Sunday, May 15, 2016

IMITIRANJE ILI...

 
Simboli mitraizma: Sunce i Mjesec na lučnim krajevima neba, a ispod u sredini luka oltarski dio gdje se prinosi žrtva (hram SPC).

Friday, May 13, 2016

SRBI DVOVJERCI (POLUVJERCI)

 
 
SRBI SU BILI I OSTALI DVOVJERCI KOJI SU U ZAKONIKU CARA DUŠANA ZVANI "POLUVERCI", OD RIMOKATOLIKA "PATARENI", A SAMI SEBE ZVALI SU KRSTJANIMA:
 
"9. О полувершима:

        И ако се нађе полуверац, који је узео хришћанку, ако усхте, да се крсти у хришћанство, а ако се не крсти, да му се узме жена и деца и да им се даде део куће, а он да се изагна."
(Душанов законик, Члaн 9)
 

         "U Srbiji opet zvali su ih Babunima jer ih je najviše bilo oko planine Babune nad Prilepom u Maćedoniji, ili Poluvercima, jer su se dosta držali i Pravoslavlja. - Međutim, oni sami u Bosni i Hercegovini nazivahu se uvek samo Hrišćanima ili Krstjanima.” (Radoslav M. Grujić, Pravoslavna Srpska Crkva, Izdavačka knjižarnica Gece Kona, Beograd, 1921; II izdanje (reprint) Svetlost – Kalenić, Kragujevac, 1989, str. 38)
 
         Knjiga "Stećci, laž i bogumili" riječju i slikom argumentovano pokazuje i dokazuje da su Srbi bili i ostali dvovjerci ili poluvjerci krstjani. Knjizi nije cilj nekakva "podjela Srba", za sto se Autor okrivljuje iz Beograda, već istina o Srbima, te nikakvog nacionalnog ni vjerskog razloga za blokadu ove knjige nema. Nadam se da će to i beogradskim knjigo-ratnicima proraditi u glavama.

 

Thursday, May 12, 2016

SEDMICA "PRAZNICA"


         U kalendarskim danima kod pravoslavaca i muslimana srednje Bosne postoji sedmica ili hefta zvana "praznica". Praznica je druga sedmica iza Jurjeva, tj. iza Đurđevdana. U drugoj sedmici iza Jurjeva ništa ne treba sijati, jer ta sedmica je "praznica" i ukoliko se nešto posije, roda od toga neće biti.
 

OTAC AB I APOLO

 
         Govore da je AB ili AV, ABA ili AVA riječ semitskih jezika i da znači OTAC. U mnogim prehrišćanskim religijama Sunce je obožavano kao Bog Otac, te su Egipćani imali boga APISA u zoomorfnom liku VOLA (BIKA), dok su Grci svom Bogu Suncu dali antropomorfni lik lijepog, snažnog mladića APOLONA. Kojim putem je riječ AB došla u oblik riječi APIS i APOLO?
 
         Prvo ime APISA: AB > ABI > ABIS > APIS.
Kod Grka je islo ovako: AB > ABO > ABOLO > APOLON (Ἀπόλλων, gr.).
 
 
         Tračani su VOLA zvali BOLINTOS. Korijen ove riječi je BOL- dao je savremeno srbsko VO(L).
Kako je došlo do toga da VOL postane simbol SUNCA? Počelo je po vremenu početka proljeća: prvi dan proljeća prije 7000 godina (oko 5000 god. st. ere) počinjao je u sazviježđu Bika i početak proljeća dešavao se u ovom sazviježđu sve do oko 2300. god. st. ere. U naše vrijeme Sunce ulazi u sazviježđe Bika početkom maja. Zato nije nikakvo čudo što su prehrišćanski narodi Boga Oca vidijeli u Suncu i kroz Sunce.
 
         Prije vavilonskog ropstva (od oko 598-538. god. st. ere) Hebreji su imali egipatski solarni kalendar. Tad im je mjesec AB (OTAC) bio ljetni mjesec u vremenu jul-avgust. Po biblijskoj hronologiji Hebreji su krenuli iz egipatskog ropstva 1637. godine. To je do 2000. godine hrišćanske ere 3637 godina. Pošto je sideralna godina duža od tropske za 11,2333333333 minuta, ovih 3637 godina po 11,2333333333 minuta daju oko 26 dana. Ako od 21. juna (kad u naše vrijeme počinje ljeto), odbrojimo prema julu 26. dan pada 3-4 jul po julijanskom kalendaru. To znači da je prije 3637 godina ljeto počinjalo početkom jula julijanskog kalendara (sredina jula gregorijanskog kalendara). Tako su i Hebreji vrijeme ljetnog Sunca zvali AB (OTAC), dakle su i oni Sunce nazivali OCEM. Ono "zlatno tele" pod Horivom bio je zlatni APIS.
 
         Pogledajmo u razne jezike kako glasi riječ OTAC:
 
afrikanski (Afrikaans): pa (AB > BA, te je metatezom dobijeno PA),
amharik (Amharic): ābati (osnova je AB),
arapski: alab (AL je isto kao i EL ili Il i to je ime Boga, a AB je OTAC),
korzikanski: babbu (i ovdje imamo AB),
galicijski: pai( AB je dalo PA, te metatezom dobijeno PA-),
hebrejski: ab,
korejski: abeoji (AB je na početku riječi),
kurdski: bav (BA je metatezom od AB),
latinski: abbas,
malajski: bapa (BA je metatezom od AB),
maorski: papa (Abje metatezom dalo BA),
mongolski: aav ni (AAV je od AB),
portugalski: pai (AB je dalo AP, te metatezom dobijeno PA),
srbski: babo,
Shona: baba,
somalijski: aabbe,
sudanski: bapa,
svahili: baba,
turski: baba,
talijanski: babbo,
nepalski: bubā,
Haitian Creole: papa
tamilski: appā,
vijetnamski: ba (metatezom od AB),
Yoruba: baba,
Chichewa: bambo,
zulu: ubaba
Xhosa: utata,
sanskrit: tata
Vijetnamski: cha (srbsko ĆAĆA je OTAC).
 
Telugu: Taṇḍri (keltsko TAN je VATRA, SJAJ. Srbi imaju TAN u vlastitim imenima TANASKO, TANASIJA, TANKOSA, TANA).
Kanarisko (Kannada): tande (od korijena TAN).
Švedski: падар (od ruskog “подарок” = DAR, DAROVANJE = SUNCE).
Francuski: père (sanskritsko PERU je VATRA, SUNCE; srbski PERUN je bog ljetnjog Sunca).
Japanski: otōsan (srbsko (H)ODOSAN, OTO SAN onaj koji (H)ODA = OTAC SUNCE).
Kazački: әке (äke) (od OG > OKO = VID = SUNCE).
Latvijski: tēvs (TEUT JE keltski bog OTAC).
Litvijski: tėvas (od TEUT).
Ruski: otec (ODAC, onaj koji HODA = SUNCE).
Srbski: otac ((H)ODAC).
Uzbecki: ota (skraćeno od OTAC < ODAC).
 
         Sve ovo svjedoči da su svi narodi svijeta jednoh porijekla i da su nekad bili jedan narod sa jednim jezikom.

Monday, May 9, 2016

POBUS(A)NI PONEDJELJAK


         Osmi dan od Vaskrsa je POBUS(A)NI PONEDJELJAK. Narodni običaj Srba je da na taj dan idu na greblje, pale svijeće za pokojnike i urede grobove. Otkud naziv POBUS(A)NI i od kad potiče ovaj običaj?
        U staroj istoriografiji Srbi su zvani Cimerijani, Cimeri, Cimbri, Kimbri, Simbri, Zimri, Sebri, Subri, Surbi...KELTI. Keltsko (gaelik) BUS (1) je POLJUBAC, LJUBLJENJE, a iza te radnje bukvalno značenje je POŠTOVANJE, VOLJENJE, LJUBAV:
 
         "busati, -am impf. (Istra) = basovati, -ujem (Hrv. primorje) 'sinonimi: ljubiti, cjelivati' prema pf. bušnuti (Hrv. Primorje, Krasica) = bušnut (otok Cres) = bušnuti (Mikalja^ Stulli) 'poljubiti'; obuševati, -ujem (Istra, nar. pjesma) 'naokolo izljubiti'. (2)
 
         "In Monte Negro, Serbia and Macedonia the exhumation takes place on religious holiday, usually on holidays after Easter. The holidays are: Christian’s day (5th January), Lazarus day, Theodore’s day, Easter Monday (Pobus(a)ni ponedjeljak) – when people visit the grave–yard to tidy the graves (pobusaju se),..." (3)
 
         "U Crnoj Gori, Srbiji i Makedoniji ponovno sahranjivanje vrši se na vjerske praznike, pretežno na praznik nakon Vaskrsa. Praznici su Krstovdan (5. januara, Lazarova subota, Todorova subota, Vaskrsni (Pobus(a)ni ponedjeljak - kad narod posjećuje greblje da urede gorbove (pobusaju se),..."
 
         "In Slavonski Kobaš (Croatia) the bones are kissed with an explanation that, 'God forgives sins to those who kiss dead bones'." (4)
 
         "U Slavonskom Kobašu kosti se ljube sa objašnjenjem da, 'Bog oprašta grijehe onima koji ljube mrtve kosti'."
 
         POBUS(A)NI ponedjeljak potiče iz vremena srbskog običaja duplog sahranjivanja. O tome postoje i zapisi na tkz. "bogumilskim" steccima:
 
         "Izgleda da je na teritoriji stećaka postojao jedan osobito zanimljiv običaj koji je do sada ostao malo poznat i uglavnom neproučen. Radi se o takozvanom dvostrukom ili ponovnom sahranjivanju.
Obično 3 ili 7 godina poslije sahrane grob se otvori, izvade se i u vodi i vinu operu kosti, a onda se, u prisustvu sveštenika, članova porodice, prijatelja i poštovalaca, obavi ponovna sahrana.
 
         Neposredan povod za izvjesno proučavanje toga običaja našao sam u natpisu stećka vlastelina Miroslava Raškovića u Pošćenju kod Šavnika, u Crnoj Gori, u kojem se, pored ostaloga, pozivaju bližnji da operu njegove, kosti (BRATIJE, PERITE I PRISTUPAJ-TE ... )'
 
         Običaj je najprije zabilježen u Makedoniji, zatim u staroj i istočnoj Srbiji, a onda, i u nekim drugim krajevima naše zemlje - na Braču, u nekim vlaškim selima sjeveroistočne Srbije, u sjevernim krajevima Slovenije, pa i preko granica naše zemlje - u Austriji, Grčkoj i Rumuniji. Koliko nam je poznato taj običaj je bio najrasprostranjeniji u Makedoniji." (5)
 
         I tako, Srbi, dokaza o tome da su Kelti bili Srbi i dokaza o srbskom dvovjerju, kojeg su lažovi nazvali bogumilstvom, ima i u jeziku zapadnih keltskih potomaka, u srbskom jeziku, ima u knjigama i u današnjim srbskim običajima.
 
         Zato je knjiga "Stećci, laž i bogumili" pod medijskom blokadom, jer je knjiga istine i ma koliko se ona grkoortodoksnim svetosavskim Srbima ne sviđala, istina vam stalno svjedoči novim i novim dokazima, a ko se istini protivi, Bogu se protivi i neprijatelj je Božiji.
.............................
         (1) R. A. Armstrong, A. M.Gaelic Dictionary in Two parts: I. Gaelic and English. II. English and Gaelic, London, Printed for James Duncan, 37, Paternoster Row; 1825, pg. 89.
         (2) Petar Skok, Etimologijski rječnik hrvatskoga ili srpskoga jezika, Knjiga prva, JAZU, Zagreb, 1971, str. 244.
         (3) Branko Đaković, About the Custom of Repeated (Double) Burial, Slovenski etnografski muzej, Ljubljana, 1998, str. 139-140.
         (4) Ibid. str. 142.
         (5) Šefik Bešlagi
ć, Stećci - kultura i umjetnost, IRO "Veselin Masleša", Sarajevo, 1982, str. 56.

I PORED CENZURE, SVE JE JASNO



Solarni preistorijski keltski  motivi iz Irske (1) i motivi na stećcima (Kotezi, Ljubinje i desno stećci u Nikšiću).

        Knjiga "Stećci, laž i bogumili" je knjiga istine ma koliko se ona Srbima ne sviđala i ma koliko je beogradski cenzori držali pod crkveno-svetosavskom  medijskom blokadom, istina svaki dan svjedoči  novim dokazima.

 Knjiga "Stećci, laž i bogumili":
  https://books.google.ca/books?id=uqhEBAAAQBAJ&printsec=frontcover&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false
............................
        (1) The Journal of The Royal Society of Antiquaries of Ireland, Part I, First Quarter, University Press, Dublin, 1897, pg. 41, 48.

PLAVA BOJA CVIJEĆA

 
         Ove godine među cvijećem dominira plava boja . Plava boja je simbol razuma i znanja. Kao primjer je Svetovidova trava vid.
        Bijela boja je simbol Boga, simbol pravednosti, fizičke i duhovne čistote i svetosti.
 
         Ovogodišnja dominantna plava boja cvijeća znak je nastupanja vremena triježnjenja uma kroz znanje, umnog triježnjenja koje vodi ka čistoti, pravednosti i svetosti, tj. ka Bogu.
 
         "Oči tvoje neka gledaju pravo i veđe tvoje neka se upravljaju pravo pred tobom." (Poslovice, 4,25)
 
Blagodatna sila nebeska daće da svako progleda, da ugleda i sazna, ali ko skrene oči u stranu, taj otpada od Boga.

JAVA

 
         JAVA je svijet čovjekove stvarnost na Zemlji, život na Zemlji. Od riječi JAVA izvedene su riječi JAVI, SJAVI i drugi oblici sličnog značenja. Šta bukvalno znači riječ JAVA? Uzmimo za primjer oblik JAVI:
        "Javi njima da sam stigao!"
 
Ovdje JAVI znači POŠALJI PORUKU, a svako slanje poruke podrazumijeva mjeru DUŽINE koja mora biti pređena od izvora JAVLJANJA do primalaca JAVLJANJA. Uzmimo i riječ SJAVI:
 
         "Sjavi ovce s brda!"
 
I ovdje će ovce s jednog biti pretjerane na drugo mjesto, dakle opet dužina razmaka od prvog do drugog mjesta. Za prelazak određenog razmaka potrebno je i određeno vrijeme. To vrijeme je JAVA. Saskritsko JAVA ( जव ) je BRZINA, ŽURBA. Obje riječi podrazumijevaju KRATKO VRIJEME i to je čovjekov život na ovom svijetu: svijet JAVE je RAZMAK OD ROĐENJA DO SMRTI u BRZINI i ŽURBI.

Thursday, May 5, 2016

SRBSKA PARASKEVA

        Jednom me prijatelj upita da li srbski crkveni praznik SVETA PETKA ima veze sa prehrišćanskom srbskom vjerom. Znajući slovensku prehrišćansku vjeru kao vjeru prehrišćanskih Srba, odgovorio sam da nema. Ali to pitanje često me kopkalo i pošto za sve ima vrijeme, Bogu hvala, dođe vrijeme i to da se objasni: praznik SVETE PETKE ima duboke veze sa srbskom prehrišćanskom vjerom, ali onom vjerom iz vremena prije slaveniziranja Srba, iz vremena kad su Srbi bili poznati pod imenom Brigi, odnosno Tračani, odnosno Kelti.
 
         Svrha ove teme nije da negira ili nipodaštava Svetu Petku, nego pričamo o njenom imenu, te kroz priču o imenu dolazimo do Božije istine, a i Sveta Petka je služila Istini.
 
 
        Svetu Petku crkva naziva PREPODOBNA MATI PARASKEVA. Tvrde nam “naši” popovi i “naši” lingvisti da je to po grčkom PARASKEVI (Παρασκευή), što znači PETAK, ali to nije tačno, lažu!
 
         Grčko PARASKEVI (Παρασκευή) se sastoji od dvije riječi PARA-SKEVI (Παρα-σκευή):
 
1. PARA (Παρα) je prva riječ i u engleskim riječima PARANORMAL, PARAPSYCHOLOGY znači “PREKO normale, iza granice normale, protiv-razumno, onostrano (čudo). Od oblika PARA izvedeno je i englesko PARADISE (grčko παράδεισος; srbsko RAJ). U bukvalnom smislu grčko PARA znači PREKO, IZA.
 
2. SKEVI (Σκευή) = DRŽAČ, NOSAČ (POSUDA)
 
Tako grčko PARASKEVI (Παρασκευή) bukvalno znači ČUDONOSAC.
 
         Da bismo objasnili šta znači srbsko PARASKEVA, moraćemo zaviriti u keltske korijene, jer su srbi keltskih korijena, a pošto su po Strabonu Kelti isto što i Brigi, a Brigi isto što i Tračani, idemo do VELIKE MAJKE KIBELE ili KIVELE, tj. srbske KEVE.
 
 
         I današnji Velšani su Kumbri, tj. porijeklom su Kelti, a velško CIB (čitaj KIB) (1) znači DRŽAČ, DRŽAČ SJEMENA, dok srbsko KABAL takođe znači DRŽAČ (VODE).
 
         Brigijsko-tračka VELIKA BOGINJA MAJKA CIBELA = KIBELA = KIVELA = KEVA = DRŽAČ SJEMENA = POSUDA SJEMENA = MATER = MAATRR (sanskrit). Keltsko MATERIA je keltska VELIKA BOGINJA MATER.
 
         Dakle srbsko PARASKEVA u srbskoj brigijsko-tračko-keltskoj prošlosti imalo je ove dvije riječi: PARAS KEVA. I šta je to značilo? Evo šta: keltsko (gaelik) PARAS (2) znači NEBO.  (Vodena) PARA ide u NEBO. Korijenska riječ PARA zadržala se u srbskom crkvenom terminu PARAKLISAR. Ovo PARA imamo i u srbskoj riječi PARASTOS u kojoj je PARA NEBO a STOS je od keltskog (gaelik) STADH (3) što znači SLUŽBA (PARASTOS je OPELO: opjevavanje pokojnika koji je tek krenuo na NEBO).
 
         Pošto srbsko KEVA i danas znači MAJKA, tako srbsko PARASKEVA znači NEBESKA MAJKA i to nije hrišćanska Sveta Petka, već srbska prehrišćanska boginja.
  
………………………………
        (1) Ellis Jones, A new pocket dictionary of the Welsh and English languages: Geiriadur llogell cymreig a seisonig; Cearnarfor, Cyhoeddwid Gan William Potter & Co, 1840, pg. 61.
         (2) R. A. Armstrong, A. M.Gaelic Dictionary in Two parts: I. Gaelic and English. II. English and Gaelic, London, Printed for James Duncan, 37, Paternoster Row; 1825, pg. 439.
         (3) Ibid. pg. 524.

JOŠ JEDAN STEĆKA IZ RIMSKOG PERIODA

 
         U dolini rijeke Unac, u selu Vrtoča kod Bosanskog Betrovca, među ostalim stećcima na tumulusu bio je i ovaj stećak iz rimskog perioda (1). Izgradjen je od kamenog bloka kvadratne osnove sa širinom strana oko 70 cm i visinom oko 90 cm. Podignut je u vrijeme lokalnog običaja spaljivanja pokojnika, što navodi na sumnju da su stećci podizani i u vrijeme Rimljana, jer pod mnogim stećcima nema grobova zato što su pokojnici spaljivani.
 
        A gdje li je sad ovaj stećak? Zna li neko? Zna li iko?
......................................
         (1) Arthur John Evans, Antiquarian Researches in Illyricum, Parts I-II, Printed by Nichols and Sons, Westminster, 1883, pg. 60-61).