Thursday, August 25, 2016

UNIŠTAVANJE STEĆAKA

Groblje kod crkve brvnare u Takovu oko 1900. godine.

        Crkva brvnara u Takovu gde su se na Cvijeti, 23. aprila 1815. godine pričestili ustanici Drugog srbskog ustanka.  Nakon službe, stojeći na kamenu, ovdje je Miloš Obrenović razvio ustanički barjak i izgovorio istorijske riječi: "Evo mene, eto vas, rat Turcima!"
 
Takovski ustanak (P. Jovanović, 1898. g.).
 
         Godine 1898. Paja Jovanović je na svojoj slici "Takovski ustanak" naslikao originalni kamen u groblju kod pomenute crkve. Pogledajmo nadgrobnike oko crkve na razglednici iz 1900. godine i pogledajmo kako je danas: onom Miloševom kamenu traga nema, svetosavski Srbi su nadgrobnike počupali i negdje odnijeli. Groblja oko crkve nema, grobova nema, istorije nema, sve je park. I tako je srbski originalni istorijski sajt od strane Srba svetosavske SPC uništen.
 
 Danas oko crkvice u Takovu nena nadgrobnika, nema groblja, a zvonik je sveden na trećinu nekadašnjeg zvonika (strelicom je obilježena gomila počupanih nadgrobnika).




         Tako se radi širom Srbije: stare nadgrobnike srbski svetosavci čupaju i uništavaju, stara srbska groblja nestaju pretvarani u parkove ispred crkvava, jer sjutra će Bugari, Rumuni, Mađari, Bošnjaci, Šiptari, Hrvati i Cigani tvrditi da je to sve njihova vijekovna zemlja, a vi Srbi ste samo srbizirani Rumuni, srbizirani Mađari, srbizirani Bošnjaci, srbizirani Hrvati, srbizirani Šiptari i srbizirani Cigani. Biće tu i poarabljenih Srba iz Deretićeve Asrbije, jer i vi sami vjerujete da su Asirci bili Srbi, zar ne? Pa Srbi Vendi jevrejskog porijekla od izgubljenog 13. plemena Venjamita i za njih treba zemlju pripremiti.
 
        Velike svetosavske "zasluge" uskoro ce stići i Srbe u Srbiji, kao što je tragično već stiglo Srbe zapadno od Dunava i Drine. 
 
         "Sveti Sava srpska slava,
         Pojte mu, debili, pesme i utrojte!"

Sunday, August 21, 2016

RAZLOG UNIŠTAVANJA

Na slici lijevo je poluelipsasti simbol Zemlje kao motiv na stećku iz Donje Zgošće i na stećku isčupanog sa groba kod crkve brvnare u Takovu. Neko je jezuitskim arhijerejima SPC naredio uništavanje starih nadgrobnika po Srbiji prvenstveno zbog njihovih simbola koji se podudaraju sa simbolima srednjevijekovnih stećaka, jer se preko simbola svjedoči kontinuitet Srba krstjana.

KRST SA OLTAROM

Na jednom medju mnogim isčupanim nadgrobnicima na groblju kod stare crkve brvnare u Takovu nalazi se i ovaj stećak stup. U donjem dijelu stećka je motiv solarnog krsta kojem je postolje Zemlja. Oko krsta su četiri sunca kao četiri godišnja doba, a na vrhu krsta je oltar vatre Sunca.

STEĆAK SA PEŠTERE I STEĆAK IZ SELA DIĆI

 
         Stećak lijevo je sa Pešterski visoravni, a stećak desno je u selu Dići kod Ljiga. Ako pogledamo ova dva stećka, vidimo da su isti i iste simbolike: to je stilizovano antropomorfno Sunce ljetnog vremena sa isplaženim jezikom kao simbolom ljetne vrućine.
         Isti stećci pokazuju da su su to stećci Srba sa Pešterske visoravi i Srba centralne Srbije. Da imam podršku od Srba i srbskih medija iz posranog Beograda, ukupne Srbije i Rep. Srpske, sv...e teorije Bošnjaka o njihovim stećcima i njihovom nesrbskom etničkom porijeklu pred istinom stećaka postale bi smijurija i za Bošnjake.
         Današnjim Srbima je najvažnije očuvati laži o Nemanji i Svetom Savi čak i po cijenu uništenja sveukupnog Srbstva i Srbije. I to se radi punom parom i već se privodi kraju! Javno to tvrdim i javno postavljam dokaze za to i vi tamo svojim očima to vidite, ali ste zombirani svetosavci pa ćutite!
        U medijima i po društvenim mrežama današnja rasrbljena srbska stoka čak neće (ili ne smije) ove nadgrobnike da nazve onim imenom koje svi nadgrobnici takvih motiva nose: ne smiju ih nazvati stećcima!

STEĆCI I PETROGLIFI

 
 
 

       Nedavno pronađeni srednjevijekovni stećci u selu Dići kod Ljiga treba da se nađu na spisku Republičkog zavoda za zaštitu spomenika Republike Srbije. Trenutno su pljoštimice poredani po šljunku u porti crkve.  Pošto su od vrlo mekog kamena pješčanika i sedre, ovako direktno izloženi vremenskim nepogodama vrlo brzo će se raspasti. Treba barem nastrešicu u nekom okrajku pored crkve podići i tu ih vidljivo izložiti očima posjetilaca.

DRAGO SUNCE I DRAGON

        Ovako Skok objašnjava riječ DRAG:
 
        “drag, draga, određeno dragi (Vuk), baltoslavenski i sveslavenski te praslavenski (*dorgu) pridjev, ‘1° (konkretno i objektivno, koje nije općenito u hrv.-srp.) velike cijene, sinonim: skup; pretiosus: dragi kamen (protivno jeftin, v.); 2° (osjećajno, psihološko, koje je općenito) sinonim: mio; drago mi je = milo mi je; У (Dubrovnik) ‘za jelo koje prija’.” (1)
Kao porijeklo riječi DRAG Skok pretpostavlja hipotetičko *DORGU što je netačno.
 
 
         Za riječ TRAG Skok kaže:
 
        “Ie. je korijen *tragh-, koji je zastupljen u lat. trahėre, gal. vertragus “brzonog pas' (tal. veltro, itd.), stir, traig ‘noga’, možda i u got. bragjan ‘trčati’. Prema tome je i trag lat.-kelt.-praslav. leksem” (2). Ni ovo nije tačno!
 
Srbsko TRAG Skok poredi sa latinskim TRAHERE sa značenjem POVUĆI i koje je izvedeno od prostijeg TRAHO koje je u vezi sa grčkim TREKHO (τρέχω, trékhō), za koje tvrde da je od indoevropskog hipotetičkog *tragʰ a sve , kažu, znači VUĆI, IZVUĆI. Nece biti da je ovo “tragʰ” hipotetičko indoevropsko, već postojeće srbsko.
 
         Tvrde da  grčko TREKHO (τρέχω) znači VUĆI, IZVUĆI. Kad se nešto VUČE, često se vučeno RAZVUČE i tako RAZVUČENO bude TRAK, TRAKA. TRAG je postalo od TRAK i TRAG nije hipotetičko indoevropsko *tragʰ, već stvarno srbsko TRAG.
 
 
         Ono iz čega izbija mnogo TRAKA je TRAČNO i najpoznatije takvo mjesto je TRAČNO SUNCE sa svojim TRAKAMA ZRAKAMA. Sta je TRG vec centralno mjesto mnogih TRAKA! Nije li TRGATI postalo od TRAK jer kad nešto TRGAMO, mi ga TRAKAMO, tj. VUČEMO.
Sjetimo se kako su Grci i Rimljani zvali TRAČANE: Grci su ih zvali TRAIKES (Θρᾷκες, Thrāikes), a Rimljani THRACI. Uporedimo grčko TREKHO (τρέχω) i grčko THRAIKES (Θρᾷκες). Zar nisu oblikom slični? Jesu i to ne samo oblikom, već i značenjem i porijeklom!
 
TRAK = TRAKO = TRAČAN = TRAČANI (grčki: Θρᾷκες, latinski: Thraci).
 
Sve je isto: SUNČEV TRAK = SUNČEV ZRAK = SUNČEV TRAG.
 
         I na kraju da se vratimo riječi sa početka teme: DRAG! Od DRAG je DRAGO, DRAGAN, DRAGINJA, DRAGICA, DRAGULJ…Gle, gle: i riječ DRAGULJ izvedena je od DRAG. Poznato je da DRAGULJ BLJEŠTI, zar ne? Koji dio u riječi DRAGULJ nosi značenje BLJESKA? To je riječ RA, najstarije ime SUNCA. Tako je je RA (Sunce) nosilac bukvalnog značenja u riječima DRAG, DRAGO, DRAGAN, DRAGINJ, DRAGICA…
 
        Uporedimo srbsko DRAG i sanskritsko RAGA ( राग ) koje znači ČEŽNJA, STRAST, LJEPOTA, RUMENILO, LJUBAV, SUNCE. I u srbskom DRAG i u sanskritskom RAGA imamo RAG kao isti dio: RA je SUNCE, RAG je SUNČAN, BLJEŠTAV, SUNČEV. Tako je i sa riječju TRAG: RAG – DRAG - TRAG. 
 
Okruženo TRAKAMA Sunce RA postaje TRAČNI TRAKO = DRAKO = DRAGO = DRAGAN = DRAGON = DRAKON = ČEŽNJA, STRAST, BLJEŠTAVOST, LJEPOTA, RUMENILO, LJUBAV, SUNCE!
……………………….
         (1) Petar Skok, Etimologijski rječnik hrvatskoga ili srpskoga jezika, Knjiga I, JAZU, Zagreb, 1971, st. 428.
         (2) Ib. Knjiga II, JAZU, Zagreb, 1973, st. 488.

SVE NAM LAŽU

       U svojoj državi grkoortodoksni Nemanja i kasniji Nemanjići zabranili su podizanje stećaka i svi drugi srbski prehrišćanski običaji, suprotni kanonima grčke ortodoksne crkve, bili su zabranjeni. Tako su u državi Nemanjića bile zabranjene i Krsne slave.
 
         Zašto su bosanskohercegovački Srbi prestali podizati stećke od vremena dolaska Turaka u Bosnu? Da li zato što su odmah svi krstjani prešli u islam kao što se po knjigama laže?
 
         Kad je Ranko Stanković iz Perinog Hana kod Zenice devedestih godina kopao temelj za novu kuću, naišao je na grob pokriven pločom na kojem je s donje strane bio urezan krst. To znači da porobljeni narod nije imao čime da plati izradu nadgrobnika, te grobovi ostaju bez biljega.
 
         Treba imati i ovo na umu: od 1766 - 1912. godine Srbi su bili pod direktnom upravom grčke ortodoksne crkve i svi srbski krstjanski prehrišćanski običaji od grčke crkve, a preko turskih vlasti, bili su strogo zabranjeni i kažnjavani. Grci su krstjanima nametnuli kanone vaseljenskih sabora da sve prehrišćansko u hrišćanstvu mora biti zabranjeno i zatrveno:
 
        “A da ubiju narodnu svest i ponos zabranjivali su proslavljanje Krsnog Imena i srpskih svetitelja.” (1)
 
         Oslobođenjem od Turaka krstjani ponovo počinju da podižu stećke. Robovanjem generacijama ekonomski osiromašeni oslobođeni Srbi 19. vijeka nisu imali uslove da podižu monumentalne stećke slične onima iz srednjeg vijeka, ali su zato na stećcima 19. vijeka vaskrsli srednjevijekovni krstjanski simboli sa solarnim krstovima, kolovratima, rozetama svastikama i triskelima.
 
 
 
        Na slikama je stećak krstača u Mlačištu (Crna Trava, Jablanički okrug). Zašto je ovo stećak? Stećak je zato jer je na krstači prikazano vrijeme godine, vrijeme Sunca Svetovida kao što to prikazuju i motivi stećaka srednjeg vijeka. Srbin se nikad nije odvajao od svog Sunca.
 
         Na stećku u Mlačištu je obrnuti stepenasti simbol: tri mjeseca jeseni sa lijeve i tri mjeseca zime sa desne strane. Kako se jesenji dani skraćuju, tako se simbol od pocetka prema kraju jeseni dnu sužava. U najužem dijelu u dnu je zimska kratkodnevnica i početak zime. Odatle kroz sljedeća tri mjeseca dani duljaji ka proljeću. Dva lista lipe simboli su Svetovida, jer je lipa Svetovodovo drvo kao što je jarebika Jarilova i hrast Perunov. Svetovidova glava je nagoviještena udubljenjem u sredini stepenastog simbola i ispupčenjem na vrhu krstače.
 
         A "bogumili"? Šta je bilo sa bogumilima, kud se izgubiše? Je li moguće da su ama baš svi do zadnjeg prešli na islam? Prije odgovora na to pitanje, da se ponovo podsjetimo ko su bili "bogumili":
 
         "9. О полувершима:
        И ако се нађе полуверац, који је узео хришћанку, ако усхте, да се крсти у хришћанство, а ако се не крсти, да му се узме жена и деца и да им се даде део куће, а он да се изагна." (Душанов законик, Члaн 9)
 
         "U Srbiji opet zvali su ih Babunima jer ih je najviše bilo oko planine Babune nad Prilepom u Maćedoniji, ili Poluvercima, jer su se dosta držali i Pravoslavlja. - Međutim, oni sami u Bosni i Hercegovini nazivahu se uvek samo Hrišćanima ili Krstjanima.” (2)
 
         "Bogomilstvo nestalo je u glavnom poslije obnovljenja Pećke Patrijaršije, ali se po nešto i dalje održavalo. Tako je još krajem XIX-v oko Neretve u Hercegovini i oko Kreševa u Bosni bilo nekoliko hrišćanskih kuća, koje nisu priznavale ni pravoslavne ni rimokatoličke sveštenike. – Njih je nestalo tek za austrijske okupacije." (3)
 
         I tako je sve tkz. bogumile (krstjane, dvovjerce ili poluvjerce Dušanovog zakonika), pripadnike nekad slobodne srbske narodne Crkve (poslije nazvane Crkvom bosanskom) poklopila grkoortodoksna SPC i počela postepeno da ih prevodi u grčko ortodoksno hrišćanstvo, a u naše vrijeme kroz papo-ekumenizam prevodi ih u papizam i da je to tačno, svi to vidite i opet ne napuštate to zmijsko gnijezdo.
...........................
        (1) Radoslav M. Grujić, Pravoslavna Srpska Crkva, Izdavačka knjižarnica Gece Kona, Beograd, 1921; II izdanje-reprint, Svetlost – Kalenić, Kragujevac, 1989, str. 109-110.
         (2) Ib. str. 38.
         (3) Ib. str. 41.

PRSTEN DVOVJERNOG KRSTJANA

        "Zato iskopavanja Dragutinovog grada nisu preduzeta čak ni u jesen 1953. kad je meštanin Debrca doneo u Narodni muzej vredne predmete od livenog srebra: kopču s ugraviranim orlom i prsten na čijoj glavi je zmaj koji bljuje vatru. Istoričar umetnosti Živojin Andrejić povezuje ga s viteškim Redom zmaja. Donet je i prsten iz 12. ili 13. veka, na kome su prikazani sveti ratnici." (Večernje novosti", 29. novembar, 2015.)
 
Motivi na stećcima: dvostruki krst vremena godine na stećku u G. Studencima kod Ljubuškog, a do njega je stećak iz Brajčevića kod Gackog. Ispod je prsten iz Debrca (12-13. vijek).
 
         Nisu ovo sveti ratnici, nego antropomorfna jednooko Sunce sa dvostrukim krstom vremena godine. Desna figura predstavlja sunce zime i proljeća, lijeva ljeta i jeseni.
 
Antropomorfni prikazi jednookog Sunca na indijanskom petroglifu (Lobo Canyon, Cebolla Wilderness, New Mexico) i jednooka solarna božanstva na stećcima (gore desno: Gornje Bare, Kalinovik; u dnu je presten iz Debrca iz 12-13, vijeka i motivi na stećcima: Banjdo, Podvelež, Mostar; Priluka,Livno).
 
Mitra (Sunce) sa dvostrukim krstom vremena godine (Frank C. Higgins, The Cross of the Magy, New York, Roger Brothers, 1912, p. 30).

OD PEĆINSKIH CRTEŽA DO STEĆAKA

         Ra je najstarije ime Sunca, a mistični znak Y simbol je Sunca Ra i nalazimo ga od pećinskih crteža, preko petroglifa širom svijeta do naših stećaka.
 
         Ovdje je stećak sa simbolom mira (kvadrat) i Sunčev krst sa simbolom RA (crkva-brvnara u Palačkovcima, Prnjavor, Bosna). Vrijeme stećka nije datirano, jer to Srbe ne zanima. Sa još nekoliko biljega i ovaj je isčupan i izmješten sa groba da ne smeta popu i turistima. Ovo je samo jedan od mnogih primjera kako Srbi svetosavci uništavaju korijene Srbstva i lažiraju srbsku istoriju.

Tuesday, August 16, 2016

KO NE SLUŠA PJESMU, SLUŠAĆE OLUJU!

Petroglifi na stećku ploči u Tvrdošu na Pešterskoj visoravni.
 
         Sve dok "divljim, nepismenim i neukim Srbima" nije došao "najveći srbski sin i prvi srbski učitelj Sveti Sava", Srbi su posjedovali drevno kosmičko znanje i mudrost, ali kad srbsku narodnu katedru znanja ote grkoortodoks Sveti Sava, "najveći srbski sin i prosvjetitelj svih vremena", u mraku Savinog "prosvjetiteljstva" ugasi se i zadnja iskra drevnog srbskog znanja i mudrost, a crni se mrak zacari nad Srbima i u Srbima i iz dana u dan sve sumanje Srbi, a sve više neljudi. Tako jedan od prvih naroda na svijetu postade narod najzadnji.
 
         U gornjoj sekciji slike su motivi sa stećka kod Novog Pazara, a ispod su petroglifi sa Havaja (lijevo) i prekolumbovski indijanski petroglif iz Novog Meksika.
 
         Ljudske figure su antropomorfni prikazi Sunca u vremenu godine. Noge i ruke su četiri godišnja doba. Glava je Sunce ljetne dugodnevnice (prvi dan ljeta), a krug u dnu vertikale je zimska kratkodnevnica (prvi dan zime).
        
        Na petroglifu sa Havaja zimska ravnodnevnica predstavljena je penisom, dok je na srbskim petroglifima to označeno simbolima Sunca, što govori o "divljaštvu i nemoralu" ondašnjih Srba.