U srbskoj istorografiji zapetljava se i tamo gdje je sve jasno. Jedan od primjera te petljanije jest navođenje vode na mlin crkvenog kulta Nemanjića tvrdnjom nekih istoričara da je Nemanja sin Zavidin i da je Nemanja time rođeni brat kneza Miroslava. Ja sam već pisao da Nemanja nikako nije mogao biti brat Miroslavov, jer je Miroslav bio ozenjen sestrom Kulina bana, a Kulin ban bio je ozenjen Nemanjinom sestrom. Takave bračne veze zabranjuje srbsko običajno pravo, a to zabranjuje i crkva, te je i po tim brakovima jasno da Nemanja i Miroslav nisu rođena braća.
Evo još jedan dokaz da je Nemanja sin Desin, a ne Zavidin:
"Poslije toga knez Radoslav otputova caru Manojlu
koji ga blagonaklono primi i dade mu cijelu zemlju da njome gospodari kako je
ranije držao njegov otac. Poslije je knez Radoslav, vrativši se od cara, počeo
da, zajedno sa svojom braćom, drži zemlju i njome gospodari. Potom ustaše neki
zlikovci, koji su bili stari neprijatelji, i odmetnuše se od njega i dovedoše
Desu, Uroševog sina, i njemu dadoše Zetu i Travuniju. a Radoslavu i njegovoj
braći preosta Primorska oblast i grad Kotor do Skadra. Ali oni neprestano ne
odustajahu da se bore i ratuju protiv Uroševog sina i protiv ostalih
neprijatelja, sve dok zemlju koja se bila od njih odmetnula nijesu mogli ponovo
zadobiti, i onu kojom vladahu junački odbraniti. I tako dalje." (Ljetopis Popa Dukljanina, Glava XLVII)
NEMANJA je sin DESIN, a Nemanjin sin je Stefana Prvovjenčani, Stefanov sin je Vladislav, a Vladislav svom sinu nadijeva ime svog pradjede: DESA (krv nije voda).
Da li je Vladislav svom sinu dao ime DESA iz pukog slučaja? Ma ni govora! Dao mu je to ime po svom pradjedu Desi, jer je takav običaj kod potomaka vrlo čest. Zašto neki istoričari ovo zanemaruju? Zanemaruju zbog Dese koji je u Ljetopisu popa Dukljanina opisan kao član družine zlikovaca i da je pomoću družine zlikovaca došao na vlast, te nema smisla da u crkvenoj kultnoj istoriji Nemanjića stoji i to da "svetorodna loza" Nemanjića potiče od razbojnika.
No comments:
Post a Comment