Tuesday, December 22, 2015

KURTA I MURTA

 
         Svi znamo šta znači poslovica SJAŠI KURTA, A UZJAŠI MURTA, ali ne znamo da je to po keltskim riječima:
 
         a) KURTA (CURTA*, gael.) = LOŠ, ŠOKANTAN,
         b) MURTA** = UBILAČKI, UBITAČAN, UBICA
.......................
        *R.A. Armstrong, A. M.Gaelic Dictionary in Two parts: I. Gaelic and English. II. English and Gaelic, London, Printed for James Duncan, 37, Paternoster Row; 1825, pg. 169
** Ib. pg. 411

KONTATI - KONTAŠ

 
        Infinitivni oblik glagola KONTATI sa svim svojim promjenama po vremenima i licima nije šatrovački govor, nije žargon, već je porijeklom od keltske (gaelic) riječi CONN* sa značenjem SMISAO, RAZLOG, SHVATANJE, SVIJEST. Tako i keltsko CONNAIL znači RAZUMAN, PAMETAN.

         KONTAŠ?
...............................
*R.A. Armstrong, A. M.Gaelic Dictionary in Two parts: I. Gaelic and English. II. English and Gaelic, London, Printed for James Duncan, 37, Paternoster Row; 1825, pg. 143

BOG, RELIGIJE I BEZBOŽNOST


Bog je jedno, religije i bezbožnost su drugo.
Bog je Stvaralac, religije i bezbožnici su rušitelji.
Bog ne dijeli ljude, religije i bezbožnici dijele ljude.
Bog ne stvara mržnju, religije i bezbožnici stvaraju mržnju.
Bog ničemu i nikome zlo ne čini, religije i bezbožnici svemu čine zlo.
Bog je u Sloga i Harmonija prirodnih zakona, religije i bezbožnici su nesloga i disharmonija tih zakona.


BOG JE DOBRO DJELO, religije i bezbožnici su ZLO DJELO.

OSMUDITI


        „I ako vlastelin, ili vlasteličić, opsuje sebra, da plati sto perpera; akoli sebar opsuje vlastelina, ili vlasteličića, da plati sto perpera i da se OSMUDI.” (Dušanov zakonik, član 55)

OSMUDITI = SPALITI

Otkud ova riječ OSMUDITI (< SMUDITI) u srbskom jeziku? Ostala od Srba Kelta koji su bili starosjedioci Balkana: keltsko SMUID = DIM. Gdje ima dima, ima i vatre.

KELTSKI SRADAGACH JE SLOVENSKI RADAGAST

 
         Keltsko SRAD (SRAID) = ISKRA, VARNICA = ZRAK, ZRAKA SUNCA.
Keltsko SRADACH = ISKRIČAV, PUN VARNICA (VARNIČAST) = ZRAKAČ, VARNIČAR.
Keltsko SPRADADH = ISKRIČAVOST, VARNIČNOST
Keltsko SRADAGACH (od SRADAG) = ISKRIČAVI, VARNIČNI, BLJEŠTEĆI.
Sanskritsko RADA znači SJAJ, VELIČANSTVENOST, DIVOTA i značenjem i oblikom srodno je i srbskom RADOST i keltskom SRADAG.
         Dakle je slovensko RADAGOST nastalo od kelstkog SRADAGACH, a sve se odnosi na boga ljetnog Sunca RADEGASTA ili RADAGOSTA.
         Da se radi o istom solarnom bogu svjedoče ZRAKE oko njegove glave na idolima nadjenim u Irskoj (Armagh, Ulster, Irska, 5.v., slika lijevo) iz vremena prije hristijanizacije i idol nađen u slovenskom svetilištu u sjevernoj Njemačkoj (Hohenzieritz, Prillwitz). I to je jedan od dokaza da su tkz. “Sloveni” potomci Kelta i njihove duhovne tradicije.

SRBSKO-KELTSKI


BARA = ABAR = močvara,
AM = AMA = dio konjske opreme,
AR = AR = zemlja, tlo.


BIJEL, BEL = ALL < riječi nastale od EL, što je jedno od drevnih imena Boga.
BAN = BAN = bijel, svijetal.
ALL+BAN > ALBAN = BIJELOSVIJETLI (današnji originalni Albanci su crne puti).
BEO = BEO = ŽIV, ŽIVEĆI.
BELI = BEUL, BEIL, BELUS = ime Boga.
BAT = BAT = štap, batina.
BAT > BATALIUN > BATALJON.
BAT > BATAIL = LOM, MLAĆENJE, OKRŠAJ, BITKA (srbsko BATAL znači SLOMLJEN, NEUPOTREBLJIV).

BEARA (srbsko prezime) = BEARRA = KOPLJE, OŠTRINA.
BOR = BORR = VISOK, PLEMENIT, PONOSAN, SJAJAN, RATOBORAN.
BOSNA < BOSONA (keltsko BOS = SIROMAŠAN, BIJEDAN, PREZREN, ZAO; keltsko ON = UZAK PROLAZ, PROSJEK (PROLAZ ili PROSJEK dolinom rijeke BOSONE, kasnije BOSNE, prostorno je UZAK, imanjem bio SIROMAŠAN, za život NESIGURAN i zato je bio ZAO i PREZREN).

Thursday, December 17, 2015

VARIN DAN – VARICA

O Varici u casopisu "Letopis Matice slovenske", Ljubljana, 1892, str.143.

         VARICA SE VARI,
         SAVICA JUE HLADI,
         NIKOLICA KUSA.
               (Obredna narodna pjesma)


         VARINDAN se obilježava 17. decembra po gregorijanskom, odnosno 4. decembra po julijanskom kalendaru. Tog dana je Varin dan, sutradan je Savin dan ( kao bajagi posvećen sv. Savi Osvećenom), a nakon toga je Nikoljdan, dan posvećen hrisćšanskom svetom Nikoli.

         Ovako se radilo u mom rodnom selu sve do progona Srba iz centralne Bosne 1992. godine:

"Srbi nosijo po nekaterih krajih na „varin dan" (god sv. Barbare, 4/,6 decembra) „varice" na studenec. Varica je razno žito in druge stvari, skuhane na večer pred godom. V noči puste varico pri ognji, da vre, ter prorokn-jejo drug dan („varin dan") kakošna bode letina. V Boci jo nosijo z jutra molčeči na studenec in posipajo vodo z njo, govoreči: „Dobro jutro, ladna vodo, mi tebe varice, a ti nama vodice i jarice, janjiče i muške glavice i svake srečice." (I. Navratil, Slovenske narodne vraže in prazne vere, Letopis Matice slovenske, Ljubljana, 1892, str.143)

         Radi se o sačuvanom srbskom običaju još od drevnih vedskih vremena, običaju posvećenom vedskom božanstvu Varuni kuvanjem ritualnog žita “varice”. Varica se kua na Varin dan, na izvore i potoke posipa se rano na Savindam, a jede se i na Nikoljdan. Sve do današnjeg dana ovaj običaj sačuvali su Srbi poluvjerci, dvovjerci hrišćani, tkz. krstjani.

       Šta je Varindan? Kao pravi odgovor danas imamo dvije tvrdnje: tvrdnju narodnog običaja i tvrdnju crkve. Po nazivu i necrkvenom ritualu da se zaključiti da je Varindan u znak vedskog božanstva Varune, boga neba, vode i kosmičkih okeana. Crkva tvrdi da je Varindan po hrišćanskoj mučenici Varvari. Crkva laže o Varindanu kao danu neke svete Varvare, tj. BARBARE (po varijanti zapadnog hrišćanstva), ali mi ne kuvamo BARICU, nego VARICU.

         Pogledajmo sanskritske riječi i uporedimo ih sa imenom VARICA i simbolikom smisla kuvane varice:

a) sanskritsko VARI = VODA voda
b) sanskritsko VARUNA = BOG SVIH VODA
c) sanskritsko SAVA = SUNCE, GODINA
d) sanskritsko NAKA = NEBESKI SVOD, RAJ
e) sanskritsko KUDATI= KUSATI (JESTI)

VARUNA VARI
SAVA HLADI
NAAKA KUSA

VARICA (SE) VARI
SAVICA (JE) HLADI
NIKOLICA KUSA
 
        SAVA je hladno vrijeme kasnog jesenjeg SUNCA (kasniji trački SAVADIOS, SAVADIOZ, SABADIOS).

         Svetom Nikoli, čiji se praznik proslavlja 19. decembra, crkva je pripisala da je on zaštitnik mornara i ljudi koji putuju vodom. Dakle je i ovdje o vodi riječ i to je smisao ova tri praznika: Varindan - Savindam - Nikoljdan! Jasno da su ova tri praznika dio jedne praznične cjeline iz vedskih vremena i to je hiljadama godina starije od vremena svetog Nikole koji je živio u vrijeme između 255 (270?) i 346. godine.

         Ovo je još jedan primjer kako su crkveni oci crkvene svece i “svece” ubacivali u već postojeće kalendarske praznične dane prehrišćanske srbske vjere čije izvorište nalazimo u Vedama.

...............................

Wednesday, December 16, 2015

NAFTA

 
         Riječ NAFTA nastala je od riječi NAV (svijet mrtvih slovenske mitologije), jer crna NAFTA je U ZEMLJI:

         NAV > NAVTA > NAFTA

         Dakle je NAV ipak u Zemlji.

PANDRKNO

       
 
        Riječ PANDRKNO vuče svoj oblik i svoje značenje još od vedskih Arijevaca, Briga i Tračana. To je složenica je od dvije riječi: PAN - DRKNO!
 
         PAN je korijen riječi PANAIJA. Sanskritsko PANA znači POTONUO, PANUT, STRADAO, koji je OTIŠAO, PROHUJAO, SVRŠIO SVOJE. Brigijsko-tračko PANION, PANIAN, PANISAS znači PROVALIJA, RUPA, BLATO, MOČVARA, BARA. Sve je to značenje riječi PAN u riječi PANDRKNO.
 
Riječ DRKNO izvedena je od DRK. Značenje riječi DRK pokazaće nam njene izvedenice:
 
a) DRK > DRKAN > DRSAN > DRZAK,
b) DRK > DRKAN > DRČAN
 
         DRČAN čovjek je DRZAK, SILAN, OHOL, UZDIGNUT, NAKURČEN (sanskritsko DHRRK znači PONOSNO, ODVAŽNO, BESTIDNO).
 
         Kad čujemo da je neko PANDRKNO, znači da je PRDNUO U ČABAR, tj. UMRO, a kad neko PANDRKNE, u njegovu čast priprema se PANAIJA.

SMEDEREVO

 
         Ime grada SMEDEREVO vuče svoj korijen iz keltskog jezika:
 
a) keltsko SMEID znači VAL, TALAS, NJIHANJE...
b) keltsko SMEIDEADH znači TALASANJE, MAHANJE
c) keltsko SMEIDEAGH je BLAGO TALASANJE
d) keltsko DEUR znači SUZA, KAP
 
SMEID + DEUR > SMEDEREVO = SUZA TALASA, KAP TALASA
 
        Zašto takvo ime? Zato jer je utvrđenje na riječnoj obali u koju udaraju talasi Dunava. To znači da je tu prvobitno bilo keltsko utvrđenje i po talasima (SMEID) i kapima talasa (DEUR) koje su padale po utvrđenju SMEDEREVO je dobilo ime.
 
         Sva ostala imena zapisana po istorijskim izvorima (Smeder, Zmedrew, Semendruo, Swindereo, Semerdia, Semendra) samo su strani iskrivljeni oblici pomenutih keltskih riječi.
 
       Keltsko SMEID je preko skracenog oblika SMED dalo srbsko SMET (nanos snijega, snijeg nanesen vjetrom; zapuh; 2. nanos, hrpa lišća, pijeska nanesena vjetrom). TALASI (VALOVI) su vjetrom NANOS vode, a SMET je vjetrom NANOS snijega.
 
 
Kletsko DEUR je SUZA, KAP, a kod Srba je ostalo DERATI (SE), a to je PLAČ, a u PLAČU se rone KAPI SUZA.
...........................
Izvor keltskih rijeci: