (Newspaper Rock, Utah, USA), a ispod je motiv na stećku (Klašnik kod Višegrada).

Petroglif (Angosturas, Colombia) i stećak iz Radmilje: oborene ruke su simbol vremena jeseni i zime.
 
Solarni krst kao indijanski petroglif (Tularosa Valley, New Mexico, USA) i solarni krstovi na stećku (Kokorina, Gacko).
 
Simbol vremena godine na indijanskom petroglifu (Sego Canyon, Utah, USA) i simbol godine na stećku (Banjevići, Drinjača, Zvornik).
 
Sunce sa dvanaest zraka kao dvanaest mjeseci godine (neolithic petroglyph, Gaura Chindiei Cave, Romania) i cvijet sa dvanaest latica kao simbol Sunca sa dvanaest mjeseci godine (stećak, Kovači, kod Bileća).
 
Sasvim lijevo na slici je jedan od simbola vinčanske kulture. U sredini je petroglif (Petroglyph Cave Art, Utah, USA), a sasvim desno je sličan motiv na stećku (lokalitet Barevište, Mokro, Lištica).
 
Kolo kao motiv indijanskog petroglifa (Moab, Utah, USA) i motiv kola na stećku (Baćina, Makarska).
 
Ljudska figura sa podbočenim rukama na bokovima tipičan je primjer prikazivanja solarnih božanstava drevnih religija sirom svijeta. Na prvoj slici gore lijevo je preistorijski petroglif iz Irana (Niyavaran, Iran), a do njega je petroglif iz Mongolije (Langar, Ishkashim district, Mongolia). U donjoj sekcji slike su motivi na stećcima (Radmilja, Stolac i desno Cista, Imotski).

Motiv ravnodnevnice (ekvinocija) na petroglifu (Gold Canyon, Arizona) i stećku (Rastićevo, Rastićeva mašeta, Kupres).
 
Otvorena ruka je znak iskrenog srca i dobre namjere. U ruci je drevni umjetnik preslikavao svoju dušu sa svevremenom porukom dušama onih koji budu gledali na kamen naslikanu ili uklesanu ruku:  
 "Ova ruka putuje, da se s tobom rukuje".
U gornjem lijevom uglu ove slike je preistorijski pećinski petroglif (Chauvet Cave, France), a do njega je petroglif iz Mongolije (Langar, Ishkashim district, Mongolia). Ispod je indijanski petroglif (Petroglyph Point, Mesa Verde National Park, Colorado, USA) i motiv ruke na stećku (Boljevići, Srebrenica).

Petroglif i stećak: isti motiv ista poruka: blagoslov Boga Sunca!

Na slici su prikazani antropomorfni i zoomorfni motivi vremena godine sa krugovima Sunca. Sekcija u vrhu su petroglif (Three Rivers Petroglyphs Site, New Mexico) i stećak (Donji Jugovići, Gacko). U srednjoj sekciji su peroglif (Tuscon, Arizona) i stećak (Gornji Studenci, Ljubuški). U dnu slike lijevo je petroglif (South Mountain Park, Arizona) i stećak (lokalitet Markuzina ograda, Lovreč, Imotski).

Piramide Sunca sa Božjim žezlom na praistorijskom petroglifu (Valmonica, Italy) i na stećcima (Jela šuma, Olovo i desno Junakovac, Olovo).

Sunce na vrhu piramide vremena na dan ljetnog solsticija.
Lijevo na petroglifu je piramida sa Suncem na Sunčevoj nebeskoj lađi (Puako Petroglyph, Alaska), a desno je isti motiv na stećku, samo nema lađe (Križevići, Olovo).

 
Sunčeve ljestve su simbol Sunčevog penjanja i silaska u pravcu jug-sjever i sjever-jug. U gornjoj sekciji slike su petroglifi (s lijeva: Lake Mojave, Arizona; V-Bar-V Heritage Site, Aizona; Neuspaper Rock, Canyonlands, Utah). Ispod su stećci sa motivima Sunčevih ljestva na stećcima u Radmilji.

Božje žezlo (Ra), račvasti Božji skiptar životvornog Sunca, nalazi se i na petroglifima i na stećcima.
Na lijevoj strani slike je petroglif (McConkie Ranch, Utah), a na desnoj strani su stećci (Rastićevo, lokacija Jezero, Kupres; ispod je stećak u selu Donji Bakići, lokacija Klisa, Olovo).
Uz Božje žezlo na petroglifu u sredini sa strana vide se dva kružića, dva sunca: sunce proljeća i sunce ljeta, dok na stećku pored umjesto ta dva kružića stoje spirale sa istim značenjem.
To nam ujedno kazuje da kuglasta ispupčenja na stećcima nisu nekakve jabuke (kao što se mislilo), nego su to krugovi Sunca.

Rašljasti simbol Y je ideogram najstarijeg imena Sunca: Ra! Na petroglifu lijevo oko Sunca su dva takva ideograma (Wabakimi Provincial Park, Ontario). Ideogram Y nalazi se i na petroglifu u sredini slike (Painted Rock Petroglyphs Site, Arizona). Sasvim desno je ideogram Y na stećku (Gvozno, Kalinovik).

Bog Sunca sa žezlom na petroglifu (Sego Canyon, Utah) i na replici stećka iz Donje Zgošće kod Kaknja.
 
Božje žezlo sa spiralama na petroglifu (Paria Plateau, Arizona) i na stećku (Pridvorica, lokalitet Doganja, Ulog).
 
U ovom položaju Božje žezlo označava proljetni ekvinocij, kraj zime i početak proljeća (petroglif iz Sibira i stećak iz Bratunca kod Srebrenice).
 
Kvadrat je simbol Božjeg mira, a kvadrat sa dijagonalama je solarni simbol mira godine sa četiri godišnja doba.
U gornjem lijevom uglu slike je kvadrat sa dijagonalama i simbolima Sunca (Piedra Horizontes, Sasaima, Cundinamarca, Colombia), a ispod je petroglif sa sličnim simbolom (La Florida, San Miguel, Cajamarca, Peru).
Na slici gore desno je stećak sa kvadratom izdijeljenim dijagonalama (Radmilja, Stolac). Ispod je stećak sa rombovima izdijeljenim dijagonalama. Romb je simbol Božje mudrosti, znanja i kreativnosti, a četiri dijela romba su četiri godišnja doba (Lukovčići, Imotski).
 
Krug Sunca sa dvanaest mjeseci godine na petroglifu i na stećku.
 
Sasvim lijevo je simbol ljetnog solsticija na petroglifu (Moab region, Utah). U sredini je drugi petroglif sa istim znakom (Grimes Point Archeological Site, Fallon, Nevada). Sasvim desno je znak ljetnog solsticija na stećku (Orah, Bileća).

Sunčevo nebesko kolo života na petroglifima je na lijevoj strani slike (Newspaper Rock, Utah; Western Mojave Desert,Naval Air Weapons Station, China Lake, California), a desno su motivi Sunčevog kola na stećcima (Donji Bratac, Nevesinje; Rajačke Pivnice, Negotin).
Sunčevo kolo sa osam podioka je šema cvijeta života, dok na petroglifu iz Kalifornije i na stećku iz Rajačkih Pivnica Sunčevo kolo ima po dvanaest podioka, što su simboli dvanaest mjeseci godine.

Kretanje Sunca peko neba godine ima tri smijera: svakodnevno kretanje istok-zapad, polugodišnje kretanje sjever-jug i polugodišnje kretanje jug-sjever. Svakodnevno kretanje istok -zapad kroz godinu prerasta u Sunčevu putanju (ekliptiku): pola godine u vrijeme proljeća i ljeta Sunce je iznad nebeskog ekvatora, a pola godine u vrijeme jeseni i zime je ispod ekvatora. Ova kretanja zabilježena su i na petroglifima i na stećima.
Na priloženoj slici u v
rhu na petroglifu (Upper Napo river valyey, Equador) cik-cak linijom prikazano je godišnje kretanje Sunca.
Na drugom petroglifu lijevo ispod (Lobo Canyon, Cebolla Willderness, New Mexico) prikazana su dva Sunčeva godišnja kretanja: u pravcu sjever-jug i u pravcu jug-sjever (krug Sunca u dnu je zimski solsticij (zimska ravnodnevnica), a "rogovi" u vrhu su proljeće i ljeto).
Na stećku u Brštanovu kod Splita (dole desno) u uramljenom prostoru prikazana je godišnja putanja Sunca kroz sva četiri godišnja doba: krug Sunca u sredini je mjesto nebeskog ekvatora gdje se dešavaju prelazi zime u proljeće i prelaz ljeta u jesen (ravnodnevnice ili ekvinociji). Iznad kruga Sunca je Sunčevo kretanje kroz vrijeme proljeća i ljeta, a ispod je kretanje u vrijeme jeseni i zime. Van uramljenog prostora prikazana je godišnja Sunčeva putanja (na dijelu ispod uramljenog prostora po sredini cik-cak linije povučena je linija nebeskog ekvatora).

Neki solarni simboli traju još od vremena vinčanske kulture i sreću se širom svijeta.
U gornjem lijevom dijelu slike je vinčanski simbol godine sa godišnjim dobima. Znakovi >< označavaju Sunce istoka (<) i Sunce zapada (>). Mjesto njihovog spajanja pokazuje proljetnu i jesenju ravnodnevnicu (ekvinociji) i to je na liniji nebeskog ekvatora.
Tri donje linije znakova od pravca istoka <<< označavaju tri mjeseca zime (Sunce je zimi ispod nebeskog ekvat...ora), a tri gornje linije su tri mjeseca proljeća kad je Sunce iznad nebeskog ekvatora. Kod znakova >>> tri donje linije su tri mjeseca jeseni, a tri gornje su tri mjeseca ljeta.
Zašto znakovi <<< pokazuju da su zima i proljeće na istoku, a znakovi >>> pokazuju da su ljeto i jesen na zapadu? Od istoka se podiže Sunce, a podiže se i od juga ka sjeveru od početka zime pa sve do kraja proljeća i zato proljeću i zimi simbolično pripada istok. Sunce se na zapadu spušta, a isto tako od prvog dana ljeta pa do kraja jeseni Sunce od sjevera se spušta ka jugu, te zato ljetu i jeseni pripada zapadni dio neba.
U gornjem desnom uglu slike je petroglif saTibeta: tu je sve isto prikazano kao i na vinčanskom simbolu.
U donjoj sekciji slike lijevo je motiv na stećku (Opličići,Stolac). I tu je simbol isti kao dva prethodna, samo malo dorađeniji: u sredini sa krajeva su dvoje crtice kojima je obilježen pravac nebeskog ekvatora. Znakovi >>><<< upisani su u veći znak X, a u vertikalni prostor znaka X upisana su dva znaka "v", što znači "dole, jug" i to su jesen i zima, dok znakovi "˄", znače "gore, sjever", i to su proljeće i ljeto. Oko ovih znakova prostor je popunjen uspravnim linijama.
Sličan znak nalazi se i na stećku krstači (Podgradinje, Donje Hrasno, Hutovo), samo su tu znakovi >< poredani po šestokrakoj šemi cvijeta života.

Runa "dagaz" (Daeg, Daez, Dagr) je simbol svjetlosti, dana i godišnjih doba. Riječ potiče iz sanskrita. Sanskritsko "dagdha" sa kratkim "a" na kraju znači "upaljen, užežen", a sa dugim "a" na kraju označava prostor oko Sunca na zenitu. Inace rijec "dagaz" u bukvalnom smislu znači "dan".
Na slici gore lijevo je Navajo petroglif na kojem je runa dagaz spojena je sa kukuruznom stabljikom koja raste iz simbola iskonske zemlje (Crow Canyon, Colorado). Gore desno vidimo rune dagaz na drugom petroglifu (Largo Canyon, New Mexico).
U donjoj sekciji slike su rune dagaz na stećima (lijevo je stećak iz Uboškog kod Ljubinja, a do njega stećak u Gornjim Barama kod Kalinovika).

Ovdje imamo priču o krugu iznad "polumjeseca". Da bismo to tačno razjasnili i objasnili, poslužiće nam "tibetanska" riječ "hum" prikazana na drevnom petroglifu (gornji lijevi ugao slike).
Riječ "hum" nalazi na kraju tibetanskih mantri kao što je "Om Mani Padme Hum". Značenje ove mantre je mistično, te joj zato u prevodu na engleski određuju raznličite smislove, a to isto važi i za riječ "hum". Neki pretpostavljaju da "hum" znači "mudrost", neki tv...
rde da je to "lotusov presto", treći govore da je "jedinstvo", itd.
Sad ćemo po smislu srbskog jezika pokušati da odgonetnemo značenje cijele mantre ""Om Mani Padme Hum".
"Om" je Bog, Um.
"Mani" znači "dragulj" i sa tim se svi slažu, a dragulj je blještav, sjajan, te bukvalno značenje riječi "Mani" jeste "sjaj", "svjetlost".
Riječ "Padme" znači "lotus", a drevna tibetanska simbolika lotusa je čistoća, novo rađanje. Sve su to atributi Sunca.
Ostala je još riječ "Hum" oko čijeg značenja postoje različita tumačenja sve do totalne suprotnosti.
Šta je "Hum"? To svi znamo: hum je visina, vis na kojem je kraljev ili carev presto, a pošto je u drevnim vremenima Sunce bilo Bog, dakle je Sunčev nebeski presto ujedno i Božji presto .
I evo kako bi u prevodu značila pomenuta mantra: "Bog Svjetlosti rođen je na nebeskom prestolu". To je bio smisao mantre iz vremena prije budizma, a u budizmu je dobila duhovni smisao: "Umno Svjetlo rođeno je na nebeskom prestolu."
I to je značenje kruga Sunca nad "polumjesecom", jer je "polumjesec" podnožje Suncu, a to podnožje je južno nebo ispod Sunca na dan ljetnog solsticija i prvog dana ljeta kad Sunce doseže svoju najvišu tačku na zenitu.
Na stećcima vidimo motive Boga Sunca na nebeskom prestolu o ljetnom solsticiju na Vidovdan (sve slike osim slike u gornjem lijevom uglu). Sunce je nekad prikazano kao kugla, nekad kao krst, nekad rozeta, nekad kolovrat
.

Leptir (ili vilin konjic) kao solarni simbol na praistorijskom pećinskom petroglifu (Valcamonica, Italy) i leptir na stećku (Bujići, Dubrovnik).

Spirale (pite) su simboli Sunca, kružnog toka neba i ciklusa vremena.
Na vrhu slike je simbolična predstava Sunca na petroglifu (Alta Vista, Nayarit, Mexico).
Ispod su spirale na stećcima (Hrušta, Nevesinje i desno Ćanići kod Šekovića).

Ovdje vidimo drevni simbol Vidovdana, najdužeg dana na ljetni solsticij. Po njegovom obliku vidi se da su od njega nastala i latinično i ćirilično slovo V (B), prva slova riječi "vid'. Spirala desno je sunce (vid) proljeća, a spirala lijevo je sunce (vid) ljeta.
U gornjoj sekciji slike lijevo je znak V na petroglifu (San Marcos, Jalisco, Peru), a desno su petroglifi sa istim znakom (Las Labradas, Sinaloa, Mexico; Caicara del Orinoco, Bolivar, Venezuela).
U dnu slike lijevo je simbol Vidovdana na stećku (Dobrića poljana, Borci, Konjic). U sredini je stećak sa istim motivom (Stupari, Kladanj) i desno na bočnoj strani stećka su dva simbola Vidovdana (Vratar, Jasik, Žepa).

I ovdje je prikaz ljetnog solsticija i prvog dana ljeta. Iznad su prekolumbovski petroglifi meksičkih Indijanaca (Xihuingo ruins, Teo Ti Wakan, Mexico), a lijevo ispod je petroglif iz Afrike (Fezzan, Mesak Settafet Plateau, Libya). Tu su i dva stećka sa simbolima istog izgleda i značenja (Nabojine, Kladnj; Cista, Imotski).

Tri grane jednog stabla uperene u vis simbol su vrha Sunčevog drveta života. Taj vrh je dan ljetnog solsticija u kojem je kraj proljeća i početak ljeta: desna grana pripada proljeću, lijeva ljetu, a vertikalna grana u sredini je dan smjene ovih godišnjih doba.
U gornjem lijevom uglu slike je trograni vrh Sunčevog drveta života na petroglifu (Cajamarca, Peru) i na stećku (Cista, Mala gomila, Imotski).
U donjoj sekciji lijevo su motivi vrha Sunčevog...
drveta života na stećku u Drinovcima kod Imotskog, a do njega je motiv na stećku sa lokaliteta Novina u Lokvičićima kod Imotskog.
Do njih je stećak sa motivom Sunčevog drveta života sa šest velikih grana. Desno od stabla su tri grane kao tri mjeseca proljeća, a lijevo su tri grane kao tri mjeseca ljeta. Tri grančice u vrhu su tri vremenska zbivanja na dan ljetnog solsticija: do pola dana je proljeće, od pola dana nastaje ljeto, a srednja grana je momenat njihove smjene (Komin, Kalinovik).

Ljetni solsticij (prvi dan ljeta) obilježen na indijanskom petroglifu u Arizoni i na stećku (Mala Gostilja, Višegrad).
 
Triskelion svastika na petroglifu (Newgrange tomb, Ireland) i na stećku (Boljevići, Srebrenica).
 
U vrhu slike je praistorijski pećinski crtež bika sa račvastim simbolom Sunca Ra (Chauvet Cave, France). U donjem lijevom uglu znak Ra je na petroglifu u Saudijskoj Arabiji (Shuwayamas, Saudi Arabia). U sredini je indijanski petroglif sa znakom Ra u Arizoni, a sasvim desno je simbol Ra na stećku u Zvirićima kod Ljubuškog.

 Antropomorfni prikaz jednookog Sunca na indijanskom petroglifu (Lobo Canyon, Cebolla Wilderness, New Mexico) i jednooka solarna božanstva na stećcima (gore desno: Gornje Bare, Kalinovik. Dole s lijeva: Žovnica, lokacija Troskoti, Mostar; Banjdo, Podvelež, Mostar i sasvim desno je motiv na stećku u mjestu Priluka kod Livna).

Dupli krstovi, kao simboli vremena godine, sastoje se od vertikalne i dvije poprečne linije. Vertikala je znak Sunčevog puta od juga ka sjeveru i obratno. Sa desne strane vertikale dvije poprečne linije simboli su zime i proljeća, a sa lijeve strane predstavljaju ljeto i jesen.
U vrhu slike su dupli krstovi na indijanskim petroglifima (Duck Valley Indian Reservation, state line between Idaho and Nevada). Ispod su dupli krstovi na stećcima iz Vrlike kod Knina (3, 4, 6), a četvrti je u G. Studencima kod Ljubuškog.

Romb kao solarni simbol ima značenje Božjeg znanja, mudrosti i kreativnosti. Lijevo na slici je romb na praistorijskom petroglifu (Newgrange tomb, Ireland), a desno, kao motivi bordure, prikazani su rombovi na stećku (Opličići, Stolac).

 Iznad su simboli Sunca na petroglifima (Three Rivers, New Mexico; Pu'u Loa, Hawaii) i na stećcima (Nikšić i Radmilja).

Solarni simboli C (S), kasnije tkz. ognjila ili ocila, simboli su rađanja, života i besmrtnosti. Kao motiv nalazimo ih i na petroglifima u raznim stilizovanim varijantama.
Gore desno stilizovano C je upisano u univerzalni simbol iskonske zemlje (Lobo Canyon, Cebolla Wilderness, New Mexico). Pored ovog petroglifa je motiv na stećku: solarni krst sastavljen od četiri stilizovana simbola C (Prijevor, Bileća).
Lijevo ispod je stilizovani simbol C u k
orijenu drveta života iskonske zemlje na stećku iz Donje Zgošće kod Kaknja (sada u Zemlajskom muzeju u Sarajevu).
Četiri simbola C oko krsta u kolu čine kolastu azdiju. Po njoj je nazvana i vrsta odjeće vlastelina srednjeg vijeka.

Univerzalni solarni simbol C (S) ima značenje rađanja, života i besmrtnosti. Stilizovan javlja se u različitim varijantama: sa spiralama ili bez spirala, a od srednjeg vijeka stilizovan je kao ognjilo (ocilo). Najstariji nalaz ovog simbola je na kultnom hljebu Starčevačke k.ulture.
U vrhu slike je simbol C (S) na indijanskom petroglifu (Saguaro National Park, Sonora, Arizona). Na sljedećoj slici je takođe indijanski petroglif (Cerro Las Letras, Venezuela).
Ispod petroglifa iz Venecuele je bordura stećka iz Gosića Hana kod Konjica, a sasvim u dnu je stećak iz Banje Koviljače
.

Lijevo je petroglif iz Namibije. Tu je alegorijski prikazano Bog Sunce u svom svjetlosnom oreolu sa dvanaest zraka. Svaki zrak je jedan mjesec godine. Dvije figure na životinji nose Sunčev presto i to su jesen i zima. Linija koju njihove ruke pridržavaju simbol je linije nebeskog ekvatora. Dvije figure iznad sa strana prestola su proljeće i ljeto. Proljeću pripada podnožje prestola, a ljetu pripada gornji dio na kojem Bog Sunce stoji.
To je antropomorfni prikaz Sunca na nebeskom prestolu na dan ljetnog solsticija (prvi dan ljeta) kad Sunce dostiže svoju najvišu tačku na nebu. Ljudima drevnih kultura bio je to najsvetiji dan godine i tad su u znak zahvalnosti Suncu klečeći prinosili žrtvene darove (to se vidi i na ovom petroglifu).
Desno od petroglifa je antropomorfni prikaz Sunca na stećku (Cista, Imotski).

U vrhu slike je petroglif drevnih južnoameričkih Indijanaca (Toro Muerto, Peru). Tu je Sunce oko kojeg je krst i svastika sastavljena od četiri kukasta simbola J. Iste takve simbole vidimo oko krsta na stećku (Zeleno polje, Rogatica).
Kad su četiri znaka J u sastavu svastike, niko se neće zapitati šta znači samo jedan znak J, jer na stećku vidimo te znakove odvojeno. Taj znak je prvi glas i prvo slovo sanskritske riječi "peru", što je jedno od sanskritskih imena Sunca, vatre i darodavca. Tog oblika je i starofeničansko slovo P (П).
Dakle su mnogi stari narodi, među kojima si i Indijanci i graditeji stećaka, sačuvali sjećanje na sanskritsku riječ "peru" i nekadašnje prvo slovo P kojim je ta riječ ko zna kad pisana, a različite svastike samo varijacije drevnog slova

U vrhu slike lijevo je "vanzemaljac" na petroglifu iz Australije, ali i mi imamo iste takve "vanzemaljce" na našim stećcima (peostale dvije slike). Uistinu to i jest vanzemaljac: Bog Sunca.

Sa stećaka sve nama poznati simboli (Museo de Sonora, México).

Solarni simboli na petroglifu-piktografu (Villa Traful, Los Lagos, Neuquén Province, Argentina). Ispod su simboli vinčanskog pisma i stećaka.
 
    Ovim smo završili temu posvećenu simbolima petroglifa i stećaka uvjerivši se da su njihovi simboli istovjetni ili vrlo podudarni. Na osnovu toga vidimo da graditelji stećaka u duhovnom smislu nikakve veze nemaju ni sa "bogumilima", ni sa gnosticima, ni sa hrišćanstvom, niti sa današnjim muslimanima Bošnjacima, jer ako tu duhovnu vezu sa pomenutima imaju ljudi kamenog, bronzanog i gvozdenog doba; ako tu vezu imaju drevni stanovnici Havaja, Australije i   američki Indijanci prekolumbovskog vremena, onda to imaju i graditelji stećaka.

Friday, May 22, 2015

PETROGLIF I ASTRONOMIJA

Indijanski petroglif (Sego Canyon, Utah, USA).
 
       Na ovom petroglifu je trostruki krst na kojem je šematski prikaz godine.
U dnu na malom krstu je zimski solsticij sa danom kad jesen prelazi u zimu: na maloj poprečnoj liniji krsta jesen je prikazana lijevo, a zima desno. ...
       Od zimskog solsticija Sunce se penje ka plavoj poprečnoj liniji drugog krsta: to je nebeski ekvator u pravcu istok-zapad i tu su proljetni (desno) i jesenji ekvinocij (lijevo).
       Od nebeskog ekvatora Sunce se dize sjeverno sve do dana ljetnjeg solsticija i prvog dana ljeta i to se dešava na poprečnoj liniji trećeg krsta u vrhu.
       Jedan rog na tački u vrhu je simboli Sunčevog penjanja jednom stranom vertikalne linije (vrijeme zime i proljeća), a drugi rog je znak Sunčevog silaska niz pravac te linije (vrijeme ljeta i jeseni). To su dva puta po pola godine.
       Po vertikalnoj liniji, koja je simbol Sunčevog penjanja od juga ka sjeveru i njegovog silaska od sjevera ka jugu, od vrha do dna nalazi se sedam markiranih tački. Evo šta prestavljaju te tačke: godina ima 365,242 dana. Pošto Sunce u toku jedne godine prođe kroz te tačke, podijelićemo dane godine na sedam dijelova:
                                          365,242 : 7 = 52,17742857
Rezultat 52,17742857 je broj sedmica (nedjelja) u jednoj godini. To je punih 52 nedjelje sa po sedam dana što iznosi 364 dana, a ostatak od 0,17742857 je 1,242 dana za punu godinu od 365,242 dana i 1,242 dana je odstupanje ove šeme od pune godine.
       Ono što je interesantno jeste tačka obilježena malom poprečnom linijom iznad krsta u dnu. Tom linijom ova tačka je posebno naglašena i pridaje joj se još neko značenje. Po srbskom narodnom kalendaru to je Mitrovdan, posljednja tačka sunčanih jesenjih dana, završetak tkz. miholjskog ljeta, koje je u Sjevernoj Americi poznato pod imenom "indijansko ljeto".

Thursday, May 21, 2015

SVASTIKA NA STEĆKU


 Motiv na stećku (Opravdići, Bratunac)

JOŠ MALO O BRIGIMA

 
       Brigi su stanovnici brigova (bregova, brda), dakle su Brigđani, tj. Brđani. Postojbina Briga je Brigija, a to je kasniji Helm, tj. Balkan. Brigi su oni što su im Egipćani (po Herodotu) priznali da su najstariji narod na svijetu.
       Od Briga su se izrodili Kimbri, tj. Simbri, tj. Sirbi, tj. Serbi. Dio Kimbra dugo je držao ime svojih predaka pod imenom Briganti za koje Strabo kaže da su dio alpskog keltskog plemena Vindelića. Ime francuske pokrajine Burgundija znači isto kao i Brigija. Naselili su Brigi i Englesku, a Ptolomej piše da ih je bilo i u Irskoj. Kao uspomenu na drevnu zemlju Brigiju Kimbri su imali boginju Brigantiju, boginju pobjede.
       Ovdje ćemo se malo zabaviti nekim zabilježenim i sačuvanim riječima drevnih Briga:
BEKOS (en. “bread") je KRUH, HLJEB
BEKOS se peče u BEKARI, tj. u PEKARI (B > P).
KRUH se peče ispod BEKE, tj. PEKE (B > P): PEKA je SAČ, a Krajišnici SAČ zovu PEKA. Tako je vremenom kod potomaka Briga riječ BEKOS dobila prošireno značenje na sve što se peče, jer je BEKTI (BEK-TI) dalo PEKTI, a PEKTI je dalo PEĆI. Tako je i BEKA postala PEKA.
       Brigijski korijen BER- (en. “to bear”) sa značenjem NOSITI sačuvan je u srbskoj riječi BERI (NABERI).
Brigijsko BRATER (en. “brother”) je BRAT, BRATO.
Brigijsko BREIT (en. “break”, “crack’) je preko BREITI dalo srbsko PREBITI.
Brigijsko EZIS (en. hedgehod) je srbsko JEZ. Pogledajmo: NA-J- EZIS > NAJEŽIŠ.
Brigijsko GORDION (en. “town”) je GRAD. Šta u suštini znači brigijsko GORDION? Kad je čovjek GORD, on ide sa visoko uzdignutom glavom i visoko uzdignutim egom svoga JA. Iz toga vidimo da je značenje riječi GORDION imenovanje visine: VISINA brda na kojem se nalazi gradi i VISINA bedema tog grada.
       Korijen GOR- je i u srbskoj riječi GORA, a GORA je VIS, zar ne? Evo i ovaj primjer koji Petar Skok navodi u svom Etimologijskom rječniku: “grad m (Vuk), ie., baltoslav., sveslav. i praslav. *gordz…”
Vidite: Skok pretpostavlja da je rijec GRAD nastala od sveslovenskog i praslovenskog GORDZ. Ma nije tačno: nastala je od brigijskog GORD što i danas kod Srba znači isto: GORD (VISOK, samim ti je ČVRST, JAK, SILAN).
       Brigijsko KNAIKA (en. “woman”) je današnje srbsko SNAJKA.
Brigijsko MATAR je srbsko MATER.
Brigijsko ZAMELOS, ZAMELON (en. “human being”, “mortal”) je SMRTNIK, ROB, ono što se ZAMEĆE metlom ili lopatom, sto se otpisalo, ZAMELO.
Brigijsko BELTE je dalo današnju srbsko BLATO.
Brigijsko GERME (en. “warm”) što znači TOPLO i danas je kod Srba GERMA, jer GERMA daje tolpotu za vrenje kvasa.
Brigijsko KAKON je srbska riječ KAKA, a KAKA je sve što ne valja da se dira.
Brigijsko DAKET (en. “does”, “causes”) što znači NE, NEMOJ, IZAZOV, UZROK nastalo je od dvije riječi: DAK-KET. Sa prijedlogom NA korijen DAK- dao je NADAKET, pa NATAKET (NATAKNUT).
       Sa prijedlogom NA i riječju DAKETITI (od NA-DAK-KETITI) nastalo je NADAKLETITI što je dalo NATAKLEČITI. To je kad se neko za nas zakači da ga se ne možemo šale otresti, jer KET (KETITI) znači "stalno biti na jednom mjestu".
       Brigijsko BALAIOS (en. “large”) znači Velik, a to je srbsko BALVAN jer je VELIK, a sve je od BAL = BEL = BOG.
............................
Frigijske kape nosile su i Amazonke, ali su dugo ostale i dio ženske narodne nošnje kod Srba, ali pomodarstvo i dušmanska propaganda učiniše svoje i zaboravi se frigijska kappa (strana 41-44):
https://books.google.ca/books?id=7z2hBQAAQBAJ&pg=PA228&lpg=PA228&dq=Panaija+%28koljivo%29&source=bl&ots=IbTmGDg6k0&sig=JdrmfSGu3wln8vu-drXspxnu4Xc&hl=en&sa=X&ei=jDJMVe-SDYiSyASKzIHQBg&ved=0CCEQ6AEwATge#v=onepage&q=Panaija%20(koljivo)&f=false

KAKO SRBI PRODAJU RODNA OGNJIŠTA

 
       Srbsko selo Viduša, centar srednjovijekovne Bosne sa temeljima grada Desnika, gradom krstenih Srba kojeg u IX vijeku pominje K. Porfirogenit, prodaje se.
 
       Viduša, prva istorijska bosanska župa Vidgosa, najrodnija zemlja cijele srednjevijekovne Bosne, je na organizovanoj prodaji.
       Stari ljudi su pripovijedali da u Viduši nikad gladi nije bilo, niti su je zapamtili njihovi stari, ni stari njihovih starih, ali je Viduša mnogim gladnima u vrijeme gladi živote spasila.
I sve tako od Kulina bana do današnjih dana: Viduša je trajala za vrijeme vladara srednjevijekovne Bosne, pa trajala za sve vijekove otomanske okupacije. Preturila Viduša i austrougarsku okupaciju sa Prvima svj. ratom, preturila i vrijeme Kraljevine Jugoslavije, preturila i Drugi svj. rati i Titovo zlo i dobro vrijeme. Preturila je Viduša sve kuge azijske i evropske i uvijek su bile uspravne kuće, u kućama kućna čeljad, u pojatama stoka, okolo bašće, njive, izvori, čaire, šume. Radilo se, živjelo i umiralo. I tako je trajalo vijekovima.
 
      I došao je od nesrba i lažnih Srba isplanirani rat 1992-1995. godine, rat koji je u progonstvo protjerao sve Srbe srednje Bosne i sa Viduše. Preko sto srbskih sela je pod prinudom islamske puške i handžara iseljeno i do temelja porušeno, ali je zemlja ostala, zemlju islamisti pojesti ne mogu. Ali tu zemlju iz dna svoje duše zamrziše današnji Srbi. Sveto Pismo kaže: "Neprijatelji su čovjeku domaći njegovi", a ja ću to da parafraziram riječima: "Neprijatelji srbske zemlje su domaći njezini."
       Ko su i kakvi su današnji Srbi?
Današnji Srbi su govna ljudskih karakter, a govnima ništa sveto nije. Današnjem Srbinu ponudi pare, sve će izdati i sve će prodati: prodaće sve pretke na groblju, prodaće zemlju od koje mu je tijelo u materinoj utrobi nastalo i koja ga je othranila, prodaće uspomene svog djetinjstva i mladosti, prodaće svoju prološlost i dječju budućnost, prodaće brata, sestru, rođaka, komšiju... Sve će današnji Srbin prodati radi sitne pare.
        Gorih neljudi i izdajnika vlastitih korijena, vlastitog naslijeđa i baštine od današnjih Srba nema, jer današnji Srbi se kolektivno organizuju i zajednički prodaju svoja sela, svoja kućišta, svoje njive, svoje livade, svoje šume, izvore, potoke, voćke...prodaju grobove rano umrle braće i sestara; grobove očeva, djedova i pradjedova; prodaju grobove majki, baba, prababa; prodaju trag svog vijekovnog postojanja radi sitne pare koja će im iz ruku za kratko vrijeme kao magla ispariti.
       Zivkaju se, dogovaraju i udružuju  govna viduška: "Evo para, rođak!" A te "pare" su tek koja stotina ili koja hiljadica bosanskih maraka. A nikome za komad hljeba i za krov nad glavom nije zapelo.
       Tu su i mnogi nevidušani koji preko miraza svojih majki i baba udjela u viduškoj zemlji imaju. Od Banjaluke i Doboja preko Brčkog i Bijeljine, preko Zvornika i Bratunca, od Novog Zelanda preko Australije, od Švedske od Južne Afrike, Od Toronta do Vankuvera, od Floride do Arizone zvone telefoni i lete private poruke srbske sloge o prodaji srbske Viduše.
       Ustalo stotine Srba nesrba da vidušku srbsku zemlju crnom Arapinu u vlast predaju, crnom islamisti Arapinu crni Srbi nesrbi Vidušu prodaju. Ali znajte bivši Vidušani: ukleće vas zemlja Viduša za to što joj činite:  poslije progona, rata i bijede, Bog vam je dao pa ste stali na noge, ali ćete opet pasti!
 

Monday, May 18, 2015

UFO-i SU REALNOST NAŠEG SVIJETA

      UFO ili NLO, tj. nepoznati leteći objekti, realnost su našeg svijeta, a samo je pitanje šta su, odakle i kako dolaze.
       Ovo što sam vidio ove večeri 17. maja 2015. godine otklonilo je svaku moju sumnju u postojanje UFO-a. Pošto je sutra Victoria Day, kanadski nacionalni praznik, po kanadskom običaju uoči tog dana po gradskim parkovima, parkićima i iz kućnih bašta ispaljuju se rakete i prave vatrometi.
       I večeras sam izašao na uzvišeno mjesto da posmatram neće li se odnekle pojaviti neki UFO. Pošto su prethodne večeri vatrometi bili zapaženiji po južnoj strani grada Kitchenera (tada sam vidio šest UFO-a), ove večeri sam osmatrao sjeverni horizont sa vidnim uglom od 180 stepeni, dakle sam imao pregled horizonta od istoka do zapada.
       Najveći i najraškosniji vatromet bio je na istočnom dijelu grada, te sam u tom pravcu najčešće zadržavao pogled, ali sam pregledao sav sjeverni horizont od istoka do zapada. I od istoka počeli su da se javljaju UFO-i.
       Njihovo narandžasto svjetlo pojavljivalo se iz neba odjednom i umjerenom brzinom kretali su se pravolinijski prema sjeverozapadu, a dim mojih cigareta pokazivao je strujanje vazduha od zapada ka istoku. Brojao sam im sekunde leta od pojave do nestanka: vidljivi su od 60 do 70 sekundi. I kao i prethodne večeri pojavilo ih se šest u razmaku od oko jednog sata.
       Ništa nije bilo neobično, jer to isto gledao sam nekoliko puta i prošle godine, a i prethodne večeri, te to po malo prelazi u dosadu (svakog čuda za tri dana).
       A onda se zaista desilo pravo čudo: vrlo blizu zapadno od mene, na oko 30-40 stepeni iznad horizonta odjednom i niotkuda pojavi se ogromna crveno užarena kugla sa žutim blještavo-zrakastim svjetlom okolo. Čudo! Onako velika i užarena blago i polako spušta se u pravcu mog mjesta, što je dokaz da je nastavila kretanje pod istim uglom pod kojim se pojavila odozgo. Što je prilazila bliže, oblik joj je od okruglog prelazio u elipsasti. Kad se došla skoro do iznad mene, u blagom luku je promijenila pravac prema sjeveru i nastavila u tom pravcu dok joj je svjetlost postepeno smanjivala sve do nestanka.
       Tražeći nešto sa čime bih uporedio njenu veličinu, ugledao sam na obližnjoj zgradici veliku TV-satelitsku antenu. Eto tolika je bila ta leteća kugla pri samoj pojavi gledajući iz mog mjesta osmatranja.
      Čekao sam još pola sata , ali se ništa novo nije desilo. Sjeo sam za kompjuter i počeo da tražim slike UFO-a koje su neki ranije vidjeli. I evo skoro identičnog prikaza na slici iz 15. vijeka, samo što je boja objekta koji sam ja vidio svijetlo crvena (objekat sa dečanske freske je slične boje).
Sve ovo što ovdje zapisah vidjelo je još ljudi, od kojih su neki bili na istom mjestu gdje i ja, a neke od njih i lično poznajem.
 
       U prvim večernjim satima 17. maja 2015. godine vidio i viđeno zabilježio Petko Nikolić.
 

Sunday, May 17, 2015

SIMBOLI PETROGLIFA I STEĆAKA

      Lijevo na slici je petroglif sa Havaja. To je drvo života. U sredini je solarni krst godine sa četiri godišnja doba u kojima drvo obitava. U dnu su dva stable sa žilama kao jesen i zima, a tačka između je zimska kratkodnevnica na zimski solsticij i prvi dan zime. Trostruka grana u vrhu su proljeće i ljeto sa strana, a u sredini je ljetna dugodnevnica na ljetni solsticij i prvi dan ljeta.
Dvije slike na desnoj strani su motivi na stećcima.

TRANSFORMACIJA PETROGLIFA U KRST

Petroglifi i krstovi na steccima.

       Na slici lijevo je antropomorfni prikaz godine (petroglifi, Gila Bend, Ariznona): glava je ljetni solsticij sa prvim danom ljeta, ruke proljeće i ljeto, stomak je linija nebeskog ekvatora sa jesenjim i proljetnim ekvinocijem, a noge su jesen i zima. Penis je zimski solsticij sa prvim danom zime.
Isto to označeno je krstovima na stećcima (desno), samo malo diskretnije.

PETROGLIF U OGLEDALU

Petroglif i motiv na stećku.